Tom Rør Svart 4.November.2014 Link til dette innlegget Svart 4.November.2014 Vi vurderer også Vollen. Hvordan er det med gjesteplasser der nå mon tro? Strøm på brygga? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 4.November.2014 Link til dette innlegget Svart 4.November.2014 Vi vurderer også Vollen. Hvordan er det med gjesteplasser der nå mon tro? Strøm på brygga? Noen som vet? Sendte en epost til dem. Gjestehavna er åpen hele året. Det er strøm på brygga og vann så lenge frosten ikke har kommet. Også tilgang til dusj og vaskemaskin.Nøkkelkort til toalett fåes ved henvendelse til bryggebutikken/bensinstasjon. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 4.November.2014 Link til dette innlegget Svart 4.November.2014 Høres bra ut. Kanskje vi sees på brygga :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Ankommet Vollen, etter en snartur i lett snøvær :-) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Tom rør og Røkke på tur i dag... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Tom rør og Røkke på tur i dag... Sitér dette innlegget Link to post
guddal Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Synes jeg ser en Azimut 42 bak der på øverste bildet Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 7.November.2014 Link til dette innlegget Svart 7.November.2014 Nok plass ser det ut som! Kommer nok putrende med Nidelven min i morgen tidlig! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
baatsman Svart 8.November.2014 Link til dette innlegget Svart 8.November.2014 Ikke meg Guddal. Sitter i New York og koser meg. Tror nissen er glad i båten, hekkthrustler, raymarine 125 plotter er bestilt. Og her i New York kom jeg over ryggekamera( Raycam ) og Boseannlegg :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
guddal Svart 8.November.2014 Link til dette innlegget Svart 8.November.2014 Hehe, ja jeg lurte på om det var deg. Artig med nye gadgets til båten da! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.November.2014 Link til dette innlegget Svart 9.November.2014 Nok plass ser det ut som! Kommer nok putrende med Nidelven min i morgen tidlig! :-) Så båten, men ikke noen folk. Var du ikke ombord? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 9.November.2014 Link til dette innlegget Svart 9.November.2014 Så båten, men ikke noen folk. Var du ikke ombord? Joda, delvis! Kom inn litt over 11, og dro til Leangkollen der jobben hadde seminar. Overnattet der og var tilbake i båten søndag litt før 12. Tok deretter en tur innom Oslofjordmuseet før jeg dro hjemover 13.30. Så jeg var ikke så veldig mye om bord i båten mens den lå ved gjestebrygga... Så båten din da jeg kom, men da så det ikke ut til at det var noen folk der, og da jeg kom tilbake på søndag hadde du nok dratt! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 9.November.2014 Link til dette innlegget Svart 9.November.2014 Vi var en tur oppe i vollen på formiddagen ja, og dro godt før tolv. Det var litt sjø på veien over vel ? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 9.November.2014 Link til dette innlegget Svart 9.November.2014 Jepp, blåste ganske friskt ut fra Vollen, men jeg tok ruta på innsiden av Bjørkløya via Konglungen og gjennom Middagsbukta (der Tobixen lå på svai i ensom majestet) og forbi Bjørnen før jeg satte kursen over fjorden og til Nesodden. Da hadde vinden løyet igjen! Flott tur! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Astor Svart 17.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 I morgen går turen til den store båtutstyrsmessen og duppedittmessen, Mets i Amsterdam på jobb for Båtens Verden. Noen av dere som har vært der før? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Pequod Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 Håper på en liten helgetur med overnatting. Tenker meg ned mot Håøya/Oscarsborg og kanskje ned mot Kommersøya eller Jeløy på andre siden... Eller kanskje jeg skal utforske området mellom Håøya og Sætre? Gråøya, Torvøya elelr noe slikt? Noen forslag? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 (redigert) På sydenden av Gråøya i sundet mot den lille øya Klauholmen populært kalt Pinsehølet, er det fint å ligge. Bildet tatt fra åpningen nordfra. Redigert 19.November.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Figaro Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 Har du vært på Bergholmen? Fine havner både på nord og sydsiden, litt avhengig av vinden. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Tom Rør Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 Ser ut som Borgen blir havna for oss til helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 Ser ut som Borgen blir havna for oss til helgen. Må vel være den største overraskelsen I uke 47- 2014 Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tom Rør Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 Ha ha. Husk at jeg ikke har vært der på tre hele uker Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 Bra dere bruker båtene deres enda folkens. Er nesten så jeg vurderer en gammal ujålete plastsnekke bare for vinterbruk. Men ville nok hatt en Wallas om bord da gitt. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 Skal du ha båten din ute hele vinteren Pequod? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 (redigert) På sydenden av Gråøya i sundet mot den lille øya Klauholmen populært kalt Pinsehølet, er det fint å ligge. Bildet tatt fra åpningen nordfra. Takk for tips - det der så ikke gæli ut! Er det fortøyningsbolter i land siden båten ligger så pent på bildet? Redigert 19.November.2014 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 Har du vært på Bergholmen? Fine havner både på nord og sydsiden, litt avhengig av vinden. Bare kjørt forbi fram til nå, men har vært fristet et par ganger. Kanskje på tide å ta en stopp der? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.