Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Trenger ikke å dra lenger. :wink:

Satser på at det ikke er reservert for noe treff der denne helgen :pray: , men det ligger vel kanskje en Viksund der når vi kommer skjønner jeg.....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Rakk en liten formiddagstur med kaffekoking og avislesing i dag...Været er jo så fandenivolsk flott at det er umulig å ikke la seg friste!

bilde

Blir det like fint i morgen er det ikke umulig at det blir en ny rundtur i retning Håøya/Oscarsborg, men jeg ser på webkameraet at sistnevnte allerede er i ferd med å fylles opp, så noe besøk der må vel kanskje krysses bort...

Helgen blir landfast med forberedelser til trikkeren kommer og oppgraderer strømmen i huset (byggeår 1900), men har hatt tre netter i Malin siden fredag.

Her fra Hvasser lørdag kveld, som kunne by på badetemperatur på opp mot 20 varme!

bilde

Og jobben kalte meg til Tønsberg onsdag og torsdag.

Med båtplass i Råde og knall værvarsel, var det tøys å bruke Bastøfergen!

bilde

[emoji3]

Helgen blir landfast med forberedelser til trikkeren kommer og oppgraderer strømmen i huset (byggeår 1900), men har hatt tre netter i Malin siden fredag.

Her fra Hvasser lørdag kveld, som kunne by på badetemperatur på opp mot 20 varme!

bilde

Og jobben kalte meg til Tønsberg onsdag og torsdag.

Med båtplass i Råde og knall værvarsel, var det tøys å bruke Bastøfergen!

bilde

[emoji3]

Hey, klart du kan henge på, selv om vi har masse knop å ta av, som Ben Sin sier, trives vi best rundt 5,6,7 knop. Nå gjør vi dette litt tre delt. Vår; båtplass i bunnefjorden, altså Oslofjord opp til oscarsborg, sommer; båtplass i Østfold da Sverige og Vestfold. Høst; tilbake til bunnefjorden. Funker fint som bare det, heng på, bare koselig.

Prøver meg på Borgen i morgen, mulig fullt, men vi prøver. Er det liv er det håp ( hvor har smilene gjort av seg?)

Jangul: Har plass på Oksval på Nesodden og putrer rundt på fjorden i en Nidelv 24 hvis marsjfart ligger på 5-5,5 knop. Har vært på alle øyene her i Indre Oslofjord, og beveger meg til stadighet i nærområdet ditt også. Og når det gjelder radius så har jeg jo vært på Kosterøyene og litt lenger med denne båten, så det eneste som er begrensningen er tid! :-)

Blir det tur i morgen er det ikke umulig at vi havner på Oscarsborg etterhvert. Jeg får antakelig med meg jentene ettersom det blir tur nummer 100 i år (tur nummer 129 totalt siden jeg kjøpte båten i oktober i fjor)! :smiley:

Rakk en liten formiddagstur med kaffekoking og avislesing i dag...Været er jo så fandenivolsk flott at det er umulig å ikke la seg friste!

bilde

Blir det like fint i morgen er det ikke umulig at det blir en ny rundtur i retning Håøya/Oscarsborg, men jeg ser på webkameraet at sistnevnte allerede er i ferd med å fylles opp, så noe besøk der må vel kanskje krysses bort...

Det går alltid å skvise inn en båt til på Borgen :thumbsup:

Jangul: Har plass på Oksval på Nesodden og putrer rundt på fjorden i en Nidelv 24 hvis marsjfart ligger på 5-5,5 knop. Har vært på alle øyene her i Indre Oslofjord, og beveger meg til stadighet i nærområdet ditt også. Og når det gjelder radius så har jeg jo vært på Kosterøyene og litt lenger med denne båten, så det eneste som er begrensningen er tid! :-)

Blir det tur i morgen er det ikke umulig at vi havner på Oscarsborg etterhvert. Jeg får antakelig med meg jentene ettersom det blir tur nummer 100 i år (tur nummer 129 totalt siden jeg kjøpte båten i oktober i fjor)! :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...