Framtia Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 nyter nå et glass vin i sandspollen, blikk stille og solen senker seg. Dette er livet! Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Astor Svart 20.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Astor er vel forpliktet til å komme tilbake med fotomontasje om AIS systemet ombord.Jeg skal heve vannlinja på båten mens den ligger på land. Stoffe endel. Bytte sinkanoder og mye mer. Dette blir en helg med to givende dager og sikkert mye fotografering i bårhavna. Foto skal bli, men desverre ikke av AIS denne gangen. Helgen ble tilbrakt i Dragsund sammen med gode venner og et knippe mossinger! Alle hyggelige folk som liker det sosiale liv. Derfor ble det lite teknikk og mer sosial omgang på en helg som virkelig var en perle her i Oslofjorden. I tillegg er Astor nå tømt for allskens ting og tang. Nå gjenstår en vask i kroker og kriker før en ny eier kan tøffe avgårde. (Båten er ikke solgt enda!) Jeg annonserte farten til 17 knop. Skulle ikke forundre meg at den nå ligger oppunder de 20. Altså ingen "ljugeknop" her i gården. I morgen forsvinner Astornavnet fra båten. Da skal overbygget poleres. Hva navnet blir på vår neste båt ....? Escada ved vår styrbord side. Flid fra Moss ved babord. Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Poseidon Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Idag blir det overleveringstur av gamle Poseidon. Det blir vel å være med ham til Haugesund. Nå er den gamle vel fremme hos sin nye eier - og jeg har uendeligheter av gode minner, oppsamlet gjennom 16 år. . . . Imorgen og søndag er det heldags praksisturer med D5L-deltagere på Poseidon II.Altså hele helgen på sjøen - akkurat som det skal være Nå er vi på hjemvei etter den siste praksisturen denne helgen, og alle som er noenlunde kjente i vårt distrikt vil kjenne igjen noen av omgivelsene . . . . Med flott sol og fri horisont i sør er det selvfølgelig svært fristende å forsøke seg med sekstantene . . . . Vi fortsatte inn i trangt farvann, og da er det viktig med stødige og oppmerksomme folk til rors. Et velkjent fotomotiv når man kommer opp fra sør. Når det blir så trangt, da er det godt med fenderverk på begge sider. Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
giver Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Hei Sesongåpning/testtur denne helgen. Lå på Lykken/Pinsehølet sammen med 4 andre båter. Hekkbølger på tur ut fjorden: mvh giver Link to post
roaldbj Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Er det davitere vi ser omtrent midt på bildet? Ser toppen av flaggstanga - men hvor er flagget? Link to post
giver Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Er det davitere vi ser omtrent midt på bildet? Ser toppen av flaggstanga - men hvor er flagget? Hei Roald Flagget er der, men ikke med på bildet. Det hang rett ned grunnet en ørliten medvind og "dorgefart". Det er daviterne du ser, men jolla er levert tilbake til leverandør. Bunnen hadde sprukket i løpet av vinteren når den hang i garasjetaket hjemme. Venter på svar fra Bakken Motor i Drammen på mandag hvordan dette kunne skje. mvh giver Link to post
OT-flyktning Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Sitter i nybåten (X-332) i havna og setter meg inn i saker og ting. ICE fungerer med WLAN-router og jeg skriver rapport om tingenes tilstand inn i rederiets arkiv. Link to post
Laholm Svart 21.April.2008 Link til dette innlegget Svart 21.April.2008 Dette var helgen for den første "skikkelige" turen for familien i år. Gikk til Haugesund pga jobb torsdag, nordover lørdag. Da vi kom ned til Smedasundet for avgang, så vi følgende: Båten tør være kjent for mange av medlemmene, da den tidligere utgjorde avataren til Poseidon. Båten er solgt, og var på vei nordover. Ved mastene i Sveio tok vi den igjen, og hadde en liten prat med skipperen på VHF. Noen minutter senere kom han tilbake, og lurte på navnet mitt. Det viser seg at far til kjøperen er en gammel speidervenn, så vi la inntil og bordet, og fikk en hyggelig prat. Jeg kan nok gå god for at båten har alle sjanser til en lykkelig neste tilværelse, kjøper er både kompetent og har den nødvendige energi. Laholm Link to post
Enzo Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Er jo langhelg fra Onsdag til Søndag denne uka for de som er så heldig å ha grodag på fredag , er det noen som skal avgårde ? Link to post
