Ludde30 Svart 23.August.2008 Link til dette innlegget Svart 23.August.2008 Ligger i gjestehavna på Østre Bolærne. Sjelden jeg har med laptop ombord, og enda sjeldnere at jeg er i gjestehavn, men vi har det svært så fint her. Været er topp og havna er tilnærmet full. Stort sett bare Jomfruland en gang i løpet av ferien, og her vi er nå en eller annen gang i løpet av sesongen, som blir besøkt av gjestehavner. Ha en fortsatt god helg alle sammen. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Tine IV Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Hjemmkommet fra Drammen elvefestival , har for andre året på rad og ikke det siste vært med på en kjempefestival . Der har hjemmbyen Horten og Makrellfestivalen mye å lære fant vi ut vi som var der fra Horten .Så mange båter trur jeg aldrig har sett før på en gang når det gjelder sånt , etter dem har laget ny brygge oppover hele sia på Strømsø sia så var det plass til mye båt .Vi kom på onsdag for å ligge på Bragernes sia mellom pubbane der , men der tok vi feil .Var fult alt på mandag blei det sagt , men kjempe vær mye folk å morro . Fikk også oppleve Dum Dum Boys og Hellbillis i sitt ess fra scenen,gleder oss alt til neste år . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 24.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Også i år var vi en stor kontingent med båter fra Hurum-landet på årets Makrellfesival. Til tider smekk full havn og passe "temperatur" i havna til langt ut i de små timer. Horten hadde i år svingt seg opp til et hyggelig program med godt om folk mellom bodene. Nå oppsøker ikke jeg havner hvor båter ligger i trengsel, men Makrellfestivalen må vi ha med oss. Hyggelige priser på Sjøsiden også meldte damene, som kom med poser full av "nyttig" tøy. Været var toppers alle dagene med vindstille både på neduren og hjem i dag. Takk til alle dere andre som gjorde festivalen så bra. Vi kommer tilbake også neste år. mvh Astor med frue Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 (redigert) Ble sikkert litt feil. De var nok opperative lagt ut på nitti-tallet, men uskifting til Ula-klassen startet vel i -82 Jeg var med på å bygge Ula (den første av dem) på Thyssen Nordseewerke i -88, så den kom ikke i tjeneste før tidligst i -89 Installerte kommando- kontroll og ildledningssystem, og integrerte med sonarer og radar & sånn. Artig prosjekt det Redigert 24.August.2008 av surprise (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
VannTro Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 (redigert) Da var vi kommet vel inn til Drammen fra Makrellfestivalen i Horten. Etter vi gikk ut av havnen tok vi igjen denne karen som var i ferd med å prøve fiskelykken utenfor Hortenskrakken De fleste kjenner vel nå båten til "Årets Båtentusiast 2007! Litt vest av Mølen paserte dette slepet. Slapebåten het "Bever" og slepet het "Kronos" Hva "Kronos egentlig er aner jeg ikke, men kanskje noen andre kjenner merkverdigheten. Møtte forøvrig urtrolig mange båter som var på vei ut Drammensfjorden, de hadde nok kost seg på Elvefestivalen... Redigert: U-båt bilder flyttet til egen tråd. Redigert 25.August.2008 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Astor Svart 24.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Kronos er tilhørende i Fredrikstad og blir til stadighet slept til Langøya med spesialavfall. Det ble 8 makreller på en kort stund. I kveld blir det nystekt makrell med noe godt til. Takk til deg også Vanntro for en fin helg. Hils fruen! mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Dreamer Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Her er et bilde av styrepossisjonene inni U-båten. Her er vi på kjente trakter! Bildet er tatt i sentralen, og vi ser forover på styrbord side. Styreposisjon (messing) som er delvis skjult til venstre i bildet, er sideroret. De to andre styreposisjonene ved siden av hverandre, er forre og aktre dybderor. Det svarte, runde og delvis skjulte instrumentet over forre dybderor er dybdemåleren. Den sylinderformede saken vi ser i hjørnet er gyroen, og øverst til venstre ser vi noe av mastekontrolltavlen. Må nok ta en tur til Horten og "nostalgere" litt! Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 (redigert) 8 makrell hørtes ut som en relativt voksen middag Astor. Hørte forøvrig deg, Escda og Tine III på kanal 77 på vei hjem. Kjekt med litt info om tømmestokker i vannet Vi hadde en super helg i Horten og takk til REM også som sørget for at Båtplassen-vimpelen kom enkelt og smertefritt på plass også i masta mi Redigert: U-båt bilder flyttet til egen tråd. Redigert 25.August.2008 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Dreamer Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Flotte nostalgi-bilder, VannTro! Apropos moro med Trikkeren. Jeg var i sin tid "trikker" på Uthaug og Utsira, så jeg kjenner de båtene ganske godt. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Skal dere lage dere i Ubåt-tråd? mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sigurd Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 (redigert) Slettet OT Redigert 24.August.2008 av Sigurd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.August.2008 Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Jeg regner med at seilasen går en tur innom marinemuseet til helga. Det hadde vært flott om noen som har vært ombord i ubåten kunne skrive litt om sine erindringer. Enten her eller i en annen tråd Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2008 Skal dere lage dere i Ubåt-tråd? mvh Astor Ubåtdiskusjonen forsetter HER. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Antar at det blir en tur til Horten på fredag ettermiddag og besøk på Marinemuseet på lørdag - mitt favoritt maritimemuseum. Har ikke bestemt meg enda om det blir småbåthavna eller indre havn. Innleggene vil være avgjørende. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Solør. Det er ikke sluser i ælva Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Astor Svart 28.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Vi går sent ut i morgen fredag. Hvor ferden går vet vi enda ikke, men trolig til nærområdene rundt Sætre/Drøbak. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Stigt:-) Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 (redigert) Har tenkt meg til Son på Fredag, så en runde rundt i Ytre Oslofjord for å seile tilbake til Son på Lørdag ettermiddag, så blir det kansje litt og på kvelden. Redigert 28.August.2008 av Stigt:-) (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Reiser vel ut sent i morgen håper jeg. Må få bilen EU godkjent først. Turen vil gå til Skjærhalden. Derfra blir det kanskje svenske kysten. Blir nok lengre en en helgetur men jeg tar hensyn til været så jeg får se hvor langt jeg kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Blir singlehanded i helgen og det er HR treff på Hankø så jeg seiler kanskje over dit en tur Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Har tenkt meg til Son på Fredag, så en runde rundt i Ytre Oslofjord for å seile tilbake til Son på Lørdag ettermiddag, så blir det kansje litt og på kvelden. Siden det er Hollenderen i Son i helga blir det særdeles trangt i havna.......... Sitér dette innlegget Link to post
Stigt:-) Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 Jeg skal være med... Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 28.August.2008 Link til dette innlegget Svart 28.August.2008 det var det jeg tenkte...... Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 I dag går ferden til Holmsbu for å nyte sommerens siste riktig varme helg (antar jeg) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Lanber Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Pakker båten og tar nattseilas til Skagen! Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Reiser til Rena i morra og skal hygge meg over fjellet til Lillehammer med 15000 andre, så det blir ikke noe båttur denne helga! Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.