chagall Svart 21.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Åsen i bakgrunnen til høyre er mitt bosted, Klokkarstua. Jeg ser ikke ned til Holmsbu, men området bak i bildet er mitt synsfelt, samt Drammensfjorden inneover mot Lier.mvh Astor, som ikke flytter båten til denne siden av fjorden. Hei `Astor`, du har en fin utsikt fra ditt bosted på Klokkarstua.Mener å huske du nevnte noe om å få deg båtplass på Verket.? Måtte vært fint å kunne overvåke båten fra vinduet med kikkert. Link to post
Astor Svart 21.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2008 Hei `Astor`, du har en fin utsikt fra ditt bosted på Klokkarstua.Mener å huske du nevnte noe om å få deg båtplass på Verket.? Måtte vært fint å kunne overvåke båten fra vinduet med kikkert. Det har jeg slått fra meg. Må ta bilen uansett. Min nye plass på Storsand gjør sitt til at vi kan opprettholde gode relasjoner til Sætre og Sandspollen. I tillegg kort vei ut fjorden. Drammensfjorden har mindre å by på etter min erfaring. I tillegg er det svært grunt nede på Verket. mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
TideRace Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Ny helg på gang, hvor spåmennene varsler sol, varme og lite vind. En tur til Bolærne kanskje? Link to post
Hans_K Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Både Mølen og Bolærne høres fristende ut slik som været ser ut til å bli. Men denne helgen går turen til Bergen med fly..... Juniors 30-årsdag skal markeres. Det er ikke så ille det heller Link to post
Tine IV Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Da er jeg klar for det meste , venter kun på Økosjefen . Ferden går mest sannsynlig til Mølen , skulle det sjære seg der så går vi til Kommersøya . Været er topp , så nå ser jeg fram til en fin helg med masse god mat og kansje en øl .... Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Arvid_A Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Vi hadde avtale om å få skuta ut av hagen og plassert i sitt rette element i ettermiddag, men i går kveld kom det beskjed fra transportøren om at han ikke rekker det i dag. Ny avtale mandag kveld. Her er det bare å være sterk i troen! Ha ei god helg dere som kan kaste loss! Link to post
bjorngb Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Vi tar en tur til rett utenfor Stavanger i dag - tipper Lindøy eller Langøy. I morgen skal vi videre til Sør-Hidle og Flor og Fjære for å kikke i hagen, spise og ligger over før tidlig retur på søndag... Link to post
VannTro Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Var meningen med Mølen denne helgen, men en aldri så liten avtale i går kveld gjør at det blir Holmsbu denne helgen. Ser forøvrig at yr.no og Storm weathersenter(TV2 været) er ganske så uenige om været på østlandet denne helgen. Metereologisk (Yr.no) melder langt mer sol og varme enn Storm..... Det blir uansett som det blir, men jeg holder selvfølgelig en knapp på Metereologisk Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Nyste Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Festspill i Bergen lørdag Deretter en rolig uthavn... bare 17-18 grader meldt til helgen Link to post
Allan E Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 På Svenner har jeg kun vært en time tidligere, men vi satser på å gjøre noe med det denne helgen. Link to post
BårdK Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Befinner meg nå på Oscarsborg, stille og rolig og solen har akkurat gått ned - som gjør det mulig å sitte på akterdekket med PC'n. Trivelig havn, men det høres nesten ut som om noen har planlagt dansemusikkgalle a la svensktopper i kveld Link to post
Per Harald Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Turen endte i Fredagshølet på Hvaler Vesterøy. Sitter nå og ser på en flott solnedgang og det er helt flatt hav. To bokser med drikke og spekemat.... Kan man ha det bedre? God Helg alle Forumvenner. https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Astor Svart 23.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Befinner meg nå på Oscarsborg, stille og rolig og solen har akkurat gått ned - som gjør det mulig å sitte på akterdekket med PC'n. Trivelig havn, men det høres nesten ut som om noen har planlagt dansemusikkgalle a la svensktopper i kveld Typisk når vi ikke er ute. Dette hadde vært noe for gamle Astor! Jeg har flere venner der ute som like slik musikk, men jeg er enig at man helst bør spille for seg og sine. mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
