Key Freak Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Blir en tur til Holmsbu denne helgen også Trenger ikke å dra lenger. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
weedy Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Vi reiser til østre bolærne Første gang iår.... Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Trenger ikke å dra lenger. Satser på at det ikke er reservert for noe treff der denne helgen , men det ligger vel kanskje en Viksund der når vi kommer skjønner jeg..... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Key Freak Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Dessverre ikke. Skal være med og løfte båter i Drammen i morgen. Men da sover jeg i båten i natt. Bedre enn ingenting! :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Pequod Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Rakk en liten formiddagstur med kaffekoking og avislesing i dag...Været er jo så fandenivolsk flott at det er umulig å ikke la seg friste! Blir det like fint i morgen er det ikke umulig at det blir en ny rundtur i retning Håøya/Oscarsborg, men jeg ser på webkameraet at sistnevnte allerede er i ferd med å fylles opp, så noe besøk der må vel kanskje krysses bort... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
ezach Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Helgen blir landfast med forberedelser til trikkeren kommer og oppgraderer strømmen i huset (byggeår 1900), men har hatt tre netter i Malin siden fredag. Her fra Hvasser lørdag kveld, som kunne by på badetemperatur på opp mot 20 varme! Og jobben kalte meg til Tønsberg onsdag og torsdag. Med båtplass i Råde og knall værvarsel, var det tøys å bruke Bastøfergen! [emoji3] Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Helgen blir landfast med forberedelser til trikkeren kommer og oppgraderer strømmen i huset (byggeår 1900), men har hatt tre netter i Malin siden fredag. Her fra Hvasser lørdag kveld, som kunne by på badetemperatur på opp mot 20 varme! Og jobben kalte meg til Tønsberg onsdag og torsdag. Med båtplass i Råde og knall værvarsel, var det tøys å bruke Bastøfergen! [emoji3] Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Med din båt pequod er det alltid en plass på Borgen! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jangul Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Hei! Hvordan er mulighetene for å henge seg på noen av dere på en tur neste sesong?? Nylig kjøpt Scand 25 så det hadde vært gøy å kunne blitt med på tokt:) kanskje ikke den store rekkevidden med 7 knop på max men kan jo henge på så lenge det lar seg gjøre eller så lenge noen orker å ha vedheng:) eller er dette helt utelukket? Tanker?? Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Alle liker vel selskap på tur. :) Kjekt å vite hvilke farvann du ferdes i. Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Har båtplass på Oksenøya marina,Fornebu:) så ferden går derifra! Har duppet rundt i INDRE oslofjord hele båt livet så det er på tide å utvide horisonten betraktelig.... Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Da har du "100" BP båter i aller nærmeste nærområde. Du har forøvrig rekkevidde i massevis med 7 knop. Vi bruker å tusle i 6,7knop, av 30 mulige. Det gjelder også de fleste av våre båtvenner. Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Hey, klart du kan henge på, selv om vi har masse knop å ta av, som Ben Sin sier, trives vi best rundt 5,6,7 knop. Nå gjør vi dette litt tre delt. Vår; båtplass i bunnefjorden, altså Oslofjord opp til oscarsborg, sommer; båtplass i Østfold da Sverige og Vestfold. Høst; tilbake til bunnefjorden. Funker fint som bare det, heng på, bare koselig. Prøver meg på Borgen i morgen, mulig fullt, men vi prøver. Er det liv er det håp ( hvor har smilene gjort av seg?) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Jangul: Har plass på Oksval på Nesodden og putrer rundt på fjorden i en Nidelv 24 hvis marsjfart ligger på 5-5,5 knop. Har vært på alle øyene her i Indre Oslofjord, og beveger meg til stadighet i nærområdet ditt også. Og når det gjelder radius så har jeg jo vært på Kosterøyene og litt lenger med denne båten, så det eneste som er begrensningen er tid! :-) Blir det tur i morgen er det ikke umulig at vi havner på Oscarsborg etterhvert. Jeg får antakelig med meg jentene ettersom det blir tur nummer 100 i år (tur nummer 129 totalt siden jeg kjøpte båten i oktober i fjor)! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Rakk en liten formiddagstur med kaffekoking og avislesing i dag...Været er jo så fandenivolsk flott at det er umulig å ikke la seg friste! Blir det like fint i morgen er det ikke umulig at det blir en ny rundtur i retning Håøya/Oscarsborg, men jeg ser på webkameraet at sistnevnte allerede er i ferd med å fylles opp, så noe besøk der må vel kanskje krysses bort... Det går alltid å skvise inn en båt til på Borgen Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Høres bra ut:) gleder meg til å starte ett annerledes båtliv i 7 knop! Gleder meg også til å titte etter båter med vimpelen på....muligens nye venner der! Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 I helga går turen til Koster og Brattholmarna for å feire at båten endelig kan brukes igjen etter fire uker som "byggeplass". Det er ikke spådd rare vinden, så det blir nok for motor, men det går bra :) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 God morgen i Strømstad. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
tombok Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Der så det jo fint ut! Tar nok en tur innom i løpet av ettermiddagen... Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 det ble kragerø i helgen, og nå soler far seg på båten med full utsikt over stranden hvor barna leker og bader :)Denne sommeren slår fjoråret som var også var utmerket :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Normarco Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Det ble Oscarsborg på meg, ett kjempehyggelig møte med sap_2000 som jeg skal prate mer med[emoji106][emoji482] Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Det ble Oscarsborg på meg, ett kjempehyggelig møte med sap_2000 som jeg skal prate mer med[emoji106][emoji482] Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Frua skulle ha jentekveld hjemme. Så nå er jeg på vei til skjærhalden Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Regina III Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 En rask tur til området Bustein - StoreFæder med familien. Middagen til imorgen på plass. Ikke mye marellbitt, med over en grunne sto den, og der passerte vi med våre kroker. Barnebarna hylte av fryd! Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Jangul: Har plass på Oksval på Nesodden og putrer rundt på fjorden i en Nidelv 24 hvis marsjfart ligger på 5-5,5 knop. Har vært på alle øyene her i Indre Oslofjord, og beveger meg til stadighet i nærområdet ditt også. Og når det gjelder radius så har jeg jo vært på Kosterøyene og litt lenger med denne båten, så det eneste som er begrensningen er tid! :-) Blir det tur i morgen er det ikke umulig at vi havner på Oscarsborg etterhvert. Jeg får antakelig med meg jentene ettersom det blir tur nummer 100 i år (tur nummer 129 totalt siden jeg kjøpte båten i oktober i fjor)! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.