Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Det blir tur utpå i morgen, skal dra på formiddagen og da utpå for å fiske. Blir vel å dra en tur innom Valle for å fylle noe diesel etter det setter jeg kursen mot Horten regner med å komme dit rundt 1800. Det er noe vind men har vel lovet å spakne noe i morgen men for meg betyr ikke det så mye for jeg har vel litt unna været i fra Engelsviken og mot Horten.

Som Roald, har jeg også båten på land i Son, men jeg regner med en tur dit en gang utpå formiddagen imorgen. Ser jeg tegn til liv borte hos deg Roald, stikker jeg bortom for en prat.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Mens det ser ut til å være hektiske ballkort for våre venner østpå, er nok situasjonen her en noe annen. Var ute en tur 1.dag, da var det i grove trekk Austevollsfergen og meg som rotet til vannet i Krossfjorden.

I dag var det et poeng å vise at vi fritidsbåtfolk også hører værmeldingen, så det fikk holde med litt begrenset vedlikehold Værmeldingen for i morgen er ikke lovende, men vi får se hva vi får til. Nyttårshelgen håper vi på bedre tider, har utenlandsgjester som bør få se hva kysten har å by på!

Laholm

Det plaskregner ute ,frister lite å gå ut å kaste fortøyningane nu. Tar en kaffe til så kansje det roer seg litt , setter snart kursen mot Horten gjestehavn for å treffe flere andre fra BP . Økosjefen rista på hue å lurte på om hun skulle ringe noen med hvite frakker, da hun kjørte meg i havna istad å så været . Flott vær ute til å være inne i detta , godt med ny Webasto nu.....

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hadde et par timer på sjøen i går. Regn og vind, men hva gjør vel det? Tenkte jeg skulle tatt noen bilder som kunne legges inn, men det eneste jeg så av interesse var en skarv som satt på staken på Kyrholmflu. Et par fraktebåter gikk sørover, en tråler fra Austevoll var ute og testet ett eller annet og inngikk i den anledning avtale med Prinsesse Ragnhild om styrbord-styrbord. Hvor er alle fritidsbåtene?

Hadde snøret ute litt, men ikke noe som forstyrret det fortsatte matorgiet som dermed består av kjøtt.

Redigert av Laholm (see edit history)

Laholm

Ser ut som det blir kaffe i båsen i helgen , det blåser såpass at jeg har nok problemer med å komma meg ut aleine .Alt går hvis man vil , men ikke så mye å reise ut i detta . Det meldes mere snø og litt kaldt , nå har vi knappe 1 cm med snø her og det holder i massevis .Synd at det blir hjemme helg , men kan jo fort snu seg . Men Økosjefen syntes sikkert det er ok å ha meg hjemme litt også , hjemme å hjemme .Er jo ombord jeg da , men jeg kommer jo hjem ikveld og det er sikker ok vil jeg håpe å tru . Men roer det seg imårra , så stikker jeg vel .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Sitter og ser ned mot Horten nå, Tine! Det er meldt laber bris både i dag og i morgen. Lite vind her på Tofte, 7 nm nord for deg.

Tjøme radio melder om bølgehøyde på 1/2 til 1 meters bølger, nå på 15-varselet på VHFen. Men det hørte du sikkert du også.

Kanskje du kommer deg utpå allikevel?

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Blir landligge på meg i helgen har div jeg må ordne, det verste er att det blir det neste helg også for da har vi årsfest på jobben. Dette blir tøft med så lang landligge men regner med att helgen etter det blir det tur, da skal jeg prøve å dra til Holmestrand. Kanskje jeg da får lurt med Tine III og Astor eventuelt flere også.

God helg hilsen

Chanty

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...