Tine IV Svart 20.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 Planen er langperm til helgen , da kommer kansje Solungen og jeg en tur i innom gjestehavna også Astor . Lenge sia nå , håper Chanty dukker opp en tur også . Blir i såfall fredag til lørdag bare , satser på finvær da . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Chanty Svart 20.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 Låg på Bolærene for 3 uker siden og da var det strøm og nett der. Prata med en som lå der og det var vist strøm hele vinteren. Det var ganske uvanlig å ha hele havnen alene der, eller bare 2 båter. Det melder ganske fint vær til helgen så det bør bli en fin båthelg. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Hei Denne helgen hjemme, neste helg drar jeg til Kapp Verde og skal roe meg ned for en tid. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
origo Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Fikk overlevert ny båt etter båtmessen i Bergen på søndag. Gikk Bergen - Risør fra mandag til onsdag, men måtte gå inn til Helgeroa i dag torsdag, da bølgende og rotete sjø ble litt i største laget, men en flott tur. I går gikk jeg Lyngdal - Risør i sol, nydelig soloppgang ved Lindesnes, og flatt vann samt strålende sol ved Arendal.....men så kom tåka. Ligger nå å venter på mindre vind så båten kommer hjem hit til Tønsberg. Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Gratulerer med ny båt Ser ut som det skal friske på i natt.S.V. kuling utover morgendagen og dreier mer vestlig mot kvelden og faller litt. Melder bølgehøyde 3- 6 meter indre skagerrak. Og det er heftig det på utsiden av Rakke Ser ikke ut som vinden går under liten kuling før på Lørdag formiddag. Har ligget noen ganger på været i Stavern og det er iriterende at en er så nære hjemmehavna og må vente. Men når vinden løyer detter sjøen fort iallefall vis den dreier litt på N.V. God tur hjem. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Baso Svart 21.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2008 Gratulerer så masse med ny båt Origo En kjempe flott båt og jeg håper dere blir fornøyd med den Det blåser storm på Sunnmøre idag så helgen går nok med til landligge med kaffi drikking og sjekking av fortøyninger Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 22.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Det blåser skikkelig denne helgen. Fruen rister på hodet og sier klart i fra at dersom ikke vinden og bølgene roer seg blir det ingen tur over Breiangen. (Breiangen er havstykket mellom Horten- Moss - Tofte. Her står vinden og bølgene rett inn ved sønnavind) Vi reiser allikevel ut til Astor og ser ann bølgene. Vi går heller over i mørket dersom vinden løyer utpå. Skal bli fint å komme seg litt vekk og slappe av sammen med "Lovebåt" i Horten. En fin helg til dere andre rundt om som legger utpå denne helgen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Krøll med perm og forsinkelser , gjør at det ikke blir noe tur idag . Men det er vindstille , så tipper Astor rusler over . Kan prøve meg en tur med bilen å hilse på kansje . Hadde gledet meg til tur sammen med Solungen , har liggi 4 uker stille nu så det kribbler endel . Men skal nå ned i skuta ikveld å skjekke litt . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 24.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 Det var vårstemning i gjestehavna i Horten i dag tidlig. Godt og varmt under kallesjen. Vi slo av Webastoen og hadde det godt og varmt med soloppvarming. Takk til Britt og Ove for hyggelig selskap denne helgen. Synd for deg Ove, som ble sengeliggende på lørdagskvelden. Du vet hvordan jeg trives sammen med to vakre damer? Fredagskvelden og springflo. Samme brygge søndag morgen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Laholm Svart 25.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2008 På tross av at denne tråden ser ut til å være forbeholdt Horten og nærmeste omland, tillater jeg meg å komme med et innspill. Neste helg er enkelt planlagt: Fra Antibes der jobben er denne uken, til Stavanger der noen av oss skal gjøre et forsøk på å overbevise "the powers that be" at vi kan nok om diverse temaer til å bli akkreditert med sertifikat i klassen DL5A. Går det bra, så kanskje senere helger blir tilbrakt under mer vennligsinnede bredde (eller var det lengde) grader! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Astor Svart 25.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2008 Vi er nok noe ivrige båtfanter vi som trakterer Horten gjestehavn. Personlig ser jeg fram til å høre mer fra andre kanter av landet. Både Vestlandet og nordover er landsdeler som båtfolk har båten liggende ute hele året. Så derfor er min oppfording: Fortell med ord og gjerne bilder om helgturene. Når jeg legger helgplanene mine ut på BP vet andre mdlemmer at jeg er et eller annet sted ute i fjorden. Hyggelig er det å se at andre har tenkt seg samme veien. Og møtes vi kan det bli en hyggelig prat på bryggekanten eller ombord rundt en ... . mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