Astor Svart 28.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Onsdag og torsdag blir det visning av båten til intresserte kjøpere. Båten er ryddet og vasket etter beste evne. Så får vi se hva resten av helgen blir til? mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sleipner93 Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Litt trist at Poseidon har forlatt Stavanger men det er nok best slik.. Men jeg er ikke i tvil om at Jan har funnet en ny eier som vil ta godt vare på den gamle skuta hans. Og forhåpentligvis vil Poseidon fortsette som deltaker på Havnedagene? Link to post
Lars H. Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Det blir nok tur til vanlig sted denne helgen. Fruen jobber, men jeg og skipshunden drar. Regner med at flere av den gode gamle gjengen også kommer. Har ikke sett dem siden en samling i Drammen i vinter. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TB2855 Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Det blir årets første overnattingstur til helga for min del, høgst sannsynligvis til Ålesund. Vaska båten i dag, og plast lukta etter innstøping av baugthruster i vinter vart byttet ut med nydlig såpelukt. Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Hilmar 2 Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 Denne helgen har jeg faktisk Planer om å ligger over på oscarsborg, Så det hadde vært hyggelig om noen dro dit. Har møtt Nord_west der flere ganger og hatt noen hyggelige prater med andre båtfolk også. Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
FastBoater Svart 28.April.2008 Link til dette innlegget Svart 28.April.2008 I helja går turen til kassekanalen på hytta tror jeg ellers så blir det vel og prøve og å til dump ventil på den Link to post
Stigt:-) Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Er jo langhelg fra Onsdag til Søndag denne uka for de som er så heldig å ha grodag på fredag , er det noen som skal avgårde ? Denne helga er det vel Skagen som gjelder. Avreise fra Åsgårdstrand rett over kl. 8 på Onsdag. Link to post
nimbuster Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 En inneklemt fredag gjør jo at helgen blir ekstra lang...hele 4 døgn. Har ikke planene klare ennå, men det blir enten streifing rundt i Østfold, med tilhørende besøk på Missingen, Hankø, Fredagshølet og kanskje en havn til. Eller.....innover fjorden, med strandhugg rundt Drøbak. Greit å dra innover fjorden tidlig om våren også. Link to post
REM Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Ett stykke sørover? Fruen antyder Åsgårdstrand. Vi tar det på sparket. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tine IV Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 (redigert) Økosjefen jobber 1 mai og helgen , så da er det fritt fram for meg da . Kan bli Horten gjestehavn , da det er div konserter i by'n fra torsdag og i helgen . Da er det fint å ha båten i havna , slipper taxi mas også er det fint å ha med båten når det er sånn. Tine III Redigert 29.April.2008 av Tine III (see edit history) Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Hans_K Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Sjøsetting på lørdag, så da blir det vel bare en kort prøvetur for å sjekke at ting fungerer. Mye "indretjeneste" gjenstår, så søndagen går også med til det. Men det blir deilig å ha vann under kjølen igjen! Link to post
Atco Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Båten er klar, kona drar på jentetur til Tallin, har fri fra torsdag til mandag.........men ma være hjemme lørdag og søndag fordi eldste datter skal være med på danseshow.... Men det blir i allefall Bolærne eller nedover Tjøme med barna fra torsdag til fredag....får ta med seg det man kan Noen som vet om strømmen er satt på på Bolærne og Verdens Ende? Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post
Sleipner93 Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Denne helga skal jeg konfirmeres. Uken etter det er det full jobbing før helgen for da skal skuta på vannet!! Link to post
GURIMALLA Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Ja, så er vi klare for ny sesong. Fruen vasket ut det siste inne i båten idag og da er planen en tur til Grebbestad. Regner med å bli omtrent alene på sjøen, eller tar jeg feil? Har følelsen av å ha svenskekysten for oss selv før st.Hans Har fri helt tom søndag, så kanskje vi rekker innom Fjellbacka og Hamborgsund også. God tur/helg til dere alle! Link to post
Escada Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 drar snart ut,vet ikke hvor vi ender denne helgen,men siger sørover etterhvert.Mølen frister,lenge siden vi var der. Link to post
Sira Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Drar ned til båten nå, Skal inn til Halden for å overvære konserten til Willie Nelsson på Lørdag. Gleder meg. Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn