Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Astor da blir det nok et mini treff da , går til Drammen imorgen hvis alt går som planlagt . Så kommer vi til gjestehavna lørdag en eller annen gang på dagen , spørs mye fårikål det blir fredag .

PS: noen som har peiling på om det er strøm på brygga ved Glasshuset i Drammen , eller andre plasser med strøm det går å liggee en natt oppi ælva ?

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Lørdag er det "Kolsås Open". Seilas med start ved Ostøya og målgang i sjeteen ved Oscarsborg. Innlagt en masse kryss og tvers og etter sigende en 900° (3 runder) runding av en bøye. Ikke veldig seriøst med andre ord. Men det blir sikkert gøy. Får bare håpe at det ikke blir helt vindstille. www.yr.no melder NØ "flau vind", det kan bli langdrygt.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Hei.

Kanskje det blir enda en båt i Horten? Da jeg nevnte for fruen at det ble flere kjente båter der i helgen, sa hun: Kanskje vi også skulle ta en tur? Og nå er det nesten så godt som bestemt! Vi drar vel over fjorden en gang ut på dagen etter litt handling av mat og slikt pluss en tur innom Seatronic for å handle AIS-mottaker.

Når har du Astor og Sjøstjerna tenkt å arrivere Horten?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi går fra Hurumhavna ved 17-tiden og er framme en time senere vil jeg tro.

Blir dere til søndag da eller Astor , kommer jo nedover igjen fra Drammen utpå lørdan vi . Håper bare været ikke lager noe krøll nu , har rydda vaska så det stinker grønnsåpe ombord så det er klart for Øko . Må jo rydde vekk hele verkstedet før helgturer nå på denna tia av året , ikke akurat rydding ombord i midt uka da det er div prosjekter på gang . Men skulle være rent å pent nu , håper jeg da .

Tine III

Vi går fra Hurumhavna ved 17-tiden og er framme en time senere vil jeg tro. Tusler rolig over Breiangen i 5-7 knops fart.

Tipper Sjøstjerna er i farta i samme tidsrom. Han kommer jo fra Sætre.

Skal holde på i båten i hele morgen, så jeg får holde utkikk etter Inge og se om vi kan få tatt en prat! Astors mannskap er forøverig hjertelig velkommen bort i andedammen på en liten omvisning! :yesnod:

Redigert av cleo (see edit history)

Livet er herlig på solkysten!

Astor da blir det nok et mini treff da , går til Drammen imorgen hvis alt går som planlagt . Så kommer vi til gjestehavna lørdag en eller annen gang på dagen , spørs mye fårikål det blir fredag .

PS: noen som har peiling på om det er strøm på brygga ved Glasshuset i Drammen , eller andre plasser med strøm det går å liggee en natt oppi ælva ?

Tine III

Tror det er dårlig med strøm ved bryggene i Drammen `Tine 111`. Det har nok blitt bra i Drammen etterhvert , men tilreisende båtfolk er det nok ikke så mange som har tenkt på. Tror du bør spørre hos Glasshuset eller Skutebrygga om de kan hjelpe deg. sE LINK: http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=153771&cat=5860 :flag:

Tror det er dårlig med strøm ved bryggene i Drammen `Tine 111`. Det har nok blitt bra i Drammen etterhvert , men tilreisende båtfolk er det nok ikke så mange som har tenkt på. Tror du bør spørre hos Glasshuset eller Skutebrygga om de kan hjelpe deg. sE LINK: http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=153771&cat=5860 :flag:

Var strøm på bryggene ved Glasshuset når vi var der på elvefestivalen, fikk nøkkel til skapet så vi kunne fixe sikkringen selv også . Men båt turister veit dem vel ikke hva er oppi der , var passe kaos men det gikk jo fint til slutt da. Veit brygga rundt Glasshuset , er det den sjappa som styrer så det kan jo gå greit . Men pytt pytt vi er ikke avhening av noe strøm , bare at det er veldig kjekt å ha da .