submiss Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Vi er på årets første båttur, til Helgøysund Marina. Værmeldingen så ikke helt bra ut, med mye vind, men vi kom oss avgårde såpass tidlig at den ikke var noe problem. Så akkurat på værmeldingen på NRK at det skal bli rimelig vindfullt i morgen, men vi ligger uansett til søndag, og da skal det bli bedre. Er en båt her i tillegg til oss, så vi er ikke alene Kjekt å være igang igjen iallefall I kveld blir det reker og musserende vin! Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
roaldbj Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 For en rekke medlemmer på BP går turen denne helgen til Stavanger og Gamle Salten og Sandnes og Poseidon II i forbindelse med eksamen i D5LA. Her er det god fritidsbåtstemning. Jeg skulle ønske at flere kunne ta del av dette. Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Blir det noen tur denne helgen, blir det til Sjøen for Alle på Lillestrøm. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Jeg må prøve å ta meg en tur dit en dag Har mange kjente som er utstillere Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 29.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Får jeg kontakt med en eier av en grom båt som skal selges reiser fruen og jeg til Oslo for å titte. Jeg sa titte. (42 fot) Ha en fin helg alle sammen! Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Titte...Er du ikke frisk Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
bjorngb Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Tror vi tar en tur til Finnøy eller Fogn i morgen til søndag. Får se litt på været hvor vi legger oss. Har tenkt litt på Nordre Eidsvåg som ligger godt beskyttet uansett Sitér dette innlegget Link to post
Patnyg Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Turen denne helgen har ikke med båt og gjøre, jeg skal opp til vrådal på straan høyfjellshotell. Bestemuttern skal feire 70 årslag der oppe, så blir bading, spising, og mye godt drikke..:) Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Edelig hjemme igjen fra feriekoloni ,nesten 5 uker uten båt det er fali det . Grått å trist ute med litt regn , men pytt pytt . Kaffe'n er snart klar og da er det rett ned i skuta , kommer besøk fra Sætre idag også å henter nyvasket kalesje . Håper Nor West blir fornøyd , altid hyggelig å hjelpe til litt . Blir det litt roligere idag , må beiste fyres opp etter noen uker dvale . Kun en ting å si , det blir deilig å komma seg ombord igjen . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Manito Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 I dag blir det sjøen for alle båten ligger fortsatt trygt på land på Kambo Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 blir vel liggende under "burkaen" i noen dager til, men det nærmer seg at hybelen skal ut på tur igjen no.. påsken er alt skole arbeid lagt på hyllen og Hitra skal få besøk av noen båtboende studenter med abstinenser, grunnet altfor lenge landligge. (ikke noe artig å være innestengt av 3 broer hele tiden.. fikk heldigvis krangla oss til åpning te påsketuren ) Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
roaldbj Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 I dag har endel av oss BP medlemmer hatt en liten, men hyggelig tur med Poseidon II fra Stavanger til båtens flotte, faste plass. Det har vært ganske skiftende og rufset vær i farvannet nord for Stavanger i dag, i alle fall sett med øynene fra oss som har tilholdssted omkring Oslofjorden. I morgen blir det avsluttende eksamen i D5LA ombord på Sandnes. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Og jeg var så heldig og få være med å spise lunsj på Gamle Salten idag med alle disse D5LA deltakerne og de er like kjekke som de er her på forumet! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Det var usedvanlig hyggelig å treffe Sleipner93. Han er en flott og verdig representant for den nye generasjonen fritidsseilere - og visstnok med 0 feil på avlagt VHF eksamen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.