BårdK Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Jeg tåler det fint jeg Astor, mest ment som en spøk fra en gammel heavyrocker. Ellers skuffet værmeldingen nok en gang, men vi skal uansett få med oss det øya har å by på i løpet av dagen. Godt å oppleve at det meste på nybåten fungerer greit, etter at jeg har fikset noen småting som selv jeg klarer. Satt f.eks. opp BP-vimpelen i går Link to post
Lars H. Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Hei. For en gangs skyld ble det hjemmehelg. Trude jobber hele helgen, og det var ting å ta seg av hjemme for meg. Kjøpte for et par dager et nytt solcellepanel på 68w som skulle monteres sammen med et tilsvarende, også på 68w. Så dermed ble det tur til båten fredag kveld, og da det ble sent før jeg var ferdig med det og en del andre elektriske koblinger, lå jeg over i båten til idag lørdag. Utpå kveldingen tok jeg med skipshunden en luftetur og havnet inne i Son sentrum. Der var det "folkemøte" med musikk og både infødte og båtturister. Så jeg legger ved noen bilder jeg tok av folkelivet. Dessverre ikke topp kvalitet, da jeg kun hadde mobiltelefonen med kamera tilgjengelig. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 28.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2008 Går alt etter planen så blir det henting av ny-båten i Tønsberg på fredag. Gleder oss til en tur på flybridgen oppover fjorden. En ny og spennede opplevelse jeg gjerne tar med meg. Fredag kveld blir det vask innvendig og overnatting ombord fram til lørdag hvor vask og ryddig fortsetter. Kanskje vi rekker en tur ut på fjorden også i finværet. Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 28.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2008 Dersom du har AIS-mottageren din på ser du meg nok utpå fjorden. Håper du ikke blendes av en skinnende nypolert båt. Link to post
Tine IV Svart 28.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2008 Knall vær og Økosjefen har vakt til helgen , så da blir det kansje noe helt anna i helgen . Huset skal skrapes å males , så det er bare og komme innom . Holder mat å drikke jeg , hater høyden og hater foresten å male også . Men skal huset selges å nybåt på plass , så må det jobbes litt . Drømmene kan ikke oppfylles hvis man ikke jobber litt med dem , men som sagt så jobber Øko .Men blir det detta knallværet så blir det ikke lett å ikke reise ut isteden , ingen som rapper denna jobben vil jeg tru ....... Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Hilmar 2 Svart 28.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2008 Hilmar 2 blir å treffe på Oscarsborg i helgen, store deler i allefall Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
REM Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Men skal huset selges å nybåt på plass , så må det jobbes litt . Fortell fortell Runo. Sjøl har vi vakt i båthavna i natt, så da drar vi direkte til H-øya å legger oss i morgen tidlig. Blir vel i nærleiken i hele helga regner jeg med. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
index Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Fredag kveld blir det vask innvendig og overnatting ombord fram til lørdag hvor vask og ryddig fortsetter. Hva er dette, Inge? Har du kjøpt en møkkete båt?? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tine IV Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Fortell fortell Runo. Drømmer jo jeg da , men bytte blir det nok så fort hus er solgt og leilighet er kjøpt . Vi vil ha mere uteplass og mere fart , nå som dieselen bare går oppover så er det greit med to motorer og mere fart . Har idag mer enn stor og bra nok båt , men litt lei når været er litt dårlig . Da er det greit å ha noe å dra på litt med , så vi for se REM , vi for se . Men en 35 P står vel rimelig høyt på lista . Sklir vel litt ut denna tråden , så beklager ............. Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
M/S Bastard Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Ja, det er flott båt Tine III Link to post
Astor Svart 29.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Dersom du har AIS-mottageren din på ser du meg nok utpå fjorden. Håper du ikke blendes av en skinnende nypolert båt. Lite med AIS enda, Roald. Turen fra T.berg og hjem trenger jeg lite med nav.midler. Ut Torgersrødgapet og kurs mot Gullholmsundet, Filtvet og hjem. "Robert" tar styringa med meg som utkikk. Regner med å dra fra T.berg ut på formiddagen. Har den håndholdte med oppe på fly. Hyggelig å møtes. mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Både morgendagen og lørdag er "uforskammede" flotte FB dager. Lykke til med seilasen hjem. Håper VHFen på FB virker. Jeg dovner meg i området lørdag med uttesting av endel utstyr ombord. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn