Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Takk for tips - det der så ikke gæli ut! :smiley: Er det fortøyningsbolter i land siden båten ligger så pent på bildet?

Om det er bolter der nå, aner jeg ikke. Bildet ble tatt det første året jeg hadde båten, for 27 år siden! Og her litt om hva som skjedde da:

Jeg var nesten ferdig med å fortøye. Vi lå inntil ganske så høyt og bratt fjell, men helt akter var det en liten hylle for å komme i land. Og som den samvittighetsfulle båteier jeg var/og er, ble det mange og lange tamper opp langs fjellet til diverse trær. Da kom det en garvet "skipper" med busserull , skipperlue og snadde i kjeften forbi og kom med følgende kommentar: "Ja ja, - nå har du nok bundet båten din godt fast!" Da skjønte jeg at jeg var nybegynner med båtlivet.

Men et lite obs. Gå inn sundet sydfra. Ser du i kartet, er det litt mer grumset nordfra.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

To dager på verdens største duppedittmesse tar på for kropp og sjel.

Mye spennende å se. Over 1100 utstillere fra 30 land tilstede. Noe skal vi teste fremover slik at vi kan vise båtfolket gjennom Båtens Verden noen av nyhetene. Så for vi håpe at de store importørene tar de hjem etter hvert. I dag går turen hjem med formiddagsflyet.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Om det er bolter der nå, aner jeg ikke. Bildet ble tatt det første året jeg hadde båten, for 27 år siden! Og her litt om hva som skjedde da:

Jeg var nesten ferdig med å fortøye. Vi lå inntil ganske så høyt og bratt fjell, men helt akter var det en liten hylle for å komme i land. Og som den samvittighetsfulle båteier jeg var/og er, ble det mange og lange tamper opp langs fjellet til diverse trær. Da kom det en garvet "skipper" med busserull , skipperlue og snadde i kjeften forbi og kom med følgende kommentar: "Ja ja, - nå har du nok bundet båten din godt fast!" Da skjønte jeg at jeg var nybegynner med båtlivet.

:giggle:

Men et lite obs. Gå inn sundet sydfra. Ser du i kartet, er det litt mer grumset nordfra.

Takk for det! Skal huske på det. Ser så fint ut der at jeg tror jeg holder meg til dette området denne helgen.

• 2 uker senere...

Denne gangen tror jeg ikke det blir noen tur til Borgen i alle fall... Jeg er jo så flink til å planlegge å stikke innom når jeg er i nærheten, men så velger jeg å ikke gjøre det likevel...

For to uker siden overnattet jeg i Tåjebukta - og det var bare helt herlig, men denne helgen har jeg bursdag og julebord på jobben på lørdag, så noen overnattingstur blir det nok ikke!

Men ut med båten lørdag formiddag og kanskje søndag ettermiddag før det blir for mørkt (hvis formen min er bra nok...), det håper jeg at jeg skal få til! :smiley:

Denne gangen tror jeg ikke det blir noen tur til Borgen i alle fall... Jeg er jo så flink til å planlegge å stikke innom når jeg er i nærheten, men så velger jeg å ikke gjøre det likevel...

For to uker siden overnattet jeg i Tåjebukta - og det var bare helt herlig, men denne helgen har jeg bursdag og julebord på jobben på lørdag, så noen overnattingstur blir det nok ikke!

Men ut med båten lørdag formiddag og kanskje søndag ettermiddag før det blir for mørkt (hvis formen min er bra nok...), det håper jeg at jeg skal få til! :smiley:

Ligger Vidar med seilbåten sin i Tåjebukta enda? Han pleier ikke å dra derfra før isen legger seg :giggle:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...