Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Som jeg skrev ovenfor, har det vært skalldyrfestival her i Holmsbu i helgen, men nå er det tomt.

Partyteltene er tomme:

skall1.jpg

skall2.jpg

skall3.jpg

Restaurantene er tømt:

skall4.jpg

skall5.jpg

skall6.jpg

Kokken spiser opp restene sammen med en bekjent

skall7.jpg

En enslig forlatt salgsbod

skall8.jpg

Men Bordet vaktes av et krigerskt kattekrek!

skall9.jpg

Og vi nyter "freden og roden" så godt som alene i gjestehavnen.

skall10.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Men Bordet vaktes av et krigerskt kattekrek!

skall9.jpg

Lars H.

Den katta der Lars, den vokter ikke bare bord, den vokter flytebryggene også. Den er utrolig innpåsliten, men veldig kjælen. Har lagt merke til den hver gang vi har vært der i år.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Helt riktig. Så den katten forrige høst også. Da var den på vei inn på "Privaten". At den så arg ut idag var kanskje ikke så rart da skipshunden min sto ved siden av meg da jeg tok bildet.

IMG_2256_1.JPG

Lars H.

(med eneste gjestebåt i havnen Holmsbu)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Denne helgen samles mange BP-venner i Horten for å ta en sosial lørdag med en matbit på en av byens reastauranter. Denne gangen drar vi til "Rossi" i Horten. (Vi har vært der før med hyggelig resultat.)

Legger du/dere veien forbit Horten på lørdag så er dere hjertlig velkomne til å delta. Vi bestiller bord til 20 pers. kl. 19.00 lørdag. Vi justerer antallet kl. 12.00 samme dag.

Målet er å ha en hyggelig sosial sammenkomst blant båtvenner rundt matbordet. Dette er vel 4 eller 5. året på rad vi samles på dette viset.

Send gjerne en IM eller en SMS hvis du/dere blir med.

Mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Horten, ja - hadde tenkt oss sørover heller enn nordover, men kanskje Horten hadde vært en idé. Det er cirka fire timer dit. Vi får se.

(red: Vi har ikke fått BP-vimpelen vår ennå...)

Redigert av JanT (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Hei.

Vi drar fra Son (med 1 uke fri fremfor oss) med kurs for Kommersøya imorgen torsdag. Planene var da å ligge der til søndag for så å forflytte oss via Holmsbu til Borgen. Dette er iht. admiralinnen. Men så var det avsluttning av hyggelig samvær med andre i Horten, - da? Var med på det for et par år siden og kunne tenke meg det igjen. Så da blir det å overtale fruen til en avstikker til Horten på lørdagskvelden. Men hun er bekymret for at vi da må la skipshunden ligge alene i båten i Horten havn noen timer. Vi kontakter "komiteen" innen fristen lørdag.

Her fra sist gang jeg var med på avsluttningen:

hortenparty.jpg

Lars H.

Skal inn til Oslo og hente ny båten i helga. .

Har du handlet alt , hva blei det da ? Har gått glipp av det jeg ,hvis det har vært offentlig da .

Det blir jo lang tur til Gjestehavna i Horten på oss også , nå var det planen da jeg må en tur på dugnad i hjemmehavna på lørdag . Men siste 4-5 åra har vi vært sammla en gjeng i Horten , til en uhøytidig avslutning på sesongen . For dem som skal opp , så blir det en stund til neste gang vi sees . Men endel av oss blir jo ute hele vinteren , uten båten på vannet så veit jeg ikke hva jeg skulle gjort . Må jo i båten jeg , uannsett vær 7 dager i uka 12 mnd i året .

Håper det er flere av dere "faste" som kommer innom til helgen da , å at det kommer nye innom . Det er jo kjempe gøy det , hvis du kommer noen nye innom også . Altid gøy å treffe nye mensker , da sees vi i Horten til fredan

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Joda tine II, har ikke ro i ræva vet du. Har kikket på en Marine trader 36 sundekk 87 modell, siden i sommer. Tok kontakt med selger når ko0ntrakten for salg av Balticen var gjort..

Vi ble raskt enig om pris og handelen skal være i orden.. Noe små arbeid for å få den 100% er det.

Bla. bytte varmer, bytte trykkvanns pumpe for ferskvann, Bytte/pusse ned ett par plater etter vannlekasje og bytte alle septikkslanger. Alt dette skulle være enkle ting som jeg fikser selv.

Reiser inn til Oslo nå i ettermiddag, for inspektion av båten under vannlinje. Og hvis alt er i orden. Signering av kontrakt og overlevering av bankremisse.

Noe jeg syns er betryggende er at båten har hatt samme eier siden den var ny.

Står en 41a motor i den, så det er en del røyk ved oppstart. Men jeg har forstått at det er "normalt".

Blir montering av ny ferskvannspumpe og varmer i kveld, håper jeg. Så skulle vi være klar til å cruise sørover til Vestfold i morgen tidlig.

Satt meg ett mål om å være eier av en Trawler før fylte 50 for en 20 år siden. Og jeg rakk det, med 3 måneders margin.

Dette er en HØY båt, med mye vindfang. Men med sine 12 tonn og baug og hekk truster så regner jeg med at jeg kan holde styr på den.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hadde vært veldig koselig med en tur til Horten på Lørdag, men når kona(pingla) så at det var meldt 10 grader på Lørdag ville hun ikke. Da blir det nok en helg på veggen hjemme med malerkosten...

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Hei.

Er nå på plass på Kommersøya. Og vi er blitt enige om at vi ikke kan forlate skipshunden alene i båten i Horten havn for å spise en bedre middag på restaurant. Men kos dere, - dere som skal dit.

Lars H.

...Denne helgen samles mange BP-venner i Horten for å ta en sosial lørdag med en matbit på en av byens reastauranter...
Har følgende plan: Ankomst Horten fritidsbåthavn, ETA fradag ca kl. 17. Avreise: lørdag kveld/natt etter middag med gode BP-venner. Håper å ta flere bilder i marinemuseet samt å treffe BP-medlemmer. Værmeldingen ser bra ut. Jeg skal praktisere nattseilas/radarseilas lørdag natt fra Horten til Son med mange avvik under veis. ETA Son: ca kl 23.00. Så får vi se hva som blir realitetene.
Hei.

Og vi er blitt enige om at vi ikke kan forlate skipshunden alene i båten i Horten havn

Lars H.

Tørr ikke Japp å være aleine et par timer da , har du sjemt han bort så mye ?

Noen som peil om det kommer mange til Horten i helgen , Astor har kansje litt peil pga bordbestillig ?

Veit om 3 båter , holder lenge det men artig jo flere det blir da .

Men det ser vi jo i løpet av fredag / lørdagen hvor mange det blir , tenkte bare litt høyt ang hvor jeg legger meg i havna . Regner med at jeg er tidlig ute idag .....

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...