Bonus Svart 10.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2008 Hyggelig om du kom innom en tur baatsman, tror ikke du behøver å bestille plass "... så se etter en litt mer lukseriøs seiler Svenning ..." Bør vi kle oss om før du kommer baatsman? Link to post
bjoris Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Det blir flytting av flytebrygger på landstedet i dag eller i morgen! Ellers blir det kanskje en overnattingstur til Bjoa med seileren, hvis dugnaden på vår felles landsted blir i dg... Tøft å "eie" mange ting, det tar tid og krever arbeid. Der ute blir en flytebrygge omgjort til pinneved i en storm så det er på høy tid å få den flyttet til smulere farvann til vinterlagring Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Ben Sin Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Denne helgen går ferden opp på land. Slutt for i år. Nå er den på land. Jeg skal drikke for å slukke mine sorger i kveld. Link to post
Compromise Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Da var Skipet 4 på land også Fikk hjelp av Chanty i morges til å dra båten på land og dagen har gått med til vask og demontering av drev. Da er det vel bare å vente i 6 1/2 måned før det blir noe båt liv igjen. Blir rart å ikke være i båten i helgene. Har vel vært i båten så og si hver helg siden begynnelsen av mai (kan se det på hus og hjem...). /per Link to post
Sjøtummel Svart 11.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2008 Helgeturen startet bra, ikke en dråpe regn fra jeg dro på fredag til jeg hadde lagt lagt til kai for natta. Planen var å seile via Hvasser til Risør derom vinden og bølger ikke ble for ille. Ettersom vinden har dreiet og det blåser en del mer enn varslet så tviler jeg på at den planen vil holde. Vindretningen var ikke så gal for å krysse ned, men det var mye gammel sjø fra sør og det ble som vanlig nokså rotete sørvest for Færder. I Krukhavna på Hvasser var gjestebrygga fjernet allerede. Det var tidligere enn ventet. Ettersom brygga på Ildverket lå værutsatt i denne vinden og jeg antar det er litt kaos i gjestehavna på Mågerø dro jeg til Fjærholmen. Her hadde også en brygge miset festet i uværet sist helg, og dermed var det ikke vann eller strøm på gjestebrygga. For øvrig har bensinstasjonen i Kruehavna byttet eier, og for tiden er den stengt. Tankene er tømt og de skal byttes før den åpner igjen. Indre lei mellom Hvasser og Torgersøygapet er som vanlig rolig og fint farvann, og nå erdet stjerneklar himmel. Litt synd med den vinden. Link to post
At-le Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Hei. Noen som var med baatplassen konvoien og hyggetreffet bilder : http://www.deafboatclub.com/treff/hosttreffet08.html At-le Link to post
baatsman Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Det ble Strømstad. Når vi dro, blåste det fra 9-10 m/s, når vi ankom Strømstad hadde vi 13-15 M/s. Vinden var vestlig. Bra størresle på bølgene. Vi dro utaskjærs utenfor papper, akerøya og inn ved tresteinene. Det gikk kjapt til Strømstad. Hjem dro vi indre led. Flott helg. Vi sees! Link to post
Salt Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Hjem dro vi indre led. Flott helg. Hva blir indre led da? Løperen, Kjøkøysund, Lera? Eller øst for Kirkeøy også? Det var ellers friskt nok i Singlefjorden ved femtida i ettermiddag; sikkert over Ramsøflaket og over Lera/rundt Strømtangen også. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
baatsman Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Jan T Dro fra Strømstad øst for Sandøy og Hvaler øyene inn ved Kjøkøy ut igjen mot Papper. Seilte sikk-sakk mellom teiner. La merke til at Silverpilen? meide ned flere teiner. Vi sees! Link to post
Salt Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 OK. Da krysset jeg nok sporet ditt. Nei, Silverpilen er vekk forlengst; flere år siden. Men "Mr Shoppy One" går fra Sarpsborg ut elva og over Ramsøflaket/Singlefjorden til Kålvik med handlefolk som skal til Nordby i Sverige. Det kan ha vært den. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
baatsman Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Det kan ha vært den. Dette var utenfor "Alaska". Det kom 2 faryøyer samtidig i bredden. Mener det sto Norge - Sverige på den ene her. Vi sees! Link to post
Salt Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Sagasund var det da. Den går Fredrikstad-Strömstad. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Anders Panders Svart 12.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2008 Møtte disse to søstrene i helga :D Link to post
