Lars H. Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 Hei Astor. Roaldbj er parkert godt langt inne på land under tak i Son!! Nå er det du og Tine III igjen. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tine IV Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 Roaldbj er parkert godt langt inne på land under tak i Son!! Nå er det du og Tine III igjen.Lars H. Å han er nok ombord tipper jeg ...... Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 Det er nok også jeg lørdag/søndag, men VHF'n er tatt med hjem. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
giver Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 Hei Holder værmeldingen seg. går jeg ut i morgen formiddag. Jolla henger i garasjetaket, så jeg satser på bryggeplass hos Bendik. Får jeg plass blir jeg liggende til søndag. mvh giver Link to post
Astor Svart 2.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 Det kom inn en stor stålbåt hos Bendik i ettermiddag. Rundt 45 fot. Ellers ingen gjester. Plinger du hvis du drar ut Per? Så stikker jeg nedom for en kaffekopp og en båtprat. Jeg holdt på å rydde etter rep.sjauen tidligere i uken da jeg hørte Tjøme radio kom med værmeldingen for i morgen. Vind fra sør og 15 m/s. Og jeg som hadde tenkt å kjøre Astor rundt til hjemmehavna på formiddagen i morgen. Jeg ryddet heller ferdig, kokte kaffe og dro ut fra Sætre ved 17.30 tiden i tussmørket. Det hadde begynt å blåse men kjente ikke sjø før jeg rundet Filtvet fyr og fikk sjøen på tvers. Var ved sagene på Tofte ved 18.30-tiden. En flott tur med kun yrkestrafikk rundt meg. Kjekt med AIS-mottager og radar. Og en fin opptrening av hva vi lærte på D5L. Lagt til: Det er kjekt å ta en tur nå og da i mørket for å teste seg selv. Det blir desverre alt for skjelden muligheter for dette. Jeg valgte å stå ved midtvindu å følge med trafikken og for å slippe det svake lyset fra plotter og radar. Gikk med autopilot og fulgte vekselsvis med på radar og plotter underveis. Det skal bli flere slike turer fremover. Roaldbj driver med samme trening ute på Breiangen med flere fyr rundt seg. Nyttig trening. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 Etter at jeg hadde lova meg bort til å hjelpe Solungen idag , så blei det litt seint på en måtee for å reise ut. Eller det vil si at Øko har vel ikke lysten helt på topp plan nå som kulda har kommet , men pytt pytt . Trur det er andre fredagskvelden sia påske vi sitter hjemme , å det er ikke bra . Så det er vel ikke lenge før jeg tursler ned i båten og slapper av før morgen dagen . Astor etter 2 turer med radar for første gang i mitt båtliv , så vil jeg mene det at det er det beste jeg har brukt av utstyr ombord . Skjønner godt gammle kara sier dem heller kjøper radar før plotter , men skal jo kunne bruke den da . Mener jeg har kommet et godt stykke der, det er et knall hjelpemidel ombord uten tvil. Nå funderer jeg på om jeg ikke skal gå ned i havna og kose meg ombord , blir stressa av å være hjemme her jeg . Victor ringte i stad men så hørte jeg ikke mere , er han kansje i gjestehavna ? Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Espen C Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 Må vel prøve å tømme å pakke inn båten for vinteren siden den ligger på land Link to post
Baso Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 I morra skal jeg flytte skuta ut på Ellingsøya der jeg har leid "vinterhavn". Alllllt for værhardt på Aspevågen der ho ligger nå Blir en kosehelg med spleising av nye fortøyninger osv. Gleder meg Link to post
Tine IV Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 Blir en kosehelg med spleising av nye fortøyninger osv. Gleder meg Godt å høre folk koser seg med båtlivet , det er jo det som er knall da . Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
giver Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 Hei Det er bare noen krusninger på fjorden og blå himmel. Jeg drar ut i formiddag og blir til søndag. mvh giver Link to post
roaldbj Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 I dag og i morgen blir det god tid til å sitte på dekket og nyte kaffekoppen. Sjøen ligger utenfor utsynet - sånn er det å ha båten stående på land. Misunner de som kan kose seg på fjorden i dette flotte været. Link to post
giver Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 I dag og i morgen blir det god tid til å sitte på dekket og nyte kaffekoppen. Sjøen ligger utenfor utsynet - sånn er det å ha båten stående på land. Misunner de som kan kose seg på fjorden i dette flotte været. Hei Det er jo bedre vær nå enn det var i "sommerferien". 1 meter under vann var det 12° i vannet, målt i går. mvh giver Link to post
Salt Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Den ferden gikk fra bryggeplassen og inn i en annen båtplass, og deretter opp i lufta og ned på bakken for vinteropphold og stell. Masta kom av i onsdags (eller var det tirsdag?). Så kommer det nok presenning på i løpet av uka, om jeg kommer fra tidlig nok en av dagene. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Astor Svart 4.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Fortsetter været slik det er i disse dager blir det helgtur neste helg. Moss, Horten eller Holmestrand? Vi får følge værmeldingen fremover. Denne helgen ble det en tur til Son for å hilse på Roald. LarsH glimret med sitt fravær. Men vi får ta det igjen senere Lars! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 8.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Denne helgen har fruen og jeg tenkt oss til koslige Horten. Det er meldt noe vind men vis atser på å få vind i hekken over Breiangen. Lørdag skal vi hjem og etter å ha sett værmeldingen vil det løye vesentlig på lørdag. Vi kommer trolig noe sent avgårde. Det mørkner allerede ved 17-tiden men det er grei seilas helt fram til Horten. Noen andre som har tenkt seg utpå? (Horten eller andre steder?) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
