BårdK Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 (redigert) På fredag henter jeg og broren min "nybåten" i Tønsberg. Har tenkt å bruke turen til Asker til å få ro nok til å bli godt kjent med båten (uten unger og kone) og regner derfor med at vi overnatter i Horten eller i Son. Til tross for at det er meldt dårlig vær, ser jeg virkelig frem til å få båten i eget eie Redigert 30.April.2008 av BårdK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Drar ned til båten nå, Skal inn til Halden for å overværekonserten til Willie Nelsson på Lørdag. Gleder meg. Skal dit jeg også. Fikk billett av en kamerat som hadde en til overs. Kanskje vi sees. Tror ikke jeg drar med båten, men vi får se. Har en del igjen å gjøre for den er klar, og det går ikke så fort med meg. Sitér dette innlegget Link to post
Patnyg Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Denne helgen blir tøff for meg.. Det blir russetreff fra onsdag til Søndag. Helgen går ned til stavanger og kongeparken.. (håper jeg har båten til seilaren i reserve?) Neida.. Skuta har ikke blitt sjøsatt enda, men i løpet av neste uke er jeg i rute.. Trenger jo en ``russebåt`` vi kan bruke over til holmsbu.. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Oi oi oi, jeg blir nesten misunnelig når jeg tenker på alle de flotte russejentene du kan omgås! De har det med å bli ekstra medgjørlige på slike dager som natt til 1.mai og 17.mai... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 (redigert) (håper jeg har båten til seilaren i reserve?) Neida.. hehe. Jeg reiser på tur torsdag morgen, så skal du se noe til båten min så må det bli i kveld Jeg skal på tur sammen med sjøspeiderne. Det blir gøy (Og treffet er ikke i Stavanger, det er på Ålgård i Gjesdal kommune. Grenser ikke med Stavanger en gang ) Redigert 30.April.2008 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Patnyg Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Hehe..:P Åja, hva jeg vet.. Skal nok ikke følge med på skiltene heller.. Joda, damer blir det nok av... Offameien..:P Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Etter å ha snakket med flere herfra BP idag , angrer jeg på at jeg ikke fikk sommla meg ut idag .Da det altid er hyggelig å treffe folk herfra som du ikke treffer så ofte . Kom litt i veien igår og idag har jeg bare venta på at det skulle legge seg litt utpå , men blei litt seint ettervært . Ser på yr.no at været skal bli bedre idag og resten av helgen , dem bytter jo stadig mening der men . Så idag blir det tur ut så sant ikke det dukker opp noe greier igjen da , har pakket å alt er klart her . Blir jo aleine i helgen da Øko jobber , men jeg skal vel klare det på en måte også håper jeg . Sees kansje idag da , turen går kansje til Havna på Tjøme . Chanty prøver deg på vhf'n utover dagen , hvis ikke så snakkes vi på tlf . Ha en fortreffelig helg alle sammen Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Briggfruen Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Ble båttur på oss også denne helga. På torsdag var det mye vind, så vi fant ut at vi bare skulle ligge i ro på båtplassen. Fredag var det fortsatt en del vind, men vi fant ut at vi måtte utpå for å se om det var greit på fjorden likevel. Fine forhold ut Trondheimsfjorden, men det ble noe mer urolig etter Agdenes. Stoppet ved Knarrlagsundet for å handle litt, og spise litt mat, før vi fortsatte til Hopsjøen på Hitra. Tydelig at det er tidlig ennå - vi hadde hele havnen for oss selv. Lørdag var det helt vindstille, men regn. Vi forflyttet oss til Høybakken i nærheten av Brekstad - nydelig badeplass. Bading ble det på et vis - minstemann har ikke helt forståelse for at havet er stort, så han bare gikk uti, så jeg måtte bare plumpe uti for å hente han. På søndag tok vi det med ro, siden været var så nydelig. I tillegg kom det en båt med 2 gutter som lekte med frøkna. Hjemturen tok mye lengre tid en vi hadde trodd. Startet litt over kl. 16 i nydelig vær. Da vi hadde passert Kvithyll (Fosen Mek.) ble det bråstopp - motorhavari. Vi ringte redningsselskapet - alias Elias - og de kom å slepte oss til verkstedet. Utenfor Kvithyll er det bestandig strømbårer, så det var litt ubehagelig å ligge å vente på hjelp. Frøkna ble litt redd, men utover det så gikk det bra - han Elias kom jo å hjalp oss. Var hjemme ca. kl. 2230 - ingen av ungene sovnet på hjemturen, så de var ganske trøtte i morrest. Kort oppsumert så var det en kjempefin tur, spørsmålet er bare hvor dyr den blir..... Observerte også en båtplass-vimpel på Høybakken på en seilbåt. Briggfruen Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Fikk båten på vannet i går 07.05.08 Alt fungerte prikkfritt. Heelt utrolig! Byttet en skrog gjennomføring i bunnen så jeg var veldig spent på om den var tett hele veien. Ikke en vanndråpe å se!!. Ellers tok jeg meg god tid denne vinteren til å skjekke skroget innvendig siden denne båten er bygget med tre spanter innstøpt i plast. Prøvde med en syl å kakke på alle plasser jeg kom til for å se om noe av plasten hadde løsnet. Jeg regnet med at jeg vile finne noen plasser der dette hadde skjedd, båten er jo tross alt fra 1974. Jeg fant ingen steder der dette hadde skjedd, heldigvis. Kan dette være mulig??. Hadde ellers tenkt meg en tur til Tønsberg eller Savern i helgen som kommer. Har dere noen formening om hvor det er best å dra??. