Salt Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Joda med pinne? Viste ikke at Joda lagde pinnebåter ... skal jeg nå si "neida"? Men, som det synges i visa; "Har du kjøpt deg båt i år, eller skiftet ut den gamle snekka mot en lekker sak i plast?" - sjøl om den gamle ikke er e snekke. Så da får vi se om det er en passe lekker sak i plast, med pinne og seil, i passe størrelse, passe ok innredning, passe teknisk tilstand, og for passe få penger. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bitteliten Svart 20.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2008 Vi ligger i Hankø. Gikk hjemmefra rundt kl 17, og møtte krapp sjø på utsiden av Jeløya. Var på det meste et par meter sjø med største bølger på kanskje 3 meter. Mellom Sletter og Rauer brøt bølger - og det er ganske sjeldent. Blåste vel 12- 15m/sek. Vi gikk i 12-25 knop. Båten fungerte veldig fint, men vi fikk ristet oss litt. Faktisk fikk vi ristet frem en perm med bruksanvisninger til båten vi ikke har funnet før - og som vi har savnet Føler oss små her vi ligger ved siden av en Princess 21M med en V65 på utsiden - men hyggelig har vi det. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 21.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2008 Føler oss små her vi ligger ved siden av en Princess 21M med en V65 på utsiden - men hyggelig har vi det. Og da har du tittet på "lettjolla" på 21 M . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
VannTro Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Gikk tur-retur Drammen-Stavern i helgen. Jeg lurer på om det ikke var "Bittelien" vi møtte rett nord for Tønsberg Tønne fredag ca. Kl. 14.15, En Nord West 42 i fint driv nordover mot Stauper/Tønsbergfjorden ? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Lars O Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Vi var på Fedje i helgen, en fin tur på lav hastighet og høy trivsel.... Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Vi har hatt en uforglemmelig helg på Kvitsøy. Gikk inn til Stavanger i dag, og ble forbiseilt av Gamle Salten i Byfjorden. Ligger nå i Vågen til et leven av noen liksom-marinefarty. Du snakker om støy fra generatorer, min lille 3,5 kw hadde jeg knapt hørt om jeg satt i motorrommet. Blir godt å komme seg ut i skjærgården igjen. Sitér dette innlegget Link to post
skippy Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Hadde en kjempefin helg i Ryfylke. Fant vår EGEN lille holme med sandbunn.(Trodde vi) Våknet lørdag med sikkert 20 båt rundt oss Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 6.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2008 Vi har hatt en uforglemmelig helg på Kvitsøy. Hvor langt nord skal du? Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Jeg var her: http://www.ekornesmarina.no/ og hadde en fortreffelig helg. Blåste noe opp på hjemmveien, men vi kom oss i havn før kulingen satte inn. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Fjellbonden Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Hvor langt nord skal du? Ligger nå i Vågen i Stavanger og regner med en ny runde blandt øyene nordover mot Karmøy før vi tar fatt på turen sørover om en uke eller to. Etter å ha hatt tjuvpakk ombord i natt mangler jeg en pc og et kamera. Heldigvis ingen skader, men driveren til min Haicom usb gps satt i luka, så jeg trenger den for å ta i bruk en annen pc i navigeringen. Takknemlig for tips til enkel løsning på problemet. Kanskje enklest å kjøpe en ny. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Dette var sørgelig Fjellbonden. Dette viser at det kan være lurt å montere GPS alarm ombord som også kan lage et lurveleven og stresse inntregnerne. Litt vanskelig å fa tak i hva du mangler til GPS mottageren. Siden PCen er borte er vel også all programvare borte. Hva bruker du til nanigering? Anbefaler eventuelt at du kjøper den nye serien fra nv-digital. Den dekker området fra Stavanger og hjemover. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Dette var sørgelig Fjellbonden. Dette viser at det kan være lurt å montere GPS alarm ombord som også kan lage et lurveleven og stresse inntregnerne. Litt vanskelig å fa tak i hva du mangler til GPS mottageren. Siden PCen er borte er vel også all programvare borte. Hva bruker du til nanigering? Anbefaler eventuelt at du kjøper den nye serien fra nv-digital. Den dekker området fra Stavanger og hjemover. Sørgelig, men en pc og et kamera er ingen krise. Det kunne gått mye værre(jeg kunne sittet i varetekt). Har gps/gsm-alarm, men den er ikke aktivert når vi sover fordi vi er flere som tusler en runde i løpet av natten. Det jeg mangler er driveren til en Haicom HI-204III-USB. Har ellers alt jeg trenger av kart-cd , pc og gps. Nå kommer snart "solå" Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Tror nok at det var greit du sov Fjellbonden Men utrolig frekt og surt uansett. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 (redigert) Du finner den sikkert HER Good luck! Redigert 7.Juli.2008 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Send gjerne en IM dersom du får vansker med installering av driveren til Haicom. Jeg har installert denne mange ganger. Lykke til på seilasen østover. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Kommende helg går turen hit. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Da tar jeg meg den frihet til å benytte denne tråden til å takke for tips, samt beklage misbruket av tråden til Astor. Jeg fant en nedlastbar driver, og er nå operativ på høyeste plan igjen. Så er det Mastrafjorden som står for tur i morgen etter at kjøleskapet har fått sitt. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Her har det blitt stille , snart helg jo . Skjer mye i helgen ,så hva vi velger er ikke godt å si .Det er 20 år's jubeleum av den engelske pubben på sykehusbrygga fredag og lørdag med masse band og det som hører med . Det er båtrace i Holmestrand , så kansje en dag på begge plasser ? Været er meldt og det ser knall ut sier dem , så da ser vi imårra . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Quris Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 skal ut å starte opplæring av kona, finne en passende brygge hun kan lære seg å legge til etc. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en stor rød L til å feste på hekken? ;) Puttrer vel en tur til Steilene Sitér dette innlegget Link to post
Manito Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Får Nina som hun vil går denne helgen med til opp pussing og platelegging av vegger etc men går det min vei blir det vel en tur med båten tenker jeg vi får se Du TineIII .... er det lov å legge til ved Sykehusbrygga (treffbrygga) i helgene? Mvh Torbjørn Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Blir været som varslet lø/søn, så blir det nok en tur. Tjälleskär f eks. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Enzo Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Blir singlehanded tur til Engelsvik , Hankø eller i verste fall Bolærne på meg Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Du TineIII .... er det lov å legge til ved Sykehusbrygga (treffbrygga) i helgene?Torbjørn Jada det er gjestebrygge det , betaler i ei postkasse etter din egen sammvitighet . Denne helgen er det jo full gass med flotte band .Dem spiller musikk for dem fleste vil jeg tru , et cover band der som er knall bra og spiller kun Stones låter også er det andre der som spiller det meste . Men hvordan det blir der i helgen veit jeg ikke , da Saxon King (engelsk pub) i by'n har 20 år's jubeleum der.Vil tru det blir full trøkk. Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Hansi Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Kommende helg er det hvis tur på vannet stor sannsynlighet for at målet blir Jomfruland. Hvis ikke båttur blir det en tur på fjellet og sjekke hytta. Skipsrådet har møte senere i kveld. Vi får se. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Hei Tine III. Etter all endring ved Sykehuskaia. Er det lov å legge seg for svai noen steder i dette området: Jeg ser jo kablene, men kan vi legge oss på svai like nær sykehuskaia, evt. med akteranker og baugen mot kaia? Jeg har lyst til å vandre omkring i museet på lørdag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.