Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Kom hjem fra sjøen nå. Lå på Flatskjær i natt. I går ringte jeg politiet om en stjålet Askaldden 575 uten motor. Dvs de hadde lagt båten i igjen på Flatskjær etter å ha demontert motoren. Sa fra til Politiet at de kunne ikke hente den på angitt plass. Operasjosentralen fortalte at det nå var slutt på å bruke politibåten for i år. Den brukes ikke etter skoleferien er avsluttet ble jeg fortalt. :cryin::headbang:

God helg, og heia Norge! :flag:

Ferden går ila. en times tid til Bjønnbukta på H-øya- Hele "gjengen" har meldt sin ankomst. Kan bli morro.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Denne helga blir det endelig båttur her i rederiet igjen også. Har vel egentlig ikke lagt andre planer enn at vi skal løse fortøyningene og komme oss ut fra hjemmehavna på fredag kveld. Det blir sent før vi mønstrer på, så vi kommer vel ikke lenger enn til Brakstad tenker jeg, ikke verste plassen å starte båthelga det. Pilsen på Pøbben er verdens beste :cheers: Værutsiktene er gode og jeg ser ikke bort fra at på lørdag går ferden over Folla, enten nordover mot Nærøy/Vikna eller sørover mot Flatanger. Skal bli godt å sette sjøbein igjen etter to helger med landligge.

God båthelg til dere alle sammen :seeya:

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

I morgen går turen nok en gang til Holmsbu.....

En liten opplysning kan være at Holmen Motorbåtforening arrangerer fellestur for alle medlemene til Holmsbu denne helgen, så det kan bli trangt om andre har tenkt seg dit.

God Båthelg til alle sammen !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Var ombord en tur i går og sjekket at alt var ok etter offshore turen. Og det var det. Reiste til Rauland på hytta i går ettermiddag for å gjøre klart til vinteren. Blir her hele helgen. 5 grader nå klokken 6 til morningen så høsten er kommet til fjellet. Hvis været tillater det blir det en tur til Gaustatoppen i dag. Til dere sjøfolk, ha en fin båthelg. Misunner dere litt, men bare litt.

Vi planlegger tur til Tønsberg i helgen. Drar antagelig i 5 tiden på Torsdag ettermiddag. Hjem på Søndag ettermiddag. Værmeldingen ser ikke så halvgal ut ....

Våre båtvenner er spredd for alle vinder denne helgen; noen skal på Viksund treff på Bolærne, og noen skal på båtutstilling i Cannes. Så vi blir nok mutters alene. Men, med Yatzy på et pensjonistnivå og :cheers_wine: skal vi nok klare oss

Lørdag starter helge seilasen fra Trondheim, og når helga er over er jeg vel i området til "Sun Flyer", Bergen.

Får stikke innom til han en tur? :smiley: før jeg drar videre forbi "moosewine" i Arendal.

Og så går seilasen videre inn til Tigerstaden, innerst inne i Oslofjorden. :sailing:

Det blir en bra tur i det dette høstværet. Håper været holder seg til jeg har passert Lindesnes?

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Ferden går til Bolærne og Viksund St Cruz-treff fra fredag til søndag. Mer om St Cruz Yacht Club finner du på:

www.stcruz.no

(For de som trenger Yatzi-trening kan det være en ide å øve seg litt her:

http://home.no.net/smarther/yatzy/

Vi er snart klare for ny dyst! :cheers: )

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...