Nor_west Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Vi har jo blitt lurt med vi også da , men hva sjer der hehe ? Prøvd å finne ut litt på nettet ,men har ikke funnet noe om det . Har du en adr , eller anelse om evt program eller hva det koster og er det mat i pakka ? Eller er det kun kaldt øl å gammal morro ?Sees i 18-19.00 tia .... Tine III Det kommer et storband og det koster 100 kr.pr. person,det er ikke noe mat med i den prisen.Dere får ha god fornøyelse,jeg skal ta opp båten på søndag. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Avhengig av vindretning så kan Ildverket anbefales som uthavn. Det er et godt alternativ til Horten. Kort vei til butikken (Krukehavna). Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Det kommer et storband og det koster 100 kr.pr. person,det er ikke noe mat med i den prisen.Dere får ha god fornøyelse,jeg skal ta opp båten på søndag. Hei Skal dette skje i telt eller innendørs? mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 På resauranten til Didrik, den ved sjøkanten i båthavna. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mariell Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Ser det er mange som skryter av Ildverket. Er det langs brygga på vest siden dere ligger? Må da bli mye hiv og kast fra Hekksjøgeneraler der? Ligger jo veldig åpent for leia. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
giver Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 På resauranten til Didrik, den ved sjøkanten i båthavna. Hei Er det i dag eller på lørdag? mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 HeiSkal dette skje i telt eller innendørs? mvh giver Det blir satt opp telt på terassen,og det er mulig å sitte innensdørs,og det er på fredag,altså i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Er det langs brygga på vest siden dere ligger? Må da bli mye hiv og kast fra Hekksjøgeneraler der? Ligger jo veldig åpent for leia. På denne tiden av året? Sitér dette innlegget Link to post
GURIMALLA Svart 17.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2008 Ja så blir det Strømstad imorgen, hadde tenkt og dra ut ikveld, men kom for sent hjem. Veldig koselig i Strømstad i disse tider hvor trafikke har stilnet mye av. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 18.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2008 Rapport fra Astor p.t. Oscarsborg gjestehavn: Oktoberfesten opå "Borgen" var en suksess. Stinn brakke og allsang og ompamusikk. Sanghefter ble utdelt og folk koste seg med bratwurst-pølser med tilbehør. Kvelden ble avsluttet med gode BP-venner ombord i Astor. Jeg tror vi er 4 BP-båter her denne helgen. Ute henger flggene rett ned og været innbyr til en tur rundt øya. Frokosten er unngjort og akter i båten holder fruen på med støvsuging. (Jeg er alergisk for den lyden) Det ligger ann til en hyggelig helg. mvh Astor p.t. Oscarsborg gjestehavn Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 18.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2008 På denne tiden av året? Nei jeg regner med at det er forholdsvis rolig der nå i midten av Oktober . Var mer hvordan det var der midt i sesongen jeg liksom lurte på. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tine IV Svart 18.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2008 Bare skrive under jeg også,det var kjempe artig på festen på borgen igår.Stappfult og stort band som Astor sier,detta var gøy .Havna er vel stappa den også,men ser det er flere som er igang med å forhale nå. Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
ter-av Svart 18.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2008 Stinn brakke og allsang og ompamusikk. mvh Astor p.t. Oscarsborg gjestehavn Høres bra ut, det også. Vi valgte gjestehavna i Horten og en behagelig ro og stillhet i flott høstvær. Fryd for sjelen etter stressa jobbuke! Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Bitteliten Svart 19.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2008 (redigert) Vi dro til med langtur til Son vi Ble liggende der hele helgen. Var så koselig der at vi ikke så noen grunn til å gå vivere. Og når det rapporters om allsang og ompamusikk fra Oscarsborg så valgte vi nok rett ved å bli liggende Turen til Son gikk i 7-8 knop i skumring. Hjem satt vi på takterrassen og koste oss i rundt 20 knop. Rett og slett deilig Redigert 19.Oktober.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 19.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2008 (redigert) Var en tur over på borgen på lørdag. Men med Feltvogna, Var sikkert mange som så meg Eilif1 er på plass: Redigert 19.Oktober.2008 av Hilmar 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Sigurd Svart 19.