Astor Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Årets siste seiltur blir det uansett vær i morgen. Satser på å seile ned til Oscars borg. ( for nå er det vel endelig plass der ) Nå tror jeg du kan velge kaiplass på øverste hylle. Forrige helg var det allikvel mye båt i havna! mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 24.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Neste helg derimot blir det helgtur alene utpå ettersom fruen tar flyet til sin mor på nord-møre. Jeg har også en frue som skal flakse til Nordmøre neste helg til sin mors 92 års dag! Men jeg har tømt båten og begynt klargjøring for opptak om 1 1/2 uke, så noen båttur blir det ikke. Dessuten fikk jeg klar beskjed av fruen om at det ikke var aktuelt med noen båttur alene så sent på høsten! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 24.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2008 Jeg har også en frue som skal flakse til Nordmøre neste helg til sin mors 92 års dag! Men jeg har tømt båten og begynt klargjøring for opptak om 1 1/2 uke, så noen båttur blir det ikke. Dessuten fikk jeg klar beskjed av fruen om at det ikke var aktuelt med noen båttur alene så sent på høsten! Lars H. Der kan du se Lars! Det er forskjell på folk. Disse møredamene kan være nokså uberegnelige. For meg blir det trolig en nattseilas mot Moss. Legger meg i kanalen på nordsida av brua. Ellers må jeg legge ned masta og det gjør jeg neppe i nattemørket. Men dette er ikke før neste fradag i så fall. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 27.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2008 Langtidsvarslet på YR.no viser gode takter for mosseområdet til helgen. Da ligger det ann for nattseilas ned mot Moss på fredagskvelden. Lørdag blir det landligge i kanalen. Håper jo at en og annen stikker innom på kaffe! Flid, Svenning m.fl.? Regner med at noe av dagen går med til å teste ut kamerastativene for videoopptak underveis. Det meldes blant vann og sol/måne. Ellers er det med glede å se at medlemstallet i trawlerklubben vokser for hver uke som går. Da blir det trawlertreff på forsommeren i Oslofjorden! mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 27.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2008 (redigert) Takk for invitasjon, skal prøve å få til en tur ombord i Astor på fredag kveld. Kommer du sent til Moss prøver vi lørdag formiddag. jan-h Redigert 27.Oktober.2008 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 27.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2008 (redigert) Til helgen diskuterer vi to alternativer. Blir enten sesongens siste båttur på egen kjøl eller så blir det til Rauland på hyttetur. Foreløpig ser værmeldingen til helgen fin ut både på sjøen og fjellet her i Telemark. Redigert 27.Oktober.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 27.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2008 Langtidsvarslet på YR.no viser gode takter for mosseområdet til helgen. Da ligger det ann for nattseilas ned mot Moss på fredagskvelden. mvh Astor Økosjefen har vakt i helgen ,så da sees vi kansje . Men tipper jeg går til gjestehavna og besøker gjengen i vinteropplag der , lenge sia jeg har truffet dem . Men er ei stønn til helgen da , holder på med så mange prosjekter .Pusser ned den gammle pickuppen for å lakke den , så er stadig noe nå . Men som regel går båt først over det meste , sier øko da Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Bonus Svart 27.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2008 Håper jo at en og annen stikker innom på kaffe! Flid, Svenning m.fl.? Hvis værgudene er med oss, drar vi ut med båten på Torsdag ettermiddag, for opptak på Fredag morgen/formiddag. Du skal ikke se bort fra at jeg kommer innom en tur på Fredag kvelden eller Lørdagen og tester kaffen Astor! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2008 Hyggelig! Planen denne gangen er å ligge på nordsida av brua, om det er ledig plass der da? Ellers må jeg opp å slå ned masten. Jeg er vel neppe nede i Mossesundet før ved 19-20-tiden. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 27.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2008 Planen denne gangen er å ligge på nordsida av brua, om det er ledig plass der da? Ikke så mange båter ute på denne tiden av året Astor, temmelig sikker på at det er ledig. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2008 Det er i hvert fall god plass i nordre del av kanalen akkurat nå. Se live video fra kanalen på denne adressen: http://193.213.30.172:8081/view/index.shtml Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 27.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2008 ... eller man kan legge seg rundt hjørnet og til høyre (som nimbuster sist helg) Sitér dette innlegget Link to post
