REM Svart 9.November.2007 Link til dette innlegget Svart 9.November.2007 Turen går denne helgen ombord i ny-ervervelsen St. Margaretha. Litt av ei skute du har liggende i Leangbukta. Gratulerer. Så at rutene var dekket med plastfolie for noen dager siden. Har du lakkert? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
giver Svart 9.November.2007 Link til dette innlegget Svart 9.November.2007 Hei Turen denne helgen går helt ned til garasjen. Trappen opp til huset har blitt oppgradert og jeg må trekke kabler til de nye utelampene og legge strøm inn i garasjen. Skulle ha vært lemgre sør i fjorden gitt. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 9.November.2007 Link til dette innlegget Svart 9.November.2007 Rem, nei jeg har ikke lakket. Kom hit i kveld for overtakelse. Plastfolien er spesialsydde vinduer for lunere tilværelse ombord ved kalde perioder og at man slipper snø/is på dekk. Der er også helt ny duk til å ha på forskipet m/vinduer og luftemuligheter. Men denne gidder jeg ikke ta på før skuta er ankommet hjemmehavn. Apropos kalesjevinduer, de skal taes av i morgen. Jeg må gjøre skuta presentabel før kona kommer en tur i morgen kveld. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 9.November.2007 Link til dette innlegget Svart 9.November.2007 Jeg må gjøre skuta presentabel før kona kommer en tur i morgen kveld. "Go she may, shine she must" sa vi før da vi dreiv å shina opp gamle amerikanere. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Poseidon Svart 9.November.2007 Link til dette innlegget Svart 9.November.2007 Ja, denne helgen blir det praksistur igjen.... Det er ca 20 deltagere fra båtførerkurs som skal ut og teste om den nyerverde teorien også kan brukes til noe i praksis Så blir det 4 helger fremover med turer Stavanger - Bekkjarvik - Stavanger, med en sving vestover i havet for å prøve sekstanene. Som dere forstår er det et stort D5LA-kurs som skal ut og praktisere . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Verrie Svart 10.November.2007 Link til dette innlegget Svart 10.November.2007 Nydelig med vann under kjølen. Nydelig soloppgang er bivånet. Der er i løpet av natten kommet en liten snerk av is på vannet som forsterker fargene ved soloppgangen. Behagelige 22 grader ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2007 Denne helgen var det ikke mange vi møtte ut på Breiangen. Når sant skal sies så gikk den god og hvit utpå. Fruen likte dette til tider dårlig men hun drar grenser hele tiden og vet når hun skal si stopp. Inne i gjestehavna var vi stort sett alene sammen med de faste som skal overvintre. 24 grader inne og 6 grader ute, Det er noe kos over det på denne årstiden, selv om vi må ty til innendørs aktiviteter. Lesing, TV-titting og denne helgen test av nytt opptakskamera. Vi ventet lenge på at Runo (Tine III) skulle dukke opp men skjønte at været ikke var det beste for å gå rundt Vealøs og opp til gjestehavna. (Du må få deg en lavere båt, Runo, slik at du kan gå kanalen. Det ble et besøk hos Proff båtutstyr for innkjøp av divers forbruksting for vinteren. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 15.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 Denne helgen tar jeg turen over Breiangen for å bunkre på Indre havn. Har invitert med rem. Håper det passer. Han har båten på land og trenger å kjenne vann under kjølen igjen. Kanskje vi treffer på Tine II også? Sosial tur med kaffe og wienerbrød i varm båt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
m/s draugen Svart 15.November.2007 Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 I helgen blir det asfalt og en deilig hotelseng hos "søta bror" .Blir litt sliten av alle disse julebordene Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 15.November.2007 Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 Helga tilbringes med omgangssyke på besøk, det og 2 venninner av kona. Tror jeg må emigrere. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 18.November.2007 Link til dette innlegget Svart 18.November.2007 Det ble en fin tur rundt Lysøen. Generalen har aldri blitt helt overbevist om at det er båten som trenger en tur ut av havnen minst hver annen helg........ Jeg tror ikke det skader båten å gå seg skikkelig varm, få blåst gjennom varmeapparatene, beveget de fleste bevegelige deler osv. At det i tillegg har en helsebringende effekt på meg, kan da bare ses på som en positiv bonus? Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Sydvesten Svart 18.November.2007 Link til dette innlegget Svart 18.November.2007 Olje og filterskift, samt flytting til vinterhavn denne helgen... har ikke fått endelig bekreftet at jeg kan ligge her helt frem til påske, men jobber med saken. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Tine IV Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Stille for tiden , pga dårlig vær ( mye tåke /vind ) enten det ene eller andre . Det har da blitt landligge lenge nu , snart 3 uker sia sist .Har hatt noen netter ombord så klart , så jeg ikke blir helt gal ( mange mener sikkert jeg er det alt ) båtgal er jeg sikkert . Det er jeg bare glad for , bare Økosjefen som syntes den sykdommen er litt dyr . Men pytt pytt , små penger dette i forhold til maaaasse andre ting . Så er været med meg går turen til nabobyen imårra og via Sætre onsdag , eller omvendt , så en rolig dag hjemme torsdag . Før jeg atter drar ut igjen til helgen , da går turen til Mossekanalen ( der kommer det altid BP folk innom da dem ser BP båt fra brua ) tipper jeg . Noen som veit om det er plass i kanalen foresten , å om det er fremdeles strøm der nå ? Kansje ser jeg noen på ferden min ,ikke umulig om ikke Son blir besøkt på veien hjem fra Sætre . Så Roald du for ha klar kaffen Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