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Denne helgen blir det Hankø, har bestilt billetter til konsert på hotellet, men resten av helgen blir ombord...ikke noe hotellweekend her i gården Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Kragerøhelg. Båten på vannet i morgen fredag. Det blir nok turer i skjærgården, et pils eller to på brygga i Kragerø, og forefallende arbeid på hytta. Super værmelding, om enn litt skyer søndag og tidvis noe vind. Men i Kragerøskjærgården er det så mange lune steder at det ikke er vanskelig å finne le for vinden. Gleder meg Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
TB2855 Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Båten får hvile denne helga, men jeg drar til Monaco og Nice og kikker på båter i stedet. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
REM Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Ut ila. ettermiddagen. Går til H-øya og Bjønnbukta for en stille og fredelig helg med soling og kanskje bading? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tine IV Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Langtur sammen med kjente til Horten gjestehavn , tipper det kommer mye båt av gammel vane pga pinsen . Har ikke hørt om noe offisielt KNBF pinsetreff , men blir nok morro enyway tipper jeg . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Ludde30 Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Dette blir første helg utpå i år, og turen går nok til Brøtsø evt. Færder fyr hvis været tillater det. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
GURIMALLA Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Nok en helg på svenskekysten. Tror på en flott helg med nydelig vær. En ting som alle som ferdes i Hvaler, Koster og Strømstadområdene må være obs på, er at det flyter mye tømmer og trær, sånn at god utkikk må holdes og nattseiling bør unngås i disse områdene. God tur! Sitér dette innlegget Link to post
jutul Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Lang helg på Koster, legger oss på tegelholmen eller deromkring. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Har ikke hørt om noe offisielt KNBF pinsetreff , men blir nok morro enyway tipper jeg . Joda, det blir KNBF-treff i Horten. Se knbf.no, KNBF Region Øst og Redningsselskapet inviterer til det tradisjonelle båttreffet i Horten Gjestehavn i pinsen Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Christina 3 Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Blir mest sannsynlig Koster på oss også.....rundt Arholmen tenker jeg. Blir første turen med oss i år så vi gleder oss veldig. Skal bli deilig og komme seg ut... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 8.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Vi drar ut i ettermiddag. Om det blir Moss eller San Polè er ikke bestemt. Men at det ligger ann til en knallhelg på fjorden, er sikkert. Nord Westen er fortsatt ikke solgt, så vi koser oss ombord så lenge som mulig. Ha en fin båthelg dere andre også. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Annkommet gjestehavna og pinsetreffet i Horten , båtane har begynt å sige på alerede . Kjempe vær , så er jo bare å håpe det holder . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Bitteliten Svart 8.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2008 Jeg og jr rusler nedover mot Grebbestad fredag. Første stopp blir vel Hankø tenker jeg - så Strømstad og Kjells leker før Grebbestad/Tanumstrand. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 (redigert) fint om noen av dere som ligger i Horten kan melde om kapasiteten i gjestehavna etterhvert. Vurderer å komme nedover sent i kveld, men det er jo KNBF-treff og sikkert mange andre som har lagt kursen dit i helga. Redigert 9.Mai.2008 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Astor Svart 9.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Ikke fullt enda her i Horten med det kommer stadig båter sigende inn i havna. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Også her på Kommersøya siger det på med båter, både i Fantebukten og her i Grisebukten. Ha en fin helg alle sammen! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.