PS: lå foresten ved brygga der ( bildet ,se link ) ) , fin plass det .Veit hvor vi skal neste år også.

Tine III

Redigert av Tine III (see edit history)

Til helgen blir det trolig landligge. Dårlig vær er meldt og andre ting må prioriteres. Men du verden så mange kjente vi møtte i Horten sist helg. :cheers:

Drar utpå i morgen for å fotografere en liten taubåt ved navn Frikk. Den holder havn på Sødra Cell på Tofte og mangler i en samling til en kar som holder på å samle sammen til en taubåtbok for Norge. Etter hva jeg hørte så kommer den ut først fra A til F.

Ellers for dere som har interesse for taubåter så er denne linken meget bra. Det er mange norske taubåter her også.

Det er meldt stille vann og noe tåkedis i morgen, så det kan bli mange fine motiver utpå Breiangen får jeg tro.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Denne helgen blir det å tømme båten for alt som skal lagres tørt hjemme i vinter. Torsdag neste uke er det slutt med vann under kjølen frem til påske neste år. Nå står den store vinterdepresjonen for tur.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ja jeg føler med deg der Lars.H , her jeg sitter i skuta og tar en seiere's kaffe ikveld etter en sinnsyk fotballkamp . Men dett er er ikke fotball forum så , best å holde tåta i glæden .Men til helgen er jeg ikke sikker på hvor jeg havner , da Øko skal på harrytur fredag å fylle opp div .Kansje jeg stikker til Strømstad og tar imot div når dem kommer av ferga , så det ikke blir så mye i bilen .Økosjefen handler litt over kvota noen ganger , så veit ikke enda . Men været ser ikke bra ut for helgen , kansje det blir en aleine tur til Mossekanalen eller rett å slett til nærmaste gjestehavn . Bare en kommer seg litt vekk fra hjemmehavna så pleier jeg å slappe av , eller's blir det kun arbeid. Denne uka har jeg fått gjort så mye ombord at jeg fortjener en xtra kaffe til helgen , å den i kveld da :wink:

Tine III

Denne uka har jeg fått gjort så mye ombord at jeg fortjener en xtra kaffe til helgen , å den i kveld da :wink:

Tine III

Appropos Runo, hvordan går det med radaren. Fått fixan

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Appropos Runo, hvordan går det med radaren. Fått fixan

Den er hos Furuno Norge ,eller på vei til Horten.Den hadde havna på nærbutikken ( postkontor ) oppi Ålesund,så da tok noen dager xtra. Snakka med en hyggelig fyr der oppe , han skjønte jeg brukte båten så han satt i gang tvert da han hørte det . Han var aleine på jobb sa han , så da tar ting litt tid. Men han hadde funnet feilen trudde han , skulle bare kjøre den natta over for å være sikker . Så da kommer den kansje før helgen, ser ut som den trengs om dagen. Sitter i skuta nu å det er ikke mange metrane jeg ser i tåkehavet , vært sånn noen dager nu . Jada så da ordner det seg sikkert , pleier det for snille gutter .

Tine III

Kalte på deg i dag, Runo. Ved 14-tiden. Tåka hadde lettet endel og det var blikk stille på Breiangen. Var ute og fotograferte noen skip i dag for et skipsforum. Flott dag på sjen med medbrakt varm lys lapskaus fra nærbuttikken.

gran_canaria_car_2.jpg

Her en gammel traver som går til Oslo og Drammen med biler. Gran Canaria Car fotografert utenfor Tofte.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Kalte på deg i dag, Runo. Ved 14-tiden.

Jobba som svarte om dagen , gått å trippa å venta på postmannen med radaren min .Men han gikk jeg glipp av med 5 minutter , men ordna seg det så da er den endelig på plass igjen . Astor jeg var nok å henta pakka mi , eller kaffepause på klubbhuset .Kan jo plinge på , så er jeg kjapt på vhf'n . Du kan jo ta en tur innom på en av dine turer også du , kaffen er som regel på den . Prekas

Tine III

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...