bjoris Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Enten Fitjarøyane eller regatta, Fjellberg rundt søndag... Alternativet er å pusse opp hus, også søndag, men ligger i harde forhandlinger om at vi gir oss lørdag ettermiddag og reiser på sjøen... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Tine IV Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 (redigert) Økosjefen har jobbehelg , så da blir det guttetur til Fredrikstad av alle plasser . Det er flere som reiser idag og andre kommer etter imårra og lørdag , det kan nok bli en fin helg vil jeg mene . Surt og kaldt idag , det røsker sikkert litt der ute . Men ser fint ut imårra og lørdag melder dem knallvær , så da håper vi dem treffer littt med meldinga denna helgen . Men pytt pytt , vi behøver jo ikke sitte ute da vi har lukket avd ombord Tine III Redigert 11.September.2008 av Tine III (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Careka Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 http://www.seilmagasinet.no/id/30156 Bavaria treff i helgen i Horten over 50 båter påmeldt. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Astor Svart 11.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Surt og kaldt idag , det røsker sikkert litt der ute . Men ser fint ut imårra og lørdag melder dem knallvær , så da håper vi dem treffer littt med meldinga denna helgen . Men pytt pytt , vi behøver jo ikke sitte ute da vi har lukket avd ombord Tine III Flatt vann, Runo. Passerer snart Gullholmen. Kun en seilbåt utpå, samt kystvakta. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ingar Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Bavaria treff i helgen i Horten over 50 båter påmeldt. Noen med et ben innenfor i den klubben som kan ordne en link til oss? Har tidligere spurt dem om vi kunne få en under "Nyttige linker" på denne siden, men det falt på stengrunn. BP burde vel ansees som nyttig for Bavaria eiere, finnes endel innlegg om det temaet... (Vi har selvsagt link til Bavariaklubben) Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Madamen skal på jentetur til Trysil i helga! så da har jeg skuta helt for meg sjøl Drar fra Svelvik midt på dagen på fredag. Seiler nedover mot Tjøme, det er jo meldt østavind så det passer jo bra da. kanskje jeg til og med får lufta spinnakeren :nono: får se hvor friskt det blir. Blir kanskje siste overnattings helga. God helg alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Hei. Nå har vi ikke truffet "gjengen" på Kommersøya siden før vi dro på båtferie i slutten av juli og kom hjem for en drøy uke siden, så for oss blir det Kommersøya noen dager fremover. Drar til båten i kveld der vi overnatter før vi imorgen tidlig tar turen via Horten indre havn for diesel. Det er ikke mye igjen etter ferieturen Son/Göteborg (nesten) og retur. Greit med store dieseltanker (360 liter) og en båt som bruker under 6 l/t i gjennomsnitt så en slipper å fylle rådyr "svenskediesel" Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
olpi Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Økosjefen har jobbehelg , så da blir det guttetur til Fredrikstad av alle plasser . .... Tine III ... av alle plaseer :nono: Forsiktig nå..! Kanskje jeg smyger meg en tur inn til byen med ...peden for å hilse på. Dere blir vel der til søndag da? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Med mindre jeg klarer å overtale rederinnen, med utgangspunkt i SOL som meldes på YR, går ferden opp stigen på veggen med malerspann og kost :nonod: Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Pjolter Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Enorme planer!!! Guttetur til Osen hvor det er bluesfestival Osen Men med et par skjær i sjøen da. Alien fikk ikke lov av øvrigheten siden han har jobbet borte fra heimen et par uker. Og admiriller hjemme. ( populært kalt "klart svar") skal på jobbfest på fredag.. Så det er ikke lovende ut. Men planer....! det har vi. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Tine IV Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Forsiktig nå..! Kanskje jeg smyger meg en tur inn til byen med ...peden for å hilse på. Dere blir vel der til søndag da? Hehe viste du ville dukke opp med den komentaren da , bare å komme ned en tur det vel . Hadde håpa på å bli til mandag , slik at jeg kan gå på kampen søndag . Både for å se RBK knuse plankegutta og se den flotte nye stadion , vært knall det da . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Bonus Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Ligger nå i gjestehavna i Tønsberg. Kun 3 båter (i tillegg til oss) her. Kommer vel flere imorgen. Litt yr, men ellers helt stille. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Heisan Svenning, det kommer inn en 30 fots trebåt ca 22.00. Båten heter "Wood III" og om bord finnes 2 karer på vei til Risør. Hils fra meg om du ser dem ! Mvh Trond Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bonus Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Skal gjøre det om vi ser dem VannTro Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Drar til Bj'bukta på H-øya etter jobben idag. Håper å treffe gode båtvenner. Astor har meldt sin ankomst etter slippsettimg på lørdag. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bonus Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Heisan Svenning, det kommer inn en 30 fots trebåt ca 22.00. Båten heter "Wood III" og om bord finnes 2 karer på vei til Risør. Hils fra meg om du ser dem ! Da er hilsen og god tur videre overbrakt VannTro. Folket dro for ca. 20 minutter siden sydover. Været ser jo bra ut, så de får nok en flott tur. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Oscarsborg kanskje? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Astor Svart 12.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Ligger nå i Mossekanalen og går opp til hjemmehavn i morgen tidlig for å ta ombord fruen. Mulig det blir Borgen på oss også. Greit å ligge til strøm. Kanskje vi får en prat, Kingsea? Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Skulle ikke du på slipp i helgen da eller ? Ligger i Holmsbu vi , er skalldyrfestival i helgen . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Takk for praten på VHF'n Tine. Ligger nå to båter kailangs i Grisebukten på Kommers. I Fantebukten er der 5 - 6 båter. Var en tur innom Horten indre havn og fyllte diese, kr. 10,29 pr. l. Etter tur/retur nesten Göteborg var det ikke mye igjen på tankene. Vi blir vel liggende her til søndag. Kanskje vi da tar en tur innom Holmsbu før vi drar tilbake til Son utpå mandagen. Været får avgjøre det. Lars H. (webcam fra båten her) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tine IV Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Her er det ikke mye plass igjen,men det er jo ikke før imårra det er festival her da men. Ligger 5 BP båter her nu,så her blir det nok artig utover kvelden vil jeg mene .Trur det er stappfult her nu . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Laholm Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Som nevnt i annen tråd; flott tur til innsiden av Lysøen fredag til lørdag. Sitter nå på Kastrup, utsikt mot Øresundet der det ser ut til å være god seilvind. 12 seilbåter under seil, en uten seil, og 3 motorbåter på den lille sektoren av sundet som er synlig herfra. Tiden fra nå til jul er jo bare fantastisk på sjøen! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Astor Svart 14.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Skulle ikke du på slipp i helgen da eller ? Ligger i Holmsbu vi , er skalldyrfestival i helgen . Tine III Stoffing og polering gikk unna på fredagen. Se Grandys egen tråd om dette. Ble Borgen fra lørdag til søndag sammen med Mee Rim og Joy 2. Hyggelig kveld og stappfull havn. Tror mange tok siste helgtur før opplag. Nå venter jeg kun på konvoien for å bringe den videre til Mee Rim ved Sætre. Om 14 dager blir det Holmsbu for oss. Trawlerklubben avholder treff og det gleder vi oss til. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Konvoibaggen er under full kontroll , skal hente den en av dagene på Vallø i Tbg hos Pallemann . Så sender jeg den videre til neste mann på lista , så det ser ut som den kommer i mål før vinteren . Det hadde jo vært knall da , så da håper vi på det . Vi lå i Holmsbu i helgen , var mange fra BP der . Hadde nok en kjempe helg , men jeg sliter med en forkjølelse jeg fikk på elvefestivalen i Drammen .Det er noen uker siden nå,så nå er jeg lei den.Kan godt bli frisk igjen nu,prøvde med div urter i helgen , men det var kansje for lite da den sitter godt enda. Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Hei. Som pensjonist og med kone som kun jobber 2 - 3 dager i uken, er ikke helgen over for oss helt ennå. Dro til Kommersøya fredag morgen, og har ligget der til idag. Nå har vi forflyttet oss til Holmsbu. Da vi kom for en times tid siden var det fremdeles en god del båter her etter skalldyrsfestivalen, men nå er vi ikke mange gjestebåtene igjen. Vi ligger over til imorgen før vi drar hjem. Så skal fruen jobbe tirsdag og onsdag, men deretter har hun fri nesten en uke. Så blir det rolige vindforhold, blir det litt rundt omkring, kanskje her, kanskje Kommers, kanskje Borgen? Vi får se. Om ikke solen skinner og om temperaturen ikke er så høy, betyr lite. Det var +6gr. ute i natt. Men med gode dyner og en ypperlig Eber en kan slå på om morgenen (eller vifteovn her i Holmsbu hvor strømuttakene er på 16A!), er det bare å nyte høsten. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.