Patnyg Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Gratulerer med dagen som var ja. Sant det Runo, Butikken er nå solgt til HSR Marine.. Så er 50 % salg på alt i butikken.. Siste lørdag vi har oppe er nå til lørdag. Kanskje litt neste uke. Er ikke helt sikker. Vi har det ganske så travelt med pakking og slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 29.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Hvor i Horten ligger denne båtutstyrsbutikken? Skal dit på lørdag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Patnyg Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Astor. Den ligger opp ferje bakken, du går en smett på venstre side av hotellet, og opp til Dag's marked. Derfra ser du en Jernia butikk. (ingvald skaane står det på veggen). Vi ligger i bakgården der. Du ser det hvis du står ved inngangen til Jernia. Velkommen til en hyggelig handel. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 I bakgården på Jernia Skaane i storgt , skrått over gata for Saxon King den engelske pubben.Står du ved Saxon å ser skrått over gata å oppover storgt så ser du Jernia . Var der idag ,ikke mye igjen . Men skal innom igjen imårra å få meg et par sko og kansje en oppblåsbar vest, er jo endel småtteri igjen og kansje vært lurt å handla bunnstoff til halv pris .Skal foresten innover til SeaSea til helgen også , julemesse salg . Penga flyr , men nissen er snill iår .... Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 29.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Den er god. Da har jeg vært innom og lagt igjen noen kroner før. Noen som har hørt om det blir mye vind på lørdag og søndag? Snø og tåke bekymrer ikke, men kona er lite glad i for stor sjø. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Poseidon Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 (redigert) Til helgen er det praksistur med et D5LA-kurs igjen, på samme måte som forrige helg, og på samme måte som de kommende helgene . . . . Turen går vest i havet hvis været tillater og solen frister med sitt nærvær; ellers holder vi oss på kysten nordover. Uansett har vi Bekkjarvik i Austevoll som mål på disse turene; der julebordet står dekket og venter med allverdens fristelser. Sist søndag hadde vi stormbyger på turen sørover og tilfeldighetene ville at fotografen Eirik Hustvedt tok noen bilder av POSEIDON II. Det ene bildet har jeg kjøpt og lagt ut som nytt forsidebilde på POSEIDONs hjemmeside. Meldingene denne helgen er bedre enn forrige helg, men i november/desember må vi være forberedt på litt av hvert . . . Redigert 29.November.2007 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Astor Svart 29.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Fint bilde fra en dyktig fotograf. Håper det er greit at jeg la det ut her? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Poseidon Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Fint bilde fra en dyktig fotograf....Håper det er greit at jeg la det ut her? Ja, det ble et fint bilde fra en proff fotograf, men jeg er litt usikker på hvordan det stiller seg med rettighetene. Jeg har nemlig kjøpt det for bruk på min hjemmeside og for ikke å komme på kant med copyrighten ville jeg derfor unngå å legge det åpent ut noe annet sted . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Astor Svart 1.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2007 Da har jeg fjernet bildet fra mitt innlegg. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 2.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Tirsdagen er det meldt blankt vann og sol i Oslofjorden. Planlegger en tur til Moss. Hva med deg Tine III, kommer du over? Drar vel ved 1/2 -8-tiden over er planen. Retur samme dag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Tine III går til nabobyen , hvis den går noen steder da . Har litt jobb på gang som bør bli ferdig , men gått med tur også . Men gikk noen dager i søppla pga ryggen , jeg som ikke må på jobb dagen etter blir sikkert en dag eller to . Men ikke sikker hvilken dag det blir , kansje jeg kan ta turen innom Moss på veien . Men kommer ikke under brua jeg ,etter kakeboxen kom på . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 2.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Under brua? Du kommer vel sørfra og vi legger oss sør for kanalbrua regner jeg med. Blir vel en tur opp til kjøttforretningen til Ertnes for noen varme fiskekaker og noen varme karbonadekaker til veien hjem. Jeg tar en fridag på tirsdag. Lokker med en "langtur". Er vel i Mossesundet ved 10-tida tipper jeg. Tusler over i ca. 7 knop. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 3.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2007 Håper vi sees i mossekanalen i morgen, Tine III! Tusler over ved 8-tiden som jeg nevnte tidligere. Er det andre BP-folk i Moss i morgen så er dere velkommen ombord på en kaffe. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 4.