Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

, og rett sør for Moss møtte vi en Fjord 880 i cruisingfart, som jeg antok måtte være "Geir Frode". Stort sett rolig og avslappet stemning på sjøen i dag. Det virket som de aller fleste ønsket å drøye turen lengst mulig i finværet.

Det kan nok sikkert stemme at det var meg du møtte ute i Værla på søndag ja. Mins å huske at jeg møtte en Nidelv på litt avstand der et sted. :smiley:

Vi kom fra Risholmen. Dro ut på lørdag i lettskyet vær, og fortøyde i bukta på Risholmen sånn cirka midt på dagen. Da klarnet det opp, og ble et utrolig flott vær. Vinden la seg helt, vi var helt alene i bukta, og vi satt ute på fjellet til langt utpå kvelden med bål og greier. Søndag var like flott, og vi tok det helt med ro, og putret hjem i 5-6 knop hele veien. Ble bare forstyrret i Larkollensundet av denne fjordplogen/gravemaskinen på veien hjem, ellers var det ingen store ting som skjedde.

Vi har ikke fått BP-vimpelen vår ennå

Den kom i dag (takk Ingar) - så nå får jeg finne et sted å sette den. Det mangler liner i salingshornene; får fikse det når masta tas ned liltt senere. Jeg kan jo ikke ha en gjøsstake framme, det blir konflikt med genuaen.

(helt off topic - men jeg tok det her siden jeg hadde kommentert den vimpelen for et par innlegg siden)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Det ligger an til en "Borgen"-tur for oss denne helgen. Det tynnes ut med båter i gjestehavnene nå utover vil jeg tro. Mange er i ferd med å tenke opplag. Vi har tenkt å holde stand gjennom hele vinteren. God mat og godt drikke samt hyggelig selskap gjør båtlivet til noe helt spesiellt. Flere BP-båter drar til Oscarsborg denne helgen etter hve jeg har fått vite. :cheers:

Skal speide etter slepet som kommer fra Fredikstad å se om det lar seg fotografere.

God helg alle sammen!

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Vi har ikke bestemt noe enda , da Øko kansje har fri imorgen så kan vi jo gå ut litt tidligere enn vanlig . Kan bli at vi går i Mossekanalen , eller som jeg ser andre skal .Nemlig til Borgen , der har jeg vært en liten tur en gang bare . Så kunne vært artig å sett litt der , nå som det er litt mere plass regner jeg med . Så vi ser imorgen , kansje vi sees Astor og dere andre ........

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Planen er å møte ett par andre båter på Verdens Ende på fredag. Om vi blir liggende der hele helgen eller om vi tusler inn til Østre Bolærne eller Tønsberg på Lørdag, vet jeg ikke ennå.

Er avhengig av å ligge i gjestehavn med strøm til varme. Da jeg ikke fikk noe liv i den nye Webastoen og den er derfor returnert til forhandler for en sjekk.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Er avhengig av å ligge i gjestehavn med strøm til varme. Da jeg ikke fikk noe liv i den nye Webastoen og den er derfor returnert til forhandler for en sjekk.

Har en slik liten gassovn som koster rundt 600- i båtsjappa , ikke at den holder til skuta di .Men den er billig å bruke og varmer veldig bra ,4 stk flasker på Biltema til 50- og ei flaske på halv fart holder ca 5-6 timer mener jeg . Men nå får du nesten lik ovn,bare litt andeledes utsende hos Europris til 275- eller sånn ca .Det er en varmovn som vi er veldig glad i , spesielt om mårran og det er småkaldt .Den varmer opp cockpit på 5min,eller dassen på 2 min.Den er desuten veldig kjekk om dieselvarmeren tar kvelden sånn midt i helgen ,har du noe varme .Kunn et tips ,sporer av denne tråden litt men håper den er grei .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Stemmer det Astor!

Har en sånn en ute i "vinterhaven". Gir en god kose varme der ute. 1 boks varer i 2 timer på full guffe.

Men liker ikke å basere meg på den type gass heating inne, blir så mye fukt av det. I innredningen så har jeg 3 små elektriske ovner. som står på 1. Er fortsatt ikke så kaldt , så dette holder for å få en god lunk.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Så vi ser imorgen , kansje vi sees Astor og dere andre ........

Ser ut som det blir samling på Borgen i helga ja. Hadde vært koselig å se dere igjen Tine.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Ikke rare turen denne helgen. Fredag en tur til Torkildsøy Stavern og inntil Stavern gjestehavn i morges. Kulingen setter naturlige begrensninger her. Det blir Stavern gjestehavn resten av helgen.

Fortsatt god helg til alle BP lesere.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...