Nor_west Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Link to post
Astor Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 (redigert) Slagskipet på Storsand går også sørover. Fredag ettermiddag kaster vi loss og setter kursen mot Engelsviken. Bendik kommer hakk i hæl. Vi blir en stor samling med BP-båter som ankommer Strømstad etter hvert. Hyggelig å møtes igjen. Lytter 77/16. Redigert 1.April.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
giver Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Link to post
Astor Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Etter værmeldinga så tror jeg du ser det litt for svart, Giver. Det er pluss 4 grader i Drøbaksundet og det stiger litt hver dag som går. Det hadde vært hyggelig å møtes på fjorden snart. Snakket med trawler-Kåre i dag. Han er ikke klar for påsketur. Han har vinterhavn innerst i Frognerkilen og har fortsatt endel innearbeide igjen før hn kan gå sørover. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fanafjord Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Slagskipet på Storsand går også sørover. Fredag ettermiddag kaster vi loss og setter kursen mot Engelsviken. Bendik kommer hakk i hæl.Vi blir en stor samling med BP-båter sailing.gif som ankommer Strømstad etter hvert. Hyggelig å møtes igjen. cheers.gif Det høres ut som en koselig tur. Skikkelig "Astor blant venner". I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Astor Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 (redigert) Holder på å lakkere om dagen. Blir jeg ferdig i tide kommer jeg bortom Lagahølet en gang til. Etter hva jeg har skjønt så er Hilmar i beredskap. Den gutten klarer det meste, fanafjord. Lykket til rundt kysten. Har dere VHF ombord? Vi lytter alltid 77/16. Redigert 1.April.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fanafjord Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Ja da, dere virker som en utrolig trivelig gjeng. Nå har jeg jo studert Oslofjorden og jeg gleder meg til å seile den. Det er liksom både likt og veldig annerledes enn hjemme rundt Bergen. Takker så mye for hjelpen! Skal sikker bort til Sætre Marina og handle noen småting... Gleder meg å treffe på Hilmar. Og så klart har vi VHF ombord. (2 stk til og med...) I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Astor Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 (redigert) Du får sette den på Fanafjord, så skal jeg ta en prat med dere i morgen. Jeg ligger et stykke lenger ut enn Sætre, men rekker trolig godt bort til Åroskastet. Fanafjord er navnet på skuta? Redigert 1.April.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fanafjord Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Nei, vi kommer først på lørdag til Åros - da har du vel allerede reist. I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Ulv I Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Denne helga blir det nok en tur til Ny-Hellesund (Olavsundet) eller rivenes.. tiden vil vise :) Båten er i hvertfall klar :D Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
ter-av Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 I morgen formiddag går turen til svenskekysten, antagelig Koster. Det blir årets første "langtur". Og såvidt jeg forstår er det par andre som skal samme veien :lol: . Vi sees. Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Astor Svart 2.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Lytter du 77/16? Vi gir et call når vi nærmer oss Strømstad på lørdag. Hils fruen! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 I morgen formiddag går turen til svenskekysten, antagelig Koster. Det blir årets første "langtur". Og såvidt jeg forstår er det par andre som skal samme veien :lol: . Vi sees. Jeg er båtløs om dagen og slike innlegg gjør meg grønn av misunnelse - GOD TUR "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Astor Svart 2.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Har du solgt? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Har du solgt? Jepp - solgte for et par uker siden, den blir hentet 20-21 april "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Astor Svart 2.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Gratulerer! Det blir spennende å se hva du velger. Over eller under 40? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 2.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 (redigert) Fikk melding fra vår BP-venn Flid at det ligger mange vinterhavn-båter i Strømstad denne vinteren. Flytebryggene er fulle og fiskebåtene ligger fortsatt longside på fiskerbrygga. Ytterhavna har godt om plass. Og det er endel ledig innerst i havna mot veien som går forbi havna. Det er satt på vann på bryggene allerede. Redigert 2.April.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 Gratulerer! Det blir spennende å se hva du velger. Over eller under 40? Kikker og kikker da vet du, har ikke funnet noe jeg har falt for enda men det blir vel noe på rundt 40-45 kanskje..Tar gjerne i mot tips. Pris 1-1,5 mill. ikke mye større enn 45', flybridge, to motorer, etc "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
ter-av Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Lytter du 77/16? Ja, 77 er aktivert. Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Hansi Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) Reiste til Rauland på hyta i går og blir til andre