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2007 Det lå et tynt islag på fjorden enkelte steder i dag tidlig. Ikke tykke greiene men et varsel om at det er blitt kaldere ute. Hørte det knaset lett i skroget der jeg duvet fram i snekkefart. Ellers en fin morgenstund hvor soloppgangen over Øsfold-landet var praktfull. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 5.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Har ikke skjekket værmeldinga enda, men det frister så avgjort med en fjordtur. Fruen reiser til Averøya og jeg blir alene på tur. Son, Moss eller Horten er greie steder å dra til. Hvis det er fler som skal utpå kan vi kanskje møtes? Ikke nødvendigvis på de stedene jeg ramset opp. Fjorden er stor og det er godt med plass utpå. Lagt til: Været her på Østlandet denne helgen melder flatt vann og noe gråvær. Nedbør fredag og søndag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 6.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2007 wicj kommer kansje ut en tur hvis han kan , kansje hatt et guttetreff ? Økosjefen skal på harrytur igjen , da hun blei syk sist helg så prøver hun igjen til helga . Kan nok bli en tur ja , vært fint om det er noen som veit om strømmen er på i Mossekanalen . Hakke du vært der da Astor ? Skal vi se hva vi finner på til lørdagen da ? Tine III er klar , Holmestrand kansje ? Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 6.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2007 Skjekket ikke strømmen i kanalen. Men det spiller liten rolle for meg for en natt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 6.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2007 Nei er ikke nøye det , men så mye lettere på mange måter . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 7.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2007 Ligger godt fortøyd i Mossekanalen etter en fin tur over fjorden i kveld. Går trolig til Horten i morgen ut på dagen. Her et bilde fra innseilinga til Moss, nord. Mossesundet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 Som vanlig så angra jeg på at jeg ikke gikk ut igår , da du ringte og den ene nabobåten gikk til Holmestrand da blei lysten enda større . Men skal jo skru Webasto ombord hos Solungen idag er planen , men i ettermidag er det ikke mye som klarer å holde meg igjen . Da sees vi kansje Astor , hvis ikke jeg går etter til Holmestrand jeg også da , men prekas på K- 77 i løpet av dagen tipper jeg . Hvis du ikke svinger bortom havna vår da , står vel på hue nedi nabobåten jeg Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 8.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 Går til gjestehavna for å få 220 volt og testet Grundig-boksen. Er det landstrøm i Holmestrand? Mulig jeg går etter ut på kvelden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 9.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 Selv om snøen lavet ned i dag tidlig var det en flott rundtur denne helgen. Turen gikk fra Tofte over mot Moss på fredag kveld. Overnatting i Mosse-kanalen. Avreise lørdag formiddag over til gjestehavna i Horten. Der kom bla. Tine II innom. Var oppom og besøkte et BP-medlem i Horten kontroll. Losformidlingen for Oslofjorden var i samme lokaler. Om kort tid flytter også Tjme radio inn i samme bygningen. Artig å se hvordan de jobber der oppe. Søndag hjem til Tofte. Hadde jeg ventet litt med hjemreise hadde jeg fått med meg Queen Elstabeth II på vei inn fjorden. Henne har jeg bilder av fra før i Drøbaksundet. Hørte henne akkurat nå på VHFen da hun passerte Gullholmen på vei innover. Her noen bilder fra turen. Innseilnga til Mossesundet. Moss by night. Vinter i Horten gjestehavn. På vei hjem over Breiangen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 9.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 Takk for nok en koslig kveld Astor , kosa oss fært igår med pizza og håndballkamp på tv + den bitte lille ankerdrammen .Selvom vi våkna til det vinterværet , så gikk det fort over . Gikk hjemmover og hjalp Solungen med siste rest av monteringa av varmer'n , skal fyre den imårra hvis alt er i vater så skal det gå bra . Skulle jo gå videre til Holmestrand jeg , tenkte å ta et par dager der . Men drøyer noen dager , se nærmere helgen igjen . Men som vanlig så er det et snev av anger igjen når jeg reiser hjem , skulle reist videre ja . Men men vi ser hva som skjer nærmere helgen igjen .... Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 9.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 Fruen har varslet harrytur til helgen. Vi får se. Uansett blir det fisketur tirdag da jeg har fridag da. Skal prøve seien utenfor Tofte-landet. Takk for en kjempefin helg, Runo! PS: Den ankersen ble da ikke såååå liten? (Aalborg jubileum!) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
chagall Svart 9.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 Interessant å høre `Astor` og ``Tine III`s beretninger fra sjølivet i Desember måned. Dette kaller jeg båtentusiasme. `Astor` ikke glem fiskerapport fra "Toftelandet" og "Harrytur" til helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.