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2008 Nei jeg regner med at det er forholdsvis rolig der nå i midten av Oktober . Var mer hvordan det var der midt i sesongen jeg liksom lurte på. Njaa, det kan hive litt på seg nå også, det er tross alt hovedleia som passerer rett innafor. På denne tida er det alltid plass langs fjellet i kilen rett NW for brygga. Der er det mye roligere. Om du ligger langsmed brygga helt i sydenden der den brekker litt får du også ei viss skjerming. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 19.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2008 . Og når det rapporters om allsang og ompamusikk fra Oscarsborg så valgte vi nok rett ved å bli liggende Ikke noe særlig sans for finkultur der i gården skjønner jeg. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 hos oss er det høykultur som gjelder. "Skal vi danse" og pizza Sitér dette innlegget Link to post
SiA Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 (redigert) Det blåser godt enda, men iflg. yr: skal det løye utover dagen, og da drar vi vel en tur til Oscarsborg. Er jo fin temperatur, og nå er det en stund siden vi har vært utpå. Skal bli godt å slappe ordentlig av igjen Men hvis det ikke løyer, står vi over! Med hilsen Oss i "Ronja" Redigert 24.Oktober.2008 av SiA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Var nede i havna i morges å flyttet båten til en ny bås lenger ut i havna. Det blåste godt i Drøbaksundet akkurat nå. Trolig blir det ikke mange utpå denne helgen hvis ikke vinden løyer da. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hansi Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 (redigert) Ser at det er noe skvalp utpå bukta etter kulingen i natt. Været er nydelig med sol og 12 grader i skyggen nå. Meldt en del vind for helgen. Vi får se, mulig at det blir en liten dagstur. Har jo kun en 3 -4 minutt å kjøre opp til båten hvis en skulle få lyst til å ta en tur. Ellers har jeg nå i ettermiddag hatt en liten tur med Yamarinen i solskinnet. Deretter ble båten tatt opp på hengeren og kjørt hjem. Båten var ille grodd. Så i morgen blir det rengjøring av båt / motor og konservering av Yamahaen. Redigert 24.Oktober.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Både lørdag og søndag går turen til båthavna med koking av kaffe og mange småprosjketer som skal ordnes. Syrevekt skal måles på alle celler på batteriene. Jeg har tre motorer hvor kjølevæska skal måles. Ledninger skal strippes. Videre skal alle anoder fotografers slik at jeg kan følge med utviklingen fra år til år. I havna vår ligger det nå tre identiske båter som vår, og det er betydlig tæringsforskjeller på anodene. Dette skal utforskes videre. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Var nede i havna i morges å flyttet båten til en ny bås lenger ut i havna. Det blåste godt i Drøbaksundet akkurat nå. Trolig blir det ikke mange utpå denne helgen hvis ikke vinden løyer da. Mvh Astor Lite fornøyd med den nye plassen. Trang og vindfull. Bytter trolig tilbake til gamleplassen og blir liggende der til minusgradene kommer. Et prosjekt er å isolere rundt vanntankene slik at jeg slipper kulda ovenfra. Noen isoleringsmatter vil komme på plass der. Jeg liker å ha fulle vanntanker hele vinteren. Har hatt det de siste årene med noe varme under dørken slik at det alltid er plussgrader der nede. En vannskål gir meg identifikasjon på om det ikke er frost. Det er meldt mye vind i morgen så en tur utpå frister ikke. Blir kun en kort sving ut i Drøbaksundet for å se på forholdene. Neste helg derimot blir det helgtur alene utpå ettersom fruen tar flyet til sin mor på nord-møre. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
submiss Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Her tjuvstartet vi helga allerede på tirsdag ettermiddag, og la ut på båttur i rimelig heftig vind Har ligget to netter ved Smedasundet i Haugesund før vi drog til Karmøy (Kopervik) i dag. Nå steikes det filet av elg på gassovnen, og den skal senere nytes i godt lag sammen med venner som bor i nabolaget her Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
Rastløs Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Årets siste seiltur blir det uansett vær i morgen. Satser på å seile ned til Oscars borg. ( for nå er det vel endelig plass der ) - søndag ferskvannskjøring og vinterkonservering av motor. - Heldigvis ligger jeg i boblehavn. Blir det noen fine dager er det ikke all verdens forberedelser å ta en tur igjen. Presenning blir det neppe før i Desember. ; ) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.