Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Fikk overlevert ny båt etter båtmessen i Bergen på søndag. Gikk Bergen - Risør fra mandag til onsdag, men måtte gå inn til Helgeroa i dag torsdag, da bølgende og rotete sjø ble litt i største laget, men en flott tur. I går gikk jeg Lyngdal - Risør i sol, nydelig soloppgang ved Lindesnes, og flatt vann samt strålende sol ved Arendal.....men så kom tåka. Ligger nå å venter på mindre vind så båten kommer hjem hit til Tønsberg. :cheers:

Gratulerer med ny båt :flag: Ser ut som det skal friske på i natt.S.V. kuling utover morgendagen og dreier mer vestlig mot kvelden og faller litt. Melder bølgehøyde 3- 6 meter indre skagerrak. Og det er heftig det på utsiden av Rakke :puke:

Ser ikke ut som vinden går under liten kuling før på Lørdag formiddag. Har ligget noen ganger på været i Stavern og det er iriterende at en er så nære hjemmehavna og må vente. Men når vinden løyer detter sjøen fort iallefall vis den dreier litt på N.V. God tur hjem.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Det blåser skikkelig denne helgen. Fruen rister på hodet og sier klart i fra at dersom ikke vinden og bølgene roer seg blir det ingen tur over Breiangen. (Breiangen er havstykket mellom Horten- Moss - Tofte. Her står vinden og bølgene rett inn ved sønnavind)

Vi reiser allikevel ut til Astor og ser ann bølgene. Vi går heller over i mørket dersom vinden løyer utpå. Skal bli fint å komme seg litt vekk og slappe av sammen med "Lovebåt" i Horten. :cheers:

En fin helg til dere andre rundt om som legger utpå denne helgen. :flag:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Krøll med perm og forsinkelser , gjør at det ikke blir noe tur idag . Men det er vindstille , så tipper Astor rusler over . Kan prøve meg en tur med bilen å hilse på kansje . Hadde gledet meg til tur sammen med Solungen , har liggi 4 uker stille nu så det kribbler endel . Men skal nå ned i skuta ikveld å skjekke litt .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Det var vårstemning i gjestehavna i Horten i dag tidlig. Godt og varmt under kallesjen. Vi slo av Webastoen og hadde det godt og varmt med soloppvarming.

Takk til Britt og Ove for hyggelig selskap denne helgen. Synd for deg Ove, som ble sengeliggende på lørdagskvelden. :puke: Du vet hvordan jeg trives sammen med to vakre damer? :wink:

horten_gjestehavn_ved_springflo.jpg

Fredagskvelden og springflo.

vaarstemning_i_horten.jpg

Samme brygge søndag morgen.

På tross av at denne tråden ser ut til å være forbeholdt Horten og nærmeste omland, tillater jeg meg å komme med et innspill. Neste helg er enkelt planlagt: Fra Antibes der jobben er denne uken, til Stavanger der noen av oss skal gjøre et forsøk på å overbevise "the powers that be" at vi kan nok om diverse temaer til å bli akkreditert med sertifikat i klassen DL5A. Går det bra, så kanskje senere helger blir tilbrakt under mer vennligsinnede bredde (eller var det lengde) grader!

Laholm

Vi er nok noe ivrige båtfanter vi som trakterer Horten gjestehavn. Personlig ser jeg fram til å høre mer fra andre kanter av landet. Både Vestlandet og nordover er landsdeler som båtfolk har båten liggende ute hele året.

Så derfor er min oppfording: Fortell med ord og gjerne bilder om helgturene.

Når jeg legger helgplanene mine ut på BP vet andre mdlemmer at jeg er et eller annet sted ute i fjorden. Hyggelig er det å se at andre har tenkt seg samme veien. Og møtes vi kan det bli en hyggelig prat på bryggekanten eller ombord rundt en ... :cheers: .

mvh Astor

Vi er på årets første båttur, til Helgøysund Marina.

Værmeldingen så ikke helt bra ut, med mye vind, men vi kom oss avgårde såpass tidlig at den ikke var noe problem.

Så akkurat på værmeldingen på NRK at det skal bli rimelig vindfullt i morgen, men vi ligger uansett til søndag, og da skal det bli bedre.

Er en båt her i tillegg til oss, så vi er ikke alene :smiley:

Kjekt å være igang igjen iallefall :sailing:

I kveld blir det reker og musserende vin!

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Edelig hjemme igjen fra feriekoloni ,nesten 5 uker uten båt det er fali det . Grått å trist ute med litt regn , men pytt pytt . Kaffe'n er snart klar og da er det rett ned i skuta , kommer besøk fra Sætre idag også å henter nyvasket kalesje . Håper Nor West blir fornøyd , altid hyggelig å hjelpe til litt . Blir det litt roligere idag , må beiste fyres opp etter noen uker dvale . Kun en ting å si , det blir deilig å komma seg ombord igjen .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

blir vel liggende under "burkaen" i noen dager til, men det nærmer seg at hybelen skal ut på tur igjen no..

påsken er alt skole arbeid lagt på hyllen og Hitra skal få besøk av noen båtboende studenter med abstinenser, grunnet

altfor lenge landligge. (ikke noe artig å være innestengt av 3 broer hele tiden.. fikk heldigvis krangla oss til åpning te påsketuren :flag: )

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

I dag har endel av oss BP medlemmer hatt en liten, men hyggelig tur med Poseidon II fra Stavanger til båtens flotte, faste plass. Det har vært ganske skiftende og rufset vær i farvannet nord for Stavanger i dag, i alle fall sett med øynene fra oss som har tilholdssted omkring Oslofjorden. I morgen blir det avsluttende eksamen i D5LA ombord på Sandnes.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...