REM Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Skreik på deg på VHF'en på lørdan Tine, Intet svar. Gikk med Astor til Horten indre og tanka. Tjukka dreiv. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tine IV Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Skreik på deg på VHF'en på lørdan Tine, Intet svar. . Preka me'n Astor ( har han fra vinterhavna på direkten nu ) , hadde ikke med meg den bærbare . Glømte at dere skulle over , hadde div dugnads folk i arbeid i havna den lørdagen .Så jeg måtte koke mye kaffe på huset , men dere skulle kommet innom da . Fy skam på seg , hehe . Blir en Sætre tur imårra eller onsdan , blir vel over en natt der tipper jeg .Kan plinge på jeg , kansje dere har tid til en kaffe ...... Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 21.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2007 Høres bra ut, Runo. Har fridag i morgen som jeg starter med i båthavna på Sætre 07.30 sammen med "gamlingane". Deretter drar jeg ut til Tofte og jobber litt ombord. Du når meg på VHFen hele tiden. har med den bærbare utover. Prekas! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 23.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Denne helgen går med til vedlikehold. Tanken er å friske litt på malingen under dørken, rundt motoren. Tok litt i fjor vinter og kunne tenke meg å ta litt i år også. Spesiellt under motoren vil det friske opp med en pen gråfarge, to-komponent. Hvis arbeidslysten forsvinner totalt blir det en tur utpå Breiangen for å prøve etter torsk og sei. I kveld blir det konsert med fruen et sted i hovedstaden. Carola skal synge julen inn og det blir vel en pepperstek også tenker jeg. (Fran, her skule du ha vøri.) Snøen som lavet ned i store mengder ved halv-sekstiden i morges er borte. Og godt er det. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Hei. "Ferden" blir vel en liten tur til havnen på søndag der Trudelutt er godt "parkert" på land. Det trenges litt opprydding ombord , og kanskje er det noen kjente i havnen å slå av en prat med. Her hjemme er det "fredda'n". Middagen, svinestek med svor og surkål og en god argentinsk rødvin (Masi) til er fortært. Det er bål på peisen og om ikke lenge er det tid for en kopp kaffe. Senere blir det vel en liten Vodka/bitter i anledningen av at jeg fyller år, men det er et helt urundt tall. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Siriussss Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Grattis med dagen. Sitér dette innlegget Link to post
nikita Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Gratulerer så mye med dagen Lars mvh.hilsen Nikita Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Turen denne helg går igjen til båten. Ute blåser der nå rundt 15-20 m/s vistnok, er ihvertfall meldt det. Sørvestlig retning, noe som tar godt i havna her. Jeg har ca 23 grader ombord, og sitter akkurat med middagen. Men ute er det utrivelig. Jeg ligger svært så fint, mens andre båter slår i bryggene så det smeller. Jeg har vært rundt og hektet på fendere på 2 andre båter, hvor jeg ikke har sett snurten av eierene. Nå har jeg ikke flere fendere å låne bort, men vil tro der går litt gelcoat på båtene utover dagen. Det bølger litt ombord her, men likevel fint og arbeide. Jeg bedriver tiden med montasje av alarm. Jeg vil selvsagt ikke gå innpå detaljer i tilfelle uærlige sjeler leser på baatplassen, men kan nevne at det blir full pakke med video, microfoner, magnetiske kontakter, røykvarsler, vannalarm, bev.sensor etc. Dette styrt til telefon og internet. Må få legge til at det er deilig med båt på vannet igjen........ Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2007 Det går mot helg og brukbart båtvær for folk flest. Denne helgen blir det trolig å handle julegaver. Tar båten til Horten og bruker gjestehavna som overnattingsted. Det minker på besøkende i havna, men det hyggelige er at havna er full av faste beboere som har valgt Horten gjestehavn som vinterhavn for båten. Drar vel over på lørdag vil jeg tro med retur søndag. Ellers er det greit å bruke båten som overnattinssted når man er hos hyggelige venner på Tofte. Lutefiskaften høres fristende ut. Vi ser fram til romjula og møte med Lovebåt, x-Sjøstjerna hvor vi skal kose oss med ribbe og surkål i maritime omgivelser et sted i Oslofjorden. (Det går raskt mot jul nå, Ove!) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Hadde vært knall og tatt en tur innom gjestehavna Astor , men ser svart ut om dagen . Ryggen er ikke kamerat med meg , så jeg lever i et smertehelvete i dobbel forstand . Har jo problemer med å komma ombord i båten , er jo smerte nok det . Sitter å varmer opp til en tur ti Skaane Marin, utsalg på alt der trur jeg .Fått tilbud på en dress som jeg vanligvis ikke ser på i butikken en gang , når det er snakk om borti 70% er det nesten gøy å shoppe . Sees kansje da , snakkes evt på vhf'n tipper jeg Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Faxen Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Hei. Det er bål på peisen og om ikke lenge er det tid for en kopp kaffe. r i anledningen av at jeg fyller år, men det er et helt urundt tall. Lars H. Da må det være 38 eller 88 , som er de rundeste tallene, tror jeg. Gratulerer med vel overstått... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Salt Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Da må det være 38 eller 88 , som er de rundeste tallene, tror jeg. men siden tallet skulle være urundt, må det være noe slikt som 11, 44, 77 elns (joda, 41, 47 og 74 også). Helt urunde. Gratulerer med dagen som har vært, Lars H Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.