Roald Svart 28.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2008 (redigert) Hei Astor Du kan ta plassen vår. Som du vet ligger båten langt oppe på land. Red: Ring så kommer jeg med nøkkelen. Hilsen Roald Redigert 28.Oktober.2008 av Roald (see edit history) Sitér dette innlegget Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Bitteliten Svart 28.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2008 Vi skal til Sandefjord - for vinteropplag. Tømte båten i går - utrolig hvor mye rart som kommer ombord i løpet av en sesong Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 28.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2008 .....og MorMajor går til Horten for vinteropplag. For første gang skal vi overvintre på vannet. Både gleder og gruer oss litt til dette." Gleder" fordi det bestandig er en herlig følelse å gå ombord og fordi det gir muligheter til å utnytte flotte dager til båttur. "Gruer" fordi en og annen vinterstorm eller stormflo kan gi bekymringer når man er så langt unna. Men heldigvis har vi kjente både i havna og i byen som er rede til å passe på i ei knipe. Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Bonus Svart 28.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2008 (redigert) Årets siste tur går til Strømstad på Torsdag. Båten skal opp på Fredag. Tok service på begge motorene på Søndag, greit med motorrom du kan "gå" i Bildet er tatt før jeg tok service, om noen skulle reagere over fargen på filterene ... PS: Utrolig kjekt med tilbakeslagsventil i oljefilterene, blir jo ikke en dråpe søl. Redigert 28.Oktober.2008 av Svenning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 28.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2008 .....og MorMajor går til Horten for vinteropplag. Bare send meg en IM , så kan du få tlf nr mitt også .Så kan jeg stikke ned å se etter om det er noe du lurer på , men det bor jo folk ombord der også iår . Greie gutter det , så dem ser sikkert etter også tipper jeg . Men hvor har du fått plass ? Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
ter-av Svart 28.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2008 Tine III - IM sendt. Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Kaftein ØL Svart 28.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2008 Vi har ordnet fri kommende fredag, og drar fra oslo torsdag kveld med kurs mot et eller annet sted mellom koster og väderøarna . Det blir en fin nattseilas. På lørdag morgen kommer et par til som ikke fikk fri på fredagen, også setter vi kurs over til norskesiden et sted rundt bolærne eller noe sånt. Det kommer til å bli en kjempefin helg på fjorden. Har fortsatt ikke gitt opp håpet om en Skagentur til i år, men det spørs om det blir litt vanskelig med tid da det bare er en måned til jeg skal seile over atlantern . Det er utrolig flott på sjøen å denne tiden, bare man har varme klær, varmeapparat og båt som fungerer, så er dette virkelig en fantastisk årstid å være på sjøen. Skjønner ikke at folk legger så mye arbeid i å gjøre det vanskeligst mulig, eller helst helt umulig å bruke båten i vinterhalvåret. Dere skulle bare visst hva dere går glipp av Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 28.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2008 Turen går til fots ned i havna, flytte Winga-en til en annen plass, stelle pent med skøyta, gå hjem igjen. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Astor Svart 29.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Se live video fra kanalen på denne adressen: http://193.213.30.172:8081/view/index.shtmlLars H. Denne får jeg ikke noe greie på. Er det et program jeg mangler tro? Jeg bruker Vista og hva det medfører. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ter-av Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Du må laste inn Java, Astor. Det får du gratis her: http://java.com/en/download/ Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
jandrea Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Vi har ordnet fri kommende fredag, og drar fra oslo torsdag kveld med kurs mot et eller annet sted mellom koster og väderøarna . Er det ikke bare vann melloø Väderöarna og Koster da? Var i allefall det sist jeg seilte forbi. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Hansi Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Vel vi reiser til Rauland på hytta i ettermiddag. Har vært i båten og hentet skvantene, ble faktisk en hel kasse med forskjellige flasker. Disse går nå til fjells. Blir nesten linje kvalitet. . Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 30.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2008 Blir nok en tur eller to i havn denne helgen også. Må jo sjekke at alt er ok. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.