Astor Svart 29.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2014 Det ble ikke Jeløya i dag, desverre. Det ble installering av et trådløst ekkolodd som kom i posten som skulle prøves ut for Båtens Verden. I morgen er en ny dag og hyggelig værmelding. Vi får se hva morgendagen bringer. Jeg fikk en hyggelig prat med Lars i det han passerte Drøbaksundet og gikk sørover. Det ble med en kort fjordtur for å se hvordan nyinstallasjonen fungerte under veis. Ser fram til å bruke det på akterdekket under fiske til vinteren om det duger til å se etter fisk? Det er riktig det, Bonus. Vi får holme oss på den riktige sida. Skulle froresten vært artig å ligge på Betongen igjen. Den gamle båthavna mi. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
GeirFrode Svart 29.September.2014 Link til dette innlegget Svart 29.September.2014 Skulle froresten vært artig å ligge på Betongen igjen. Den gamle båthavna mi. Det er sikkert mulig å ligge der nå, Astor. Vi har jo gjesteplasser i havna, og det begynner å bli ledig både i båser, og longside på sydsiden av brygga der som redningsskøyta lå. Bare å snakke med gutta i bua, så ordner det seg sikkert. Sitér dette innlegget Link to post
guddal Svart 29.September.2014 Link til dette innlegget Svart 29.September.2014 Herlig her og :) Ryddet litt i fendre. Greit nå :) Det var da en flott båt ;) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 (redigert) Vi hadde tenkt oss til Oscarsborg i dag etter at jeg hadde hentet skipshunden Max hos veterinæren der jeg leverte ham imorges for fjerning av tannstein. Men så ringte tannlegen og fortalte at det sto dårligere til med ham enn tannstein. Han hadde alvorlig tannkjøttbetennelse (pyorea/periodontitt)! Og det ble anbefalt at 4 jeksler måtte trekkes! Dette ga jeg klarsignal for at ble gjort mens han fremdeles var i narkose. Så båtturen er avlyst, i hvert fall i dag. Jeg tenker han ikke er helt i form når jeg skal hente ham om et par timer. Så får vi se hvordan formen hans er i morgen, og om vi da kan komme oss ut på sjøen. Redigert 1.Oktober.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 Håper det går bra med skipshunden, Lars H! Selv jobber jeg natt til og med natt til søndag, så noen helgetur bli det nok ikke. Men jeg har jo fri hele uka etter, så er været bra er det kanskje ikke umulig at jeg drar avgårde søndag ettermiddag... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 Jo da, det går bra med Max. Han gikk litt rundt ø rske den første timen, men har kviknet til nå. Han skal imidlertid gå på smertestillende i 5 dager. og det kunne jeg også hatt behov for. Det svir så inn i he . . i lommeboken. Den er blitt 7300 kroner tommere! Vi blir hjemme i hvert fall noen dager. men blir det noenlunde vær til uken, må vi komme oss ut igjen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 1.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2014 Ønsker Max ( forøvrig samme navn som pusekatten vår) god bedring Lars. Tann og munnproblemer er ikke godt. Ikke så greit for dyrene våre å beskrive smerte slik som vi kan, så de pillene har han nok godt av. Ei heller lett få de til å skylle kjeften med antiseptisk munnskyll for å hjelpe betennelsen bort, men han har kanskje fått noe antibiotika også? For min del går nok helgen til opplagsskuret og pusle med båten :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
VannTro Svart 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 Jøss, er dyrere å trekke tenner på hunder enn på folk Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Lars H. Svart 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 Ja, billig var det ikke, men det er litt mer arbeid enn bare å "røske ut" tennene. Og så ble det jo tatt røntgen og alle tillegg for anestesi, tannsteinfjerning osv. Her litt fra journalen om selve trekkingen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ida Marie III Svart 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 Jo da, det går bra med Max. Han gikk litt rundt ø rske den første timen, men har kviknet til nå. Han skal imidlertid gå på smertestillende i 5 dager. og det kunne jeg også hatt behov for. Det svir så inn i he . . i lommeboken. Den er blitt 7300 kroner tommere! Vi blir hjemme i hvert fall noen dager. men blir det noenlunde vær til uken, må vi komme oss ut igjen. Dekker ikke forsikringen det ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 Nix, men hadde han brukket en tann som måtte trekkes, hadde det gått på en eventuell forsikring. Da er det en skade. For mennesker er det noe annet. jeg har hatt samme tannkjøttsykdommen og måtte gjennom gjentatte operasjoner av tannkjøttet. Det ble dekket via HELFO. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Laholm Svart 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 Dette er jo O.T, men jeg følger bare opp de siste innleggene. Tidlig i min praksis som "tobentdoktor" opplevde jeg at vår firbente kollega var bortreist, så jeg endte opp med å trekke tann på en katt. Kan skrive under på det som sies om røtter!!!! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Tombåt Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Gullholmen i morgensol. Fantastisk å være i Bohuslän på høsten Det er stort sett fantastisk å være i Bohuslän/på Gullholmen hele året Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 (redigert) Det gikk fint med skipshunden Max og tanntrekking, allerede samme kvelden var han i fin form, så vi kunne tatt helgen i båten. I dag var han til efterkontroll. Et par av stingene hadde gått opp, men iom at det var i overmunnen, var det ikke noe å bry seg om. Tilbake til sluttkontroll om 14 dager. Det var rart å være hjemme en helg! Nå ser vi frem til kommende helg, og da blir det nok til Borgen. Det er et greit sted nå om høsten. Vi er jo nå blitt pensjonister begge to, så vi kan dra når vi vil. Nå er det meldt mye regn på torsdag, men båten er tett, så blir det ikke skybrudd, drar vi vel litt ut på dagen torsdag. Hvor lenge vi blir, får vi se på. Redigert 6.Oktober.