Tine IV Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Ferden til helgen går til Oscarsborg og oktoberfestivalen , satser på ok vær til helgen da .Dette er sikkert den siste turen Økosjefen er med før vinterdvalen flere herfra som skal så det blir sikkert en fin helg . Håper å komme avgårde før det blir alt for mørkt , ikke bra det i disse hummerteinetider . Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sjøtummel Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Håper å komme avgårde før det blir alt for mørkt , ikke bra det i disse hummerteinetider. Enkelte steder ser det ut til at teinene settes i overrettlinjene for innseilinger. Innseilingen nordfra til Arendal var rene slalomløypa. For øvrig ser jeg det er 4 grader i hjemmehavna nå, så det er godt jeg ligger i en havn hvor det er dobbelt så varmt. Link to post
Astor Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Er det denne (#233) du tenker på? Må være et utrolig sjokk å gå på grunn et sted man trodde det var god margin. Vi ser fram til å møte gode båtvenner i gjestehavna på "Borgen" til helgen. Fredagen går i Oktoberfestens tegn. Det er meldt flott vær hele helgen og den nye Eber-varmeren maler som en katt. Vemodig å se flere av våre båtvenner tar opp båten før vinteren. I mellomtiden holder fruen og jeg liv i gjestehavnene med turer utover høsten og vinteren. Det ser ut til at jeg forblir på Storsand gjennom vinteren. Det er ikke lett å fremskaffe store båser for vinterhavn til Astor på Tofte, desverre. Storsand er stort sett isfri hele vinteren, og "Borgen" holder åpent i helgene så er vi på plass. Gjestehavna på Oscarsborg er blitt et populært tilholdsted for båtfolket i Indre Oslofjord. I kveld reiser fruen og jeg ned for å gjøre klart til helgtur. Jeg har brukt ettermiddagene til å montere mer lys under gardinbrettene i styrhuset. Nå gjenstår støvsuging og en lett vask. God helg, kjære båtvenner! Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ter-av Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Ferden går til Horten gjestehavn i morgen, fredag. Tror det blir en flott høsthelg nok en gang! I år skal skuta også for første gang ligge på vannet gjennom vinteren. Kanskje blir det noen fine vinterturer også......... :yesnod: Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Bonus Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 (redigert) Denne helgen blir uten båt. Eller "i samme båt" som 44 andre! Vi drar på Seminar for Yngre Parkinsonrammede på Soria Moria konferansesenter (like ved Holmenkollen), fra Fredag til Søndag. Har vært på dette tre år på rad. Veldig spennende opplegg og veldig spennende mennesker! Et av årets høydepunkter. Har lovt ter-av å se etter uoppdagede rød/grønne løfter Redigert 16.Oktober.2008 av Svenning (see edit history) Link to post
Bitteliten Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 (redigert) Vi rusler ut fredag - antakelig ikke før etter 18, og da er det for mørkt til å dra langt - så vi ender nok i Son. Antakelig videre S over møt Hankø på lørdag. Solkrem er tatt med - men badebuksa blir nok igjen hjemme Horten frister ikke - mulig jeg har tatt bastøferga for mye. Noen som kan forklare hva som er fint med den havna. Vet jo at mange trives der så det må være noe jeg ikke har fått med meg Redigert 16.Oktober.2008 av Bitteliten (see edit history) Link to post
REM Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Vi går til Oscarsborg og Oktoberfest med ompamusikk og sjørøverfest. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Høres ut som om det er godt at RS Odd Fellow II er operativ igjen på basen sin på Oscarsborg Link to post
Astor Svart 16.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Vi har da Hilmar 2 i tjeneste også! Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
benq Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Ferden går vel ned i båhavna og fortsette med vinterklargjøring. Link to post
Tine IV Svart 16.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2008 Vi går til Oscarsborg og Oktoberfest med ompamusikk og sjørøverfest. Vi har jo blitt lurt med vi også da , men hva sjer der hehe ? Prøvd å finne ut litt på nettet ,men har ikke funnet noe om det . Har du en adr , eller anelse om evt program eller hva det koster og er det mat i pakka ? Eller er det kun kaldt øl å gammal morro ? Sees i 18-19.00 tia .... Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 17.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Vi er der trolig først, Tine! Du kan kalle meg opp på 77. Vi er trolig på plass før 16.00. Hyggelig dette. Mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn