Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Hallo, Astor !!

Tror du misforsto mitt innlegg. Håper du ikke trapper ned dine innlegg som jeg leser med den største interesse. (dette var ikke fleip)

Håper du vil fortsette med dine informative innlegg . Beklager hvis du fikk forståelsen av noe annet. :confused:

p.s. Har i tidligere tråder berømmet dine og Tine III`s entusiasme i forbindelse med båtlivet.

Redigert av chagall (see edit history)

Turene høres nok like ut men hver gang er en ny tur og nye ting og oppleve. Siden tråden heter "Hvor går freden....." så passer det kanskje med disse småhistoriene fra sjølivet i alle årstider. Min intensjon er at andre også skal se og lese at det går fint ann å bruke båten hele året.

Jeg har selv hatt mye glede å lese andres beretninger. Hadde vært fint om andre båteiere, fra andre steder i landet også hadde bidratt. Dagene er nå korte og lyset vanskelig å fotografere i.

Et håp for tirsdagen er om Queen Elisabeth II går ut fjorden akkurat da. Jeg har ikke fått med meg når hun går fra Oslo. Et bilde av skipet ute på Breiangen hadde gjort seg.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

. Min intensjon er at andre også skal se og lese at det går fint ann å bruke båten hele året.

Undertegnede har mye glede i å lese andres erfaringer og beretninger om å benytte båten på vinterstid.

Tviler ikke på dine gode intensjoner`Astor`, men mange av oss har Daycruisere/Skjærdgårdsjeeper hvor man må ha varmedress for ikke å" fryse ihjel" på vinterstid. Derfor mener jeg at De som har muligheten, absolutt bør satse på båter som kan benyttes hele året. :yesnod:

Tirdagens planlagte fiksetur er i havn. Det blir pølser til middag i dag. Nordavind og sterk strøm men allikevel en dag på fjorden som går inn i plussboka. Hørte på fiskerne lenger ute i fjorden at det ble heller små fangster i morges.

En gammel kjenning ble med ut, og vi hadde mye å prate om mens vi lå der utenfor Tofte-landet.

astor_med_lanterner.jpg

Astor klargjort til fisketur ved 1/2-8 tiden i dag.

astor_babord_lanterne.jpg

eiulf_fisker.jpg

Eiulf er tolmodigheten selv. Men fisk ble det ikke.

tevla.jpg

En gammel traver, Tevla, strøk like forbi på vei fra Verket til Oslo med støpesand. Her i en fart av 8.9 nop vist på AISen.

black_watch.jpg

En gammel erverdig dame på vei inn til Hovedstaden. Black Watch tilhørende Fred.Olsens rederi

pleier alltid å fløyte med hornet når hun passerer Hvitsten hvor skipsrederen holder til. Her passerer hun i 19.1 knops fart med kurs for Drøbaksundet.

Da er det nesten klart for en tur til helgen , blir kansje tur fra torsdagen og fram til søndag . Det blir sikkert like deilig som det pleier , nå som varmeren til Solungen er fyra opp og godkjent av nabobåten ( Tine III ) . Kansje Solungen dukker opp i løpet av helgen også , nå har han fått varme ombord så ikke mange unskyldninger igjen nu :wink: Hvor ferden går , tja det er ikke godt å si . Men sikkert ikke langt unna , det var den Holmestrands turen da men . Kommer det flere utpå i finværet så prekas vi på K-77 .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Etter 4 laaaaange uker i nordsjøen er jeg endelig klar for helgatur igjen :yesnod: Kjærringa nekter å bli med men heldigvis har jeg lettmatros på 9 år og han har ventet like laaaange 4 uker som meg :yesnod:

Vist det ikke blir for mye vind går turen til Molde og blåser det for mye drar vi en tur innover Storfjorden :smiley:

Var og startet opp mine små grønne i går og røyksignaler ble sendt utover hele Ellingsøya!!! He he...

Jepp!!! :flag:

Denne helgen blir det landligge. Kun en handletur over grensen med fruen.

Vi får ta det igjen i romjula. Da er det planlagt ribbetur sammen med Sjøstjerna et eller annet sted i Oslofjorden. Nyttårshelga skal tilbringes ved Slemmestad hos gode båtvenner. Vi drar dit med båten selvsagt.

Ha en fin helg alle BP-venner! :cheers:

Vi for kose oss vi som er utpå , det er litt koz også da .Kaldt å jæ"%¤"# ute og knall inne .PREKAS Astor og alle andre ,sitter å venter på Santy skal gli inn i havna her .

Tine III

Dere får kose dere, og fyre for harde livet! Er misunnelig på dere som har båten på fordi om det er 12 blå her nå. Håper jeg får anledning til å være matros hos Chanty i løpet av vinteren :wink:

I dag så blir det julebord hos TSG, så det blir jo litt maritimt :smiley:

/per

Helgen går vel til juleforberedelser i heimen vil jeg tro. Selv om lørdagen og søndagen alltid starter ved 1/8-tiden når de "gamle" møtes i klubbhuset på Sætre båtforening til kaffe og en prat. Astor ligger jo på Tofte, noen mil unna Sætre, men den lune stemningen der nede på Sætre er verdt å ta med seg. Deretter er det alltid en tur ut til Tofte for å ordne noe og slå av en prat med båtfolket der ute. Mange seilfolk ligger ute og bruker båten vintertid.

Kanskje det blir tid til å dra en juletorsk også?

Noen langtur med fruen blir det ikke før i romjula da vi fører Astor ned til Horten for å treffe gamle kjente der.

Nyttårsaften legger vi kusen nordover til Slemmestad og nyttårsfeiring på Bjerkås hos båtvenner. Da er det naturlig å søke overnatting i Astor. Håper isforholdene opp i fjorden ikke forverrer seg.

Kanskje vi skal ta litt isbrytertjeneste, Hilmar 2. :lol:

Ser fram til lysere dager etterhvert. :flag:

Til andre båtvenner: Har dere meldt dere på KNBFs tur til båtmessa i Gøteborg? En utrolig sosial tur som vi bidrar med på tredje året. Meld dere på!! :flag_sw:

Sjekket værmeldingen på yr.no for romjulen til og med den 28 desember og det ser riktig så bra ut.... pluss 5 og sol fredag den 28 på Jomfruland og kun 6m/s vind fra sør/vest... håper det holder nyttårshelgen gjennom

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hadde planer om en førjulstur, men da må en av Colorline båtene ta en æresrunde innerst i Frognerkilen å rydde litt is først.

Kjører forbi der man - ons - fredag og ser alltid bort på båten din. Synd med all den isen. Men tar du det pent utover så har du gode sjanser for å komme deg ut. Tykk er den ikke.

Nå er snart julaften ferdig og sitter bare å beundre gavene til båten. Begynner allerede å tenke på en romjulstur, skal ut en tur til helgen og regner med å dra på fredag. Først en tur på formiddagen for å fiske etter det blir det Horten havn for å treffe (håper på) andre vinterfarere som Astor, Tine 3 osv. Har også planer om å lure med skippern på skipet 4. Håper att flere kan ta turen til horten for ett romjulstreff. Fortsatt God Jul til alle på baatplassen.

Redigert av Chanty (see edit history)
. Håper att flere kan ta turen til horten for ett romjulstreff. Fortsatt God Jul til alle på baatplassen.

Må jo prøve på det veit du , men blir det uten unger så blir det vel Holmestrad ? Imårra eller det vil si idag , må jeg betytte muligheten til å gå inn i havna å bunkre .Isen inn dit har vi spola vekk , plussgrader melder dem fra onsdag og utover .Så detta ser jo bra ut .

Tine III

Det meldes kuling i morgen over Breiangen og fruen betakker seg for slike opplevelser. Jeg har foreslått at hun tar bilen nedover og møter meg i Horten. Vi får se det hele ann noen timer. Vinden kommer fra sør og det humper nok endel over Breiangen vil jeg tro.

Var nede i båten i dag og gjorde alt klart. Tappet en desilioter vann fra diseltanken fra juret i bunnen. Kjekt med en slik tappefunksjon hvor man forhindrer vann og annen skitt å komme videre fram til filter og motor.

Dette skulle bli en trivelig helg sammen med båtvenner samlet i Horten.

Hvordan går det med dere andre? Flid, Tine III og Chanty? Pallemann skulle komme bilveien. Vi får se om fruen også velger bilen.

Går å går , planen er litt suppe til det grønne beistet.Så går den lange ferden til Horten gjestehavn , er planen da . Men blåser det som idag , så er det bare å glømme . Da kommer jeg ikke ut av båsen engang,men kan jo være folk på klubbhuset som kan gi meg en hånd . Tv melder 15 ms , men ikke så ofte det stemmer uti pytten her.Håper dem tar feil da , Chanty er vel i farta han også tipper jeg . Så da er det bare å se på været imårra , er vist flere fra hjemmehavna mi som har planer om langtur til gjestehavna. Sees kansje da ...........

Tine III

I morgen går turen til et område hvor vindforholdene er omkring 0 m/sek - båtens landligge. Det er ganske snodig - jeg trives faktisk godt inne i båten selv om den ligger på land. Jeg bruker nå enda mer tid på å fikle med motorene og endel av utstyret ombord. Nå er det heller ingen irriterende bølger fra båter som suser forbi i havna. Alt er fasktisk bare fredelig og rolig - men alarmsystemet ombord kan jo ikke forhindre at jeg blir utsatt for iherdige båtbøller.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...