Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Nå er Hulda skiftarbeider, med arbeidsplass Vestlandet, bosted Son og båtplass Strömstad. Her er turen for et par dager siden: Nordover i Norskerenna for motor (vind NW), satte seil N av N-Hellesö, over til Kostersund, rundet Bratthl. gjennom Ekenäs, Strömstad havn. Og tok seilet (kun genoa hele veien) inne mellom moloene i Kebalviken. Drøye fire timer i hastighet fra 2,5- til 5,0 knop. Avslappende...

ekens.jpg

Litt lenger inn i sundet, rundt hjørnet til venstre sank farten til 2,5 knop. Da kom en mink fossende og la seg inn under hekken på båten for å slippe unna måkene som jaget den. Den oppdaget først at det var en enda farligere skapning om bord i båten da jeg strakk armen etter kameraet.

Til Kr Augusts gate i Oslo. 12skillingsoperaen/3Groschenoper.

Søndag ettermiddag fikk skipet seilene montert.

(à propos tolvskillingsoperaen: Nei, skipet har ikke 7 storsegl og femti kanoner. Det er ikke plass til så mye av verken segl eller skyts ombord)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Det er lenge siden jeg var på Mølen med egen båt, men var innom Mølen med safari-båt forrige høst. Da var det fremdeles tilløp til "eiendomsrett" for enkelte seilere. Hvordan er det nå for tiden. Er det noen få som holder av plasser for mange andre, eller er det fortsatt mulig å komme inn for "nye" seilere?

Det er muligheter, men du skal være tidlig ute skjønte jeg...

Men fikk plass, og hyggelig hjelp fra noen i Lier båtforening :flag:

Mye fast klientell virket det som, han ene hadde vært der hver helg siden `92 i sommer halvåret :smash:

Det er muligheter, men du skal være tidlig ute skjønte jeg...

Mye fast klientell virket det som, han ene hadde vært der hver helg siden `92 i sommer halvåret :smash:

Ja, her bør du helst tilhøre det faste klientellet. Prøvde meg inn i moloen i fjord sommer , men fikk klar beskjed om at det var opptatt der. Jeg ga meg uten å "krangle med de fastboende". Mulig at de "fastboende" fra 1992 føler at de har fått en "hevd" på hver helg i sommerhalvåret. :nonod:

Det ser ut som finværet her i Oslofjorden blir her til over helgen. Mye tyder på at det blir Hortentur på fredag. Første "langturen" for kona og meg sammen. De to fjærkledde matrosene skal også finne seg til rette ombord. Vi gleder oss.

Mye tyder på at fruen finner seg godt til rette på Sjøsiden, byens handlesenter. Mye nytt skal handles til GBen. Men det skal holdes i en stil den 31-årige damen fortjener.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Seilaren, ja da har du lagt bak deg et par gode legger med den svake vinden vi har hatt i dag.

Ja, turen tok godt og vel 9 timer inkludert en pause på Heløysund. (ca en time)

Måtte hjelpe med motoren en gang da Mastrafjord (Boknafjordfjerjen) var i ferd med å komme susende mot meg fra siden.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Kona har bursdag og har forlangt at vi skal i båten. Har jobbet som en helt for å få den ferdig. Siste ( foreløpig) lakk strøk er på plass, og skulle ha den på slipp i morgen, Men det gikk i vasken. Så jeg har ordnet med en dykker som skal fjerne det værste av groe og sjekke sjøvannsinntaket.

Så vi drar ombord på Fredag. ligger i Børsa til Lørdag og setter kursen til Ekne, hvor bursdagen skal avholdes med kaker og gjester..

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Hvorfor må Helene ligge-Er Helene bruden eller elskerinnen?

Om Helene er elskerinnen - skal ikke også bruden ligge?

Hvorfor headbang - p.g.a. giftermålet eller p.g.a. ingen båttur?

He he he... Helene III er jo selvfølgelig båten som må ligge stille i helgen :nonod:

Helene III er elskerinnen i mens Helene er bruden og vist jeg spiller kortene mine rett så skal også Helene ligge på lørdag :lol:

Headbang er fordi det ikke blir noen båttur i fineværet men nå har jeg ordnet det slik at jeg og bruden blir transportert i Helene III fra Ålesund sentrum ut til Atlanterhavs parken der bryllupet skal være :yesnod: To fluer i en smekk det :yesnod:

Redigert av BAG (see edit history)

Sitter nattvakt ,igjen blei jeg lurt . Men ser på været og Øko har fri helg , da er jo saken klar da . Ut på tur , men hvor er ikke godt å si .Men må vel bli noe i nærheten så vi kan svippe innom gjestehavna å se nybåten til Astor . Men tipper ferden går til Kommersøya , for grillmat og div .Shoppa ny gassgrill , blei testa igår med nytrekt makrell (pir ) . Den er nok verdt penga ( Weber 120 ), kjempe greier å kunne bli ombord å grille vis man føler for det . Kan fort bli sånn at jeg drar ut idag , så stikker jeg bare innom å henter Øko imårra .Det er rett å slett for bra vær til å være hjemme i , så lange man har mulighet til å reise ut .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Nok en helg på jobb. Årets første helgetur med båten finner ikke sted før den 20 - 22/6. Og da er det sikkert drittvær. Men tur blir det åkke som.

Ikke si det a. :cryin: Starter ferie turen 22.06. Det ogsaa okke som hvordan vaeret er. Men satser paa mye saant vaer i ferien. :sweat::cool:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...