Jangul Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Høres veldig bra ut:) har desverre tatt opp båten for sesongen og er såååå lei meg for det:(( men måtte da jeg akkurat har kjøpt båten og opptak ikke kunne forandres:( Men,neste sesong skal jeg henge på den som vil:) er mye på sjøen...har logget 429 timer siden midten av juli 2011 i en 17 fots yamarin:) så nå verker det i båtsjuken kan dere tro!!! Blir første sesong med snekka( scand 25) og det tror jeg blir knall!! Er heldig som har dette forumet å bruke! Dere er mentorer for oss som er grønne og har lært masse av å følge div tråder her inne! Heder og ære til dere alle!! Så kanskje jeg kan bidra med noe etterhvert også:) til dere som ikke får personlig svar....denne mld er til dere også! Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 (redigert) Noen av oss kan ikke bruke båt 360 dager i året, vi må jobbe litt også. Har truffet mange båtfolk gjennom den fantastiske sommeren. Mange medlemmer herfra også. Vi har hatt det hyggelig. Slik skal det være Jeg gleder meg til å bli pensjonist men kommer aldri til å reservere plasser hehe Redigert 20.September.2014 av CB. (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mille II Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Ja ja da var båtsesongne over for dette året. For en sommer-velkommen igjen neste år. Hatt en fantastisk dag fra indre skjebergkilen og ut til skjærhalden idag. Lunket rundt i 5-6 knop rundt sandøy til skjærhalden, og tilbake og hilst på vakre tessebukta derav videre vest for singleøya og inn kilen igjen. Mille ville ikke hjem igjen, menoljeskiften stod for tur og sånn ble det. Da er det barnetrim og plikter imorgen og opptak av båt tirsdag. Dere som fortsatt er på det blå må kose dere masse. Har sett egentlig lite til BP vimpler iår langs kysten, men det satser vi på tar seg opp til året :-) Da går jeg straks inn i transen og venter på vårutsettet igjen. Er jo alltids noe å gjøre gjennom vinteren med oppgraderinger og nye smarte (mindre smarte) løsninger ombord :-) Sitér dette innlegget Link to post
Mille II Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 Ja ja da var båtsesongne over for dette året. For en sommer-velkommen igjen neste år. Hatt en fantastisk dag fra indre skjebergkilen og ut til skjærhalden idag. Lunket rundt i 5-6 knop rundt sandøy til skjærhalden, og tilbake og hilst på vakre tessebukta derav videre vest for singleøya og inn kilen igjen. Mille ville ikke hjem igjen, menoljeskiften stod for tur og sånn ble det. Da er det barnetrim og plikter imorgen og opptak av båt tirsdag. Dere som fortsatt er på det blå må kose dere masse. Har sett egentlig lite til BP vimpler iår langs kysten, men det satser vi på tar seg opp til året :-) Da går jeg straks inn i transen og venter på vårutsettet igjen. Er jo alltids noe å gjøre gjennom vinteren med oppgraderinger og nye smarte (mindre smarte) løsninger ombord :-) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 21.September.2014 Link til dette innlegget Svart 21.September.2014 Kom meg ikke så langt avgårde i går, det ble skjærgården i Asker og Bærum, men i alle fall et par steder jeg ikke har vært før. Hadde med meg yngstejenta, og hun var ikke så lysten på langtur. I tillegg kom vi oss sent i gang, men vi hadde nå en flott tur uansett og koste oss med sjokoladekjeks, bananer, brus og kaffe! :-) Nå er det jobbing på meg til uka. men det kan vel hende at jeg lurer meg utpå et par ettermiddager etter jobb. Vi får se... Neste helg blir det kanskje en litt lenger tur hvis været ikke er for ille... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bitteliten Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 til Marstrand. Ser for meg at det kan bli en livlig tur http://www.yr.no/nyheter/1.11951207 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Vi er vel fremme på Borgen om en halvtime. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
BOBO II Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Ser det blir Stiv kuling 15-16 m/s sør sørvest i morgen over gula humpen. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
sap_2000 Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 til Marstrand. Ser for meg at det kan bli en livlig tur http://www.yr.no/nyheter/1.11951207 God tur og husk bilder :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Jeg misunner bjørnen. Tenk og vært bjørn nå, kunne gå i hi og våkne opp rett før båtsesongen starter ... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Det var vel litt tidlig å gå i hi ennå? Helt nydelig ved Oscarsborg nå i dag. Ellers har jeg tenkt tanken om å være bjørn hver høst!Lars H.mitt webcam: http://trudelutt.com/web Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 25.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 (redigert) Nærmest havblikk i formiddag. Var ute en snartur og testet et dashcam som jeg ville se hvordan det oppførte seg i frontviduet på styrhuset. Resultatet ble bedre enn forventet. I morgen blir det trolig sen avgang. Lørdag blir Sætre stoppested over natten. Redigert 25.September.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 25.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Jeg misunner bjørnen. Tenk og vært bjørn nå, kunne gå i hi og våkne opp rett før båtsesongen starter ... ..og gå glipp av den flotte vintersesongen vi har i vente. Aldri. Vi er vel båtentusiaster? Er vi ikke? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
sap_2000 Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Ellers har jeg tenkt tanken om å være bjørn hver høst! Hehe. Samme her ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Kaskazi Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Planen var Grebbestad, men værmelding med stiv kuling frister ikke. Mulig tur til Borgen eller bil til sommerhuset i Ulebergshamn. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Det var vel litt tidlig å gå i hi ennå? Helt nydelig ved Oscarsborg nå i dag. Ellers har jeg tenkt tanken om å være bjørn hver høst! Lars H. mitt webcam: http://trudelutt.com/web Nå banner jeg kanskje i kjærka, men hva med lærer om sommeren da I helgen går turen til Holmsbu. Siste turen i år og den første uten at barna skal være med. Det skal bli "annerledes" Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Pequod Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 (redigert) I morgen fredag har jeg fri og hadde opprinnelig tenkt å ta meg en dagstur til Oscarsborg/Håøya (ettersom jeg har nattvakt i båthavna natt til lørdag må jeg tilbake), eventuelt på lørdag, men når jeg ser værvarselet begynner jeg å bli litt usikker. 8-9 sekundmeter vind i en snekke frister ikke så mye,men så har jeg ikke studert vindretningen så nøye. Men nå har jeg ikke vært ute i båten siden lørdag, så abstinenssymptomene begynner virkelig å melde seg...kanskje det blir en svipptur innerst på formiddagen bare for å få ristet av seg abstinensene... Redigert 25.September.2014 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Astor Svart 25.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Mulig vi svipper innom Borgen i morgen hvis det er plass. Det tynnes vel i rekkene etter hvert som båter bli heist på tørt land. Fruen skal til frisøren i morgen så det blir nok sen ankomst. Prøver meg på 77 utpå. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Du får sjekke webkameraet til Borgen, pluss mitt kamera. Men det ligger en motorbåt kailangs på "din plass"!! Nå er vi i hvert fall kun 5 båter i havnen. Du kan gjerne rope på k77, og får du ikke noe vettugt svar, prøv k16. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 25.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Fint Lars. Jeg blir ombord i hele morgen fra 09.00 etter kaffepraten i bua på Sætre. Vask og støvsuging er ordren fra fruen. Og jeg som er så renslig. Hm... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
dennrick Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 I helgen går turen til Holmsbu. Siste turen i år og den første uten at barna skal være med. Det skal bli "annerledes" Får finne en annen anledning til å kople smågutta igjen da. Vi drar etter jobb, skole og barnehage og tar "langturen" fra Sandebukta til Kommersøya / Gåserumpa. Blir nok der til søndag. Årets siste båttur, men er klar for det også. Vi er alle veldig fornøyde med sesongen. Vært ute neste hver helg siden midten av april med noen få unntak + fire ukers drømmeferie i julivarmen Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
VannTro Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Får finne en annen anledning til å kople smågutta igjen da. Vi drar etter jobb, skole og barnehage og tar "langturen" fra Sandebukta til Kommersøya / Gåserumpa. Blir nok der til søndag. Det blir nok plenty av muligheter for at de "finner hverandre" igjen til våren Dennrick. Håper på en tidlig vår og start på sesongen Denne helgen skal det slappes av 100% og matlagingen overlater vi til proffene på land Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Kaskazi Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Da blir det Borgen i kveld. Har med ei lita jente på 2,5 år, så hekken inn eller longside vil være å foretrekke. regner med at det vil være plass i herberget i kveld? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Du får sjekke webkameraet til Borgen, pluss mitt kamera Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
dennrick Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Gynger godt inne i bukta på nordsiden av Kommersøya. Kanskje ikke så rart sånn som det blåser nå Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.