Pequod Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 Skal du ha båten din ute hele vinteren Pequod? Har planlagt det ja. Gikk jo fint i fjor, da var jeg jo ute ukentlig gjennom hele vinteren. Faktisk, siden jeg fikk båten i oktober i fjor har det aldri gått mer enn 12 dager mellom hver tur! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 (redigert) Takk for tips - det der så ikke gæli ut! Er det fortøyningsbolter i land siden båten ligger så pent på bildet? Om det er bolter der nå, aner jeg ikke. Bildet ble tatt det første året jeg hadde båten, for 27 år siden! Og her litt om hva som skjedde da: Jeg var nesten ferdig med å fortøye. Vi lå inntil ganske så høyt og bratt fjell, men helt akter var det en liten hylle for å komme i land. Og som den samvittighetsfulle båteier jeg var/og er, ble det mange og lange tamper opp langs fjellet til diverse trær. Da kom det en garvet "skipper" med busserull , skipperlue og snadde i kjeften forbi og kom med følgende kommentar: "Ja ja, - nå har du nok bundet båten din godt fast!" Da skjønte jeg at jeg var nybegynner med båtlivet. Men et lite obs. Gå inn sundet sydfra. Ser du i kartet, er det litt mer grumset nordfra. Lars H. Redigert 19.November.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 Ser ut som Borgen blir havna for oss til helgen. Vi var på Borgen forrige helg og hvis været holder er vi der igjen kommende helg. Ikke mange havner og velge mellom med strøm og vann på bryggene på denne tiden av året. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 Det blir hyggelig Flid :-) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2014 To dager på verdens største duppedittmesse tar på for kropp og sjel. Mye spennende å se. Over 1100 utstillere fra 30 land tilstede. Noe skal vi teste fremover slik at vi kan vise båtfolket gjennom Båtens Verden noen av nyhetene. Så for vi håpe at de store importørene tar de hjem etter hvert. I dag går turen hjem med formiddagsflyet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Pequod Svart 20.November.2014 Link til dette innlegget Svart 20.November.2014 Om det er bolter der nå, aner jeg ikke. Bildet ble tatt det første året jeg hadde båten, for 27 år siden! Og her litt om hva som skjedde da: Jeg var nesten ferdig med å fortøye. Vi lå inntil ganske så høyt og bratt fjell, men helt akter var det en liten hylle for å komme i land. Og som den samvittighetsfulle båteier jeg var/og er, ble det mange og lange tamper opp langs fjellet til diverse trær. Da kom det en garvet "skipper" med busserull , skipperlue og snadde i kjeften forbi og kom med følgende kommentar: "Ja ja, - nå har du nok bundet båten din godt fast!" Da skjønte jeg at jeg var nybegynner med båtlivet. Men et lite obs. Gå inn sundet sydfra. Ser du i kartet, er det litt mer grumset nordfra. Takk for det! Skal huske på det. Ser så fint ut der at jeg tror jeg holder meg til dette området denne helgen. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 21.November.2014 Link til dette innlegget Svart 21.November.2014 Klar for en tur i mørket ut til Borgen :-) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 21.November.2014 Link til dette innlegget Svart 21.November.2014 Veldig pen båt Tom Rør. Synes den er direkte tøff med det blå feltet Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Flid Svart 21.November.2014 Link til dette innlegget Svart 21.November.2014 Klar for en tur i mørket ut til Borgen :-) Alt er klart Ullared Syd. Fendere på BB side. Han som styrer lyset i lyktene følger med dere. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.November.2014 Link til dette innlegget Svart 21.November.2014 Veldig pen båt Tom Rør. Synes den er direkte tøff med det blå feltet Takk for det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 21.November.2014 Link til dette innlegget Svart 21.November.2014 Er det Tom Rør som er ankommet Borgen? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.November.2014 Link til dette innlegget Svart 21.November.2014 Ikke ennå, det er vel Flid med sin Viknes om er på plass. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 21.November.2014 Link til dette innlegget Svart 21.November.2014 Ikke ennå, det er vel Flid med sin Viknes om er på plass. Jada vi er på plass Lars. Den båten som Dykker ser er en Fairline. Den gikk herfra for en stund siden. ⚓️ Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 21.November.2014 Link til dette innlegget Svart 21.November.2014 Vi har nu innhandlat årsbehovet och hoppas vi ses fram på våren. Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 21.November.2014 Link til dette innlegget Svart 21.November.2014 Borgen! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.November.2014 Link til dette innlegget Svart 22.November.2014 Så dere kom sigende inn i bekmørket VirtualMe :-) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 22.November.2014 Link til dette innlegget Svart 22.November.2014 Vi har nu innhandlat årsbehovet och hoppas vi ses fram på våren. Kanskje vi ser dere her oppe i fjorden når våren dukker opp igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.November.2014 Link til dette innlegget Svart 22.November.2014 Jeg kjøpte i går inn en flaske rødvin (Masi Tupangato 2012) til min 71-års dag imorgen og syntes det var råflott! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 4.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2014 Gott att se båtar som fortfarande är på sjön. Hulda har gått en tur till Ramsö ser jag. Ingen större trängsel skulle jag tro på denna fina tur. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2014 Det blir nok en tur på Borgen på oss :-) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 4.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2014 En eller flera turer till hallen för att polera och vaxa. Tyvärr måste även hinna titta på skidor från Lillehammer när Svenska damer o herrar "jular" de Norska Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2014 ..Tyvärr måste även hinna titta på skidor från Lillehammer när Svenska damer o herrar "jular" de Norska vil anbefale deg å finne på noe annet denne helgen. Naturprogrammet på National Geographic, for eksempel. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 4.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2014 vil anbefale deg å finne på noe annet denne helgen. Naturprogrammet på National Geographic, for eksempel. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 4.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2014 Denne gangen tror jeg ikke det blir noen tur til Borgen i alle fall... Jeg er jo så flink til å planlegge å stikke innom når jeg er i nærheten, men så velger jeg å ikke gjøre det likevel... For to uker siden overnattet jeg i Tåjebukta - og det var bare helt herlig, men denne helgen har jeg bursdag og julebord på jobben på lørdag, så noen overnattingstur blir det nok ikke! Men ut med båten lørdag formiddag og kanskje søndag ettermiddag før det blir for mørkt (hvis formen min er bra nok...), det håper jeg at jeg skal få til! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Figaro Svart 4.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2014 Denne gangen tror jeg ikke det blir noen tur til Borgen i alle fall... Jeg er jo så flink til å planlegge å stikke innom når jeg er i nærheten, men så velger jeg å ikke gjøre det likevel... For to uker siden overnattet jeg i Tåjebukta - og det var bare helt herlig, men denne helgen har jeg bursdag og julebord på jobben på lørdag, så noen overnattingstur blir det nok ikke! Men ut med båten lørdag formiddag og kanskje søndag ettermiddag før det blir for mørkt (hvis formen min er bra nok...), det håper jeg at jeg skal få til! Ligger Vidar med seilbåten sin i Tåjebukta enda? Han pleier ikke å dra derfra før isen legger seg Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.