MortenK Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 (redigert) Ble dobbelt .....! Redigert 29.August.2008 av MortenK (see edit history) Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
olpi Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Kom hjem fra sjøen nå. Lå på Flatskjær i natt. I går ringte jeg politiet om en stjålet Askaldden 575 uten motor. Dvs de hadde lagt båten i igjen på Flatskjær etter å ha demontert motoren. Sa fra til Politiet at de kunne ikke hente den på angitt plass. Operasjosentralen fortalte at det nå var slutt på å bruke politibåten for i år. Den brukes ikke etter skoleferien er avsluttet ble jeg fortalt. God helg, og heia Norge! Sitér dette innlegget Link to post
fem@il Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Jeg skal være med... Morro,lykke til,du har jo en båt som kan gjøre det bra,uansett vær! Men værmeldingen forteller joom rolige forhold. mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Reiser til Rena i morra og skal hygge meg over fjellet til Lillehammer med 15000 andre, så det blir ikke noe båttur denne helga! Og ettersom jeg har hytte der skal jeg se på deg og 15000 andre når de trokker forbi Skramstadsætra.... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
REM Svart 29.August.2008 Link til dette innlegget Svart 29.August.2008 Ferden går ila. en times tid til Bjønnbukta på H-øya- Hele "gjengen" har meldt sin ankomst. Kan bli morro. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
hanssae Svart 30.August.2008 Link til dette innlegget Svart 30.August.2008 Denne helgen har det vært testkjøring av mob båten , tre ganger på sjøen . Man får gjøre det beste ut av det , når man ikke kan gå på tur hjemme . 80 meter over havet . . Gøy på jobb . . Langt hjemmefra . . Fortsatt god helg Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Meldinga ser ok ut den , så da blir det tur imårra . Men hvor har ikke vi blitt enige om enda , men hører jo på K 77 . Så kjenfolk treffer vi sikkert . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Amfea Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Denne helgen er det Sagatreff på Stolmen i Austevoll. Nydelig værmelding, og 10 båter påmeldt. Gleder oss Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
mor Amica Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Denne helga blir det endelig båttur her i rederiet igjen også. Har vel egentlig ikke lagt andre planer enn at vi skal løse fortøyningene og komme oss ut fra hjemmehavna på fredag kveld. Det blir sent før vi mønstrer på, så vi kommer vel ikke lenger enn til Brakstad tenker jeg, ikke verste plassen å starte båthelga det. Pilsen på Pøbben er verdens beste Værutsiktene er gode og jeg ser ikke bort fra at på lørdag går ferden over Folla, enten nordover mot Nærøy/Vikna eller sørover mot Flatanger. Skal bli godt å sette sjøbein igjen etter to helger med landligge. God båthelg til dere alle sammen Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
VannTro Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 I morgen går turen nok en gang til Holmsbu..... En liten opplysning kan være at Holmen Motorbåtforening arrangerer fellestur for alle medlemene til Holmsbu denne helgen, så det kan bli trangt om andre har tenkt seg dit. God Båthelg til alle sammen ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Hansi Svart 5.September.2008 Link til dette innlegget Svart 5.September.2008 Var ombord en tur i går og sjekket at alt var ok etter offshore turen. Og det var det. Reiste til Rauland på hytta i går ettermiddag for å gjøre klart til vinteren. Blir her hele helgen. 5 grader nå klokken 6 til morningen så høsten er kommet til fjellet. Hvis været tillater det blir det en tur til Gaustatoppen i dag. Til dere sjøfolk, ha en fin båthelg. Misunner dere litt, men bare litt. Sitér dette innlegget Link to post
Manito Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Blir det godt vær til helgen slik Yr spår blir det en tur til Strømstad tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
halvorsen Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 til helga blir det tur til langåra igjen har samlet en masse mensker til årets høst fest har også leid gamle butiken der så her vil det bli folksomt så skulle noen kjøre forbi stikk gjørne inom på en kald en , Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 9.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 For oss blir det slippsetting i Evjesund. Radioen står på 77 hele kvelden hvis noen er forbi. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Quris Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Valdres Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Vi planlegger tur til Tønsberg i helgen. Drar antagelig i 5 tiden på Torsdag ettermiddag. Hjem på Søndag ettermiddag. Værmeldingen ser ikke så halvgal ut .... Våre båtvenner er spredd for alle vinder denne helgen; noen skal på Viksund treff på Bolærne, og noen skal på båtutstilling i Cannes. Så vi blir nok mutters alene. Men, med Yatzy på et pensjonistnivå og skal vi nok klare oss Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Du får holde utkikk etter Grandy ved den tiden. Kommer sydgående gjennom Gullholsundet med kurs for Evjesund. (K-77) Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Den er grei Astor Sitér dette innlegget Link to post
Trond Aasvoll Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Lørdag starter helge seilasen fra Trondheim, og når helga er over er jeg vel i området til "Sun Flyer", Bergen. Får stikke innom til han en tur? før jeg drar videre forbi "moosewine" i Arendal. Og så går seilasen videre inn til Tigerstaden, innerst inne i Oslofjorden. Det blir en bra tur i det dette høstværet. Håper været holder seg til jeg har passert Lindesnes? Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Salt Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Halden. Uten båt. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Kaftein ØL Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 drar fra oslo på fredag, og ender der vinden måtte blåse oss! Tror ikke det blir så langt, men det blir fint uansett. Deilig å bare ligge på fjorden og drive hvis det blir vindstille om natta mørket Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Ferden går til Bolærne og Viksund St Cruz-treff fra fredag til søndag. Mer om St Cruz Yacht Club finner du på: www.stcruz.no (For de som trenger Yatzi-trening kan det være en ide å øve seg litt her: http://home.no.net/smarther/yatzy/ Vi er snart klare for ny dyst! ) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Manito Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Det blir båttur i helgen, vi tøffer ut fra Moss på fredag ettermiddag rundt 17-18 med nesen vendt mot Strømstad. Jeg er fortiden uten vimpel i masta men har klistremerker på sidene Kanskje kommer det andre baatplass medlemmer til Strømstad også? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 (For de som trenger Yatzi-trening kan det være en ide å øve seg litt her: http://home.no.net/smarther/yatzy/ Vi er snart klare for ny dyst! Bare det å kjenne til denne nettsiden .... Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Bare det å kjenn til denne nettsiden .... Bare googlet litt for å hjelpe gode venner, jeg.... Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.