m/s draugen Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Denne helgen skal jeg og Måsinj på julebord om bord.Det blir vel å gå over den beryktede Folla til Abelvær hvis været tillater det.Hvis ikke så er det mange flotte steder innaskjærs her. Til alle som fortsatt nyter båtlivet med vann under kjølen:En fortreffelig helg ønskes fra oss fra Nord Link to post
roaldbj Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 m/s draugen, jeg merket meg formuleringen "med vann under kjølen". Jeg koser meg fortsatt daglig i båten - men med luft under kjølen. Nå får jeg pusset på motorene, sjekket kabelkoblinger, sjekket batterier, og sett på hundrevis av detaljer som blir skjøvet til siden når sola steiker og havet er blankt. Jeg kommer sterkere tilbake til våren. Her er kartutsnittet av seilingsområdet denne vinteren,. Jeg ligger litt SØ for Saltbua. Lars H. ligger like foran - på sin faste plass? (men på land han også) Link to post
m/s draugen Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Ja visst Roaldbj,det er så sant.Vann eller ikke,bare man har sin "kjære"å kose med og stimulere,så er det vel ikke nødvendig at det skal være fuktig nedenunder.(altså under kjølen) Så med dette,selvfølgelig en god helg til de "tørre"også.... Link to post
Astor Svart 8.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Etter et besøk ombord i M/Y Swan sist lørdag kan jeg forsikre alle her på BP at livet er verdt å leve for en båtfant som har sitt "på det tørre". Roald holder nå på med å observere denne sesongs slitasjer og vil nok rette på det som ikke helt på "line". Tiden flyr alt for fort når båtvenner stikker innom for en båtprat. - Hyggelig at du holder på i båten, Roald. Da har vi som fortsatt har vann under kjølen noen å besøke utover. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Ser ut som jeg for lurt Økosjefen med på en liten tur fra fredag til lørdag , snakk om en liten tur til gjestehavna bare . Kunne vært deilig å kommet seg ut en tur sammen , har da 3 netter ombord denne uken . Så båten blir da brukt , men som sagt fint om Øko blir med en tur på denne tia av året også . Ikke lett å få damene med når det regner bortover , hvis jeg prøver så godt jeg kan så kansje jeg forstår dem . Men nei , skjønner ikke hva det har å si . Så Astor , hvis været holder seg ( tenker da på vinden da det er meldt 22 ms ) så sees vi kansje . Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
roaldbj Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Bra Tine III. Et par ting: - Hvordan går det med radaren. - Hvordan går det med autopiloten. - Hvordan går det med innsamling av gevinster til Båtplassentreffet i Horten 2008? (Legger inn bestilling på lodd allerede nå - da er det vel kvantumsrabatt?) Link to post
Tine IV Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 For ikke å ødelegge tråden så kan jeg si at radar er rått å gå med , resten tja......... Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
chagall Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 (redigert) Ikke lett å få damene med når det regner bortover , hvis jeg prøver så godt jeg kan så kansje jeg forstår dem . Men nei , skjønner ikke hva det har å si . Så Astor , hvis været holder seg ( tenker da på vinden da det er meldt 22 ms ) så sees vi kansje . Er imponert over entusiasmen til Tine 111 og Astor (og flere),som stort sett trosser vær og vind. Bra vi har slike båtentusiaster , som formidler sine inntrykk til oss som har "lagt inn årene" for sesongen. Redigert 8.November.2007 av chagall (see edit history) Link to post
Verrie Svart 9.November.2007 Link til dette innlegget Svart 9.November.2007 Turen går denne helgen ombord i ny-ervervelsen St. Margaretha. Her er godt og varmt, nettopp ferdig med å bære ombord ting&tang og sysler rundt med litt av hvert. Så stille det er her i Leangbukta ? Jeg skal bruke tiden i helgen på å bli kjent med skuta, samt at jeg må avgårde og handle litt forskjellig i morgen. Ungene skulle ønske de var med, men jeg synes (litt egoistisk sett) at det er fordel å være alene slik at lærdommen kommer mere riktig inn, samt raskere, enn å ha de forstyrrelser som normalt er å ha en haug unger rundt meg. Jeg må nok ærlig innrømme jeg er svært heldig Link to post
Tine IV Svart 9.November.2007 Link til dette innlegget Svart 9.November.2007 Blåser såpass mye her at jeg har problemer med å komme ut av havna , å da er det sikkertt lurt å bli hjemme i havna trur jeg . Astor har vist annkommet gjestehavna i Horten , men var en liten stund Økosjefen var i farta så vi skulle komme oss nedover .Men så dro det seg til like jæ... igjen , så Astor vi tar det vel igjen tipper jeg . Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn