Bitteliten Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 (redigert) God tur og husk bilder :-)video fra Gule Humpen ligger i egen tråd. Ikke så lett å ta bilder i dag. Mye vær :-)Fant en brygge i rett vinkel mot vinden så båten blåste inntil brygga. Er mye båt å fortøye om vinden blåser fra brygga :-) Denne beskriver stemningen ombord.. https://vimeo.com/107286328 Dagens track: Redigert 26.September.2014 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Noen som har status for Strømstad? Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Denne helgen går turen til Gran Canaria. Glad / flaks at vi sparte sydenturen til høsten med den sommeren vi har hatt.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 (redigert) Vi koser oss her på Borgen i solskinnet og med en utetemperatur på 15gr. Det er godt med plasser for de som måtte ønske å komme i dag. Her gjestehavnen sitt kamera og mine to. Gjestehavnen Mitt kamera1 Mitt kamera2 Lars H. Redigert 27.September.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 27.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Vinden har løyet og vi koser oss på Sætre denne helgen. Skjønner ikke de som absolutt skal ha båten sin på det tørre. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Skjønner ikke de som absolutt skal ha båten sin på det tørre. Det er forskjell på båter. Vi har kalesjebåt, og da blir det nok litt for kalt midvinters. Men nå utover høsten, er en herlig tid. I morgen eller mandag kommer vi innom Sætre for å fylle diesel. Planene er ikke helt klare. Det er mulig vi ligger over her på borgen til mandag for så å gå til Sætre for å fylle diesel før vi drar hjem samme dag. Et annet alternativ er å fylle diesel i morgen søndag for så å dra rett hjem. Men det tredje alternativet som jeg har litt lyst på er å fylle diesel på Sætre i morgen og ligge over der til mandag før vi drar hjem til Son. Vi har nemlig aldri ligget over i Sætre. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
glalaks Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Vinden har løyet og vi koser oss på Sætre denne helgen. Skjønner ikke de som absolutt skal ha båten sin på det tørre. Heldigvis skjønner de fleste at folk har forskjellige liv med forskjellige prioriteringer og ikke minst forskjellige båter:) Etter en nydelig sommer med mange fine opplevelser blir det fint å få båten på land nå, og ta fram skiene og dra på hytta:) Selv om jeg hadde foretrukket sommer og båtliv året rundt. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Vinden har løyet og vi koser oss på Sætre denne helgen. Skjønner ikke de som absolutt skal ha båten sin på det tørre. Heldigvis skjønner de fleste at folk har forskjellige liv med forskjellige prioriteringer og ikke minst forskjellige båter:) Etter en nydelig sommer med mange fine opplevelser blir det fint å få båten på land nå, og ta fram skiene og dra på hytta:) Selv om jeg hadde foretrukket sommer og båtliv året rundt. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
sap_2000 Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Heldigvis skjønner de fleste at folk har forskjellige liv med forskjellige prioriteringer og ikke minst forskjellige båter:) Ja og forskjellige preferanser. Jeg skjønner godt de som vil ha båten sin ute, men JEG ville ikke hatt det bra med båten ute i vintersessongen. Kjenner meg selv så godt at jeg ikke hadde fått ro i sjela. Liker at den står trygt under tak fri for tæring, saltos, vinterstormer, regn, våt snø som smelter før en runde med sprengkulde kommer osv. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Liker at den står trygt under tak fri for tæring, saltos, vinterstormer, regn, våt snø som smelter før en runde med sprengkulde kommer osv. Amen Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 (redigert) Denne helgen er det praksistur. Vår instruktør Joakim holder båtførerkurs på engelsk og de fremmedspråklig utlendingene skal selvfølgelig også være med ut for å forvisse seg om at teori og praksis stemmer overens Turen går kl 18-21 for å sikre at de får med seg en passe blanding av dagseilas og nattseilas, med lykter og det hele Redigert 27.September.2014 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Astor Svart 27.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Heldigvis skjønner de fleste at folk har forskjellige liv med forskjellige prioriteringer og ikke minst forskjellige båter:) Etter en nydelig sommer med mange fine opplevelser blir det fint å få båten på land nå, og ta fram skiene og dra på hytta:) Selv om jeg hadde foretrukket sommer og båtliv året rundt. Det er godt å være båtpensjonist. Og det er faktisk ikke oppskrytt. Joda, vi har forskjellige prioriteringer. Godt det. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Denne helgen har turen gått til sofaen med influensa. Det er sånt man burde fått utenom båtsesongen Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Denne helgen har turen gått til sofaen med influensa. Nå har Milan blandet influensa-vaksine i San Miguelen siden august måned, burde ikke være smittet du nå! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 (redigert) Det skal jeg sjekke opp. Redigert 27.September.2014 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 God bedring. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Takker :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Fru Bonus går rundt med armen i gips og misunner hver båt som går forbi Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 God bedring, Tom ? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Takker Bonus :-). Neste helg derimot blir det nok Borgen igjen, hvis ikke noe helt uforutsett dukker opp. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Fru Bonus går rundt med armen i gips og misunner hver båt som går forbi Holdt henne unna stuevinduet i morgen formiddag, da går vi Nordover for en uke med høstferie :-) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Takker Bonus :-). Neste helg derimot blir det nok Borgen igjen. Fårikål... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Det hadde vært snadder :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 ... unna stuevinduet i morgen formiddag, da går vi Nordover for en uke med høstferie :-) Skal gjøre så godt jeg kan! God ferie til dere ? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 God ferie til dere Takk, ser vi dere på Borgen snart ( med gips på armen ) ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.