Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Vi dro til Hankø i dag.

Her var det lite båter. Ingen andre på denne brygga og to båter på indre brygga og en på seilforeningen.

Fikk gått en flott tur før det begynte å regne så nå koser vi oss inne i båten.

Var skummelt ved innseilingen ved Smaustangen pga. mange hummerteiner.

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Klarte å komme meg en liten tur ut i øspøs i dag. Ryggen var noe bedre enn de siste dagene, men det var nok med knappe halvannen time utpå. Rakk en svipp fra Oksval rundt Langøyene og Husbergøya og tilbake. Måtte stoppe utpå fjorden på returen og legge meg nedpå litt i kabinen for å hvile ryggen, men på sjøen kom jeg i alle fall!

Mye tyder vel på at jeg må være litt forsiktig i dagene framover...

Så ingen båter i det hele tatt den lille stunden jeg var utpå, men koste meg om bord med kaffe på termos og Webastoen på ganske svak styrke.

I morgen er det meldt "blankt vann" og sol. Satser på å gå til Tofte og vinterhavn. Prøver å lage en filmsnutt fra turen. En sedat reise ut Drøbaksundet. Jeg ser fram til turen.

Nå ligger Astor på Sætre som denne helgen gjestet ti flotte motorseilere.

bilde

Ti flotte Nauticat hadde funnet veien til Sætre marina.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Denne helgen ble det arrangert " sommeravslutning" for noen av brukerne av Oscarsborg Gjestehavn. Lørdag formiddag kom fisker Fred og leverte levende hummer til oss. Dette ble kokt og pent anrettet av Krovert Milan og hans dyktige damer på kjøkkenet.

Til tross for et ufyselig vær på lørdag med vind og masse regn ble det en vellykket aften sammen med gode venner en mørk høstkveld.

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...