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Antilia Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 For en herlig lidenskap du har for båtlivet Lars!!! Vår skute står på land nå, så her blir det hyttetur isteden. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Tom Rør Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Lurer på hvor denne karen skal til helgen http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/article7625178.ece Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 For en herlig lidenskap du har for båtlivet Lars!!! Vi har da båten for å bruke den? Og det er både Trude og jeg enige om. På denne tiden er det ikke mye å gjøre her hjemme, så da kan en like godt være i båten og ikke gjøre noe der. I båten har vi alt vi trenger. Med varmeapparat og strøm er det bare å kose seg. PC'n slår jeg på når vi forlater hjemmehavnen og slår av når vi er tilbake. Vi har radio og TV, varmt og kalt vann, tar med god mat og drikke, og så er det fint å gå turer med skipshunden. Og kanskje treffer både han og vi kjente. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Og så har jeg vært og handlet litt rødt til helgen. Men Jägermeister var de tom for (tappeproblemer). Ny forsyning var ventet inn i morgen, så da blir det ny polferd. Jeg tror sannelig fruen er redd jeg skal glemme at det nærmer seg båthelg. Hun har i hvert fall hengt opp badehåndklær på badet her hjemme, - for å minne meg om at sesongen ikke er slutt? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 (redigert) Det var rart å være hjemme en helg! Nå ser vi frem til kommende helg, og da blir det nok til Borgen. Det var noen bra dager på Borgen forrige uke Lars. Vi fikk besøk av denne hvalen på bildet under. Bildet ble tatt av kona til Tom rør. Redigert 7.Oktober.2014 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Og så har jeg vært og handlet litt rødt til helgen. Men Jägermeister var de tom for (tappeproblemer). Ny forsyning var ventet inn i morgen, så da blir det ny polferd. Jeg tror sannelig fruen er redd jeg skal glemme at det nærmer seg båthelg. Hun har i hvert fall hengt opp badehåndklær på badet her hjemme, - for å minne meg om at sesongen ikke er slutt? Lars H. Vi skall ha bartömning på fredag o lördag och jag har Jäger kvar så Lars H ni är välkommen till Malmön. Söndag tömmer vi båten och måndag åker den upp efter 91 nätter. En FANTASTISK båt sommar har vi haft. Kunde gott tänkt ett par helger till men mycket skall göras. Årets handletur till Tyskland för att klara årsbehovet av ädla drycker, Jäger = 100 dkr/ liter. Hummmerfiske, hugga juleträ , koka skinka och vaxa båten. Mycket skall hinnas med före påsk 2015 så set är lika bra att börja direkt. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Denne helgen blir det garantert tur, men vær og vind avgjør hvor langt. Er også usikker på om jeg kommer meg avgårde fredag ettermiddag eller lørdag morgen. Planen er i alle fall Horten og overnatting der med besøk på Preus og Marinemuseet. Alternativt Oscarsborg. Tror uansett det blir en stopp på Oscarsborg på vei "nedover". Men tur blir det åkkesom! Har forøvrig et spørsmål om Horten. Med tanke på plasseringen av museene ville det vel vært ideelt å overnattet ved sykehusbrygga, hvis jeg har oppfattet beliggenheten av den riktig. Hvis det er den jeg tenker på er det jo lagt ut noen flytebrygger rett ved siden av. Er det noen som vet om disse er private eller tilgjengelig for overnatting? Nå har jeg forsåvidt ikke vært der siden august, så det kan jo hende de er fjernet hvis de var midlertidige. Grunnen til at jeg spør er at det jeg tror er selve sykehusbrygga har vært opptatt de gangene jeg har kjørt forbi. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
REM Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Går ut fredag etter jobben. Blir vel Odden på Håøya vil jeg tru. Ingen bombe kanskje akkerat det? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Kaskazi Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Sykehusbrygga i Horten er en offentlig brygge med kr 100 i avgift pr. døgn hvis jeg ikke husker helt feil. Veldig fint å ligge der, kun et steinkast unna museene. Det ligger dt hyggelig serveringssted rett opp bakken. Ha en riktig god tur! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Og så var vi på vei til Borgen i solskinnet uten vind og bølger og +14gr. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Sykehusbrygga i Horten er en offentlig brygge med kr 100 i avgift pr. døgn hvis jeg ikke husker helt feil. Veldig fint å ligge der, kun et steinkast unna museene. Det ligger dt hyggelig serveringssted rett opp bakken. Ha en riktig god tur! Takk for det, blir nok en flott tur ja! Er bare litt usikker på hva som er sykehusbrygga, det er den på bildet under? Den helt til høyre rett etter brua? Den har stort sett vært opptatt når jeg har kjørt forbi, men det var jo i august, nå skriver vi oktober... Jeg lurer også på om den flytebrygga som man ser til venstre er en brygge man kan legge til? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.