Tine IV Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Hei Tine III.Etter all endring ved Sykehuskaia. Er det lov å legge seg for svai noen steder i dette området: Etter at det skal være jubeleums show i hele helgen der , så er kansje ikke dette rette helgen å komme for å ligge der for museumsbesøk . Men det er sikkert mange plasser å ligge på svai her inne på indrehavn , men kansje det er bedre inne i bukte der dieselfyllinga er . Kort vei å gå derfra også å sikkert endel roligere , sikkert kaiplass også tipper jeg. Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
roaldbj Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Hei Tine III - hvem skal jeg henvende meg til for å finne ut om det er lov å legge seg på svai ved dieselpåfyllinga? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Hei Tine III - hvem skal jeg henvende meg til for å finne ut om det er lov å legge seg på svai ved dieselpåfyllinga? Du er velkommen til å låne vår (Buksèr og Berging)'s kai i Horten Indre i helgen, det er den vestre av de to pirene du har rett syd på kartet ditt Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
roaldbj Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Tusen takk - jeg antar å ankomme fredag ettermiddag omlag kl 20. Hvem skal jeg henvende meg til? Jeg er så glad i å vandre omkring i Marinemuseet - det gir meg perspektiver på båtlivet. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Ja det er fint der, men du behøver ikke henvende deg til noen, bare klapp til kai på vestsiden av den vestre piren, det er vår hjemmehavn når vi er i Oslofjorden, men vi er ikke tilbake før om en ukes tid. Det står en Toyota varebil på piren hvis du skulle være i tvil om hvilke kai jeg mener. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Lagavulin Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Blir kanskje tur til Grebbestad fredag/lørdag. Noen som vet om det er noe liv der i helga? Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Arvid_A Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Værmeldingen tyder på at det kan bli en fin tur til Østre Bolærne fredag - lørdag. Vi gleder oss - har aldri vært der! Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Hei Tine III - hvem skal jeg henvende meg til for å finne ut om det er lov å legge seg på svai ved dieselpåfyllinga? Da ordner det seg da jo , men du kan ligge longside på sykehusbrygga også i helgen . Det er Punk festival i Fyllinga i helgen og IKKE jubeleums party for Saxon King . Det er neste helg pubben har party på sykehusbrygga , beklager at jeg har fått feil info . PS: foresten så kan du ligge longside på sykehusbrygga uannsett når du vil , så lenge det er plass der ..... Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Manito Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Det blir nok en tur til Tønsberg i dag *S* vi blir det til i morgen tenker jeg så bærer det derfra og over til nesbukta på jeløya Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Blir været som varslet lø/søn, så blir det nok en tur. Tjälleskär f eks. Vettnet eller Kostersundet, tenker jeg. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
roaldbj Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Du er velkommen til å låne vår (Buksèr og Berging)'s kai i Horten Indre i helgen, det er den vestre av de to pirene du har rett syd på kartet ditt Nå ligger jeg fortøyd ved den flotte kaia til Buksér og Berging. Flott utsikt herfra. Først kaia - den var innbydende. Her har jeg aldri vært tidligere. Deretter utsikten mot Marinemuseet. God plass ved Sykehuskaia. Jeg fikk høre historien av et annet BP medlem i Limfjorden i sommer omkring dette krigsskipet som er overtatt av en stiftelse med sikte på å bli en museumsgjenstand åpen for publikum. Men jeg har glemt mange av detaljene. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Ser på AIS'n at du er på plass, kos deg på museet i helgen Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
roaldbj Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Tusen takk Kingsea. Da jeg ankom kaia fikk jeg klare signaler fra dine noboer ved kaia til øst om at det ikke var tillatt å legge til. Jeg fortalte at jeg hadde vært i kontakt med deg, og da var det greit. Det er "tøffe" dimensjoner du har både på vannslangen din og stikkontaktene. Jeg er svært takknemlig for å ligge her. Stille opg rolig - helt etter min smak. I morgen blir det Marinemuseet. Du får sende faktura på havneavgiften. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Bare hygg deg, dette går på "huset" Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
roaldbj Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 Takk Kingsea - det er lenge siden jeg har hatt det så hyggelig i indre havn i Horten. Dette ga mersmak. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 15.August.2008 Link til dette innlegget Svart 15.August.2008 I helgen går turen til Håøya eller der omkring, evt. Sandspollen / Oscarsborg, vi får se, men i området der blir det nok. Nordavind på lørdag og har vi flaks blir det østavind hjem på søndagen. Selv om det ser ut som den blir slakk. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 16.August.2008 Link til dette innlegget Svart 16.August.2008 Er på Havnedagene i Haugesund. Masse båter og folk. Ser Poseidon ligger her også. (For de som vet hvem det er) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 Det ble en fin avrunding av ferien med ei herlig langhelg på Østre Bolærne! Svak N/NØ bris, og sol fra nærmest skyfri himmel både fredag og lørdag. Litt mer skyer på søndag. Her er noen stemningsbilder: God plass i havna da vi ankom på fredag formiddag Båttettheten økte fort utover fredag ettermiddag/kveld, og på lørdag formiddag var det nærmest helt fullt. Lørdagskvelden ble flott med en nydelig solnedgang Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 Ikke så mye liv i Fjällbacka om fredag, men det blir det man gjør det til selv, så det ble fuktig utpå kvelden.. Gikk fint med å sove 4 pers i min 22 Weekender. (Dekksluke er et must... ) Ble en del Brokeback Mountain humor Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Tine IV Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Har kommet oss opp til Drammen og elvefestivalen ,trudde vi var ute i god tid iår da det lissom starter til fredag . Men neida , her er det så godt som fult på Drammen sia . Men på andre siden er det jo mega lang ny brygge , men da er det litt langt å gå for noen av oss . Regner i bøtter så langt , men det er meldt sol å 20 g til helgen . Så da er det jo bare å håpe på det da,hvis ikke skal vi nok klare oss likavæl ....... Tine III 1/2 Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
VannTro Svart 21.August.2008 Link til dette innlegget Svart 21.August.2008 (redigert) Heisan Tine III Ja, i Drammen har det alt fylt seg godt opp med båter langs Bragernes-siden. Som du nevner har det blitt mange hundre meter med long-side brygger på Stømsøsiden(fra jernbanestasjonen og mot Holmen) også og der er det fremdeles plass. Ta en god titt på den flybridgebåten med blått skrog som ligger der. Dette er "Legend" som har en egen tråd HER på båtplassen. Båten har treskrog, er en Italienskbygget Posillipo Antiqua 38 og har de siste to årene gjennomgått en betydelig oppgradering. Det blir supert vær i helgen så Elvefestivalen blir sikkert en hyggelig opplevelse i år. For egen del går vi til Oscarsborg i dag. Har aldri vært der før, så dette blir bra. Om vi blir der hele helgen vites ikke, men blir det Elvefestival på oss så blir det ikke før på Lørdag. Redigert 21.August.2008 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
SandAnker Svart 21.August.2008 Link til dette innlegget Svart 21.August.2008 Hvordan er det ved Oscarsborg på denne tiden? er det fult opp av båt der? Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 21.August.2008 Link til dette innlegget Svart 21.August.2008 (redigert) Satser på en kort reise fra Krogstadfjorden i Råde og ut til Sletter-øyene. Her setter vi opp en liten teltleir og går på visuell kaninjakt med de yngste. Skulle badetemperaturen bli for utfordrende, er våtdrakter et alternativ. Og selvsagt får man teste -lykken. Værvarslet er litt varierende, men vi får satse på sol og et par og tjue i sola. Her fra et besøk tidligere i sommer. For det ER ennå sommer! Redigert 21.August.2008 av ezach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 21.August.2008 Link til dette innlegget Svart 21.August.2008 I dag settes båten på vannet, så i morgen drar vi til Holmsbu på Jeanneau-treff. Galleribesøk, grilling og en "lille en". Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 21.August.2008 Link til dette innlegget Svart 21.August.2008 Her i byen går Stavangerseilasen av stabelen på Lørdag. Litt uhøytidelig regatta med start etter Gundermetoden og festligheter på kvelden. Stiller med rent jobb-lag, så skal bedrive voksenopplæring mens vi seiler i regattaen. På sedvanlig vis ble det aldri tid til noen treningstur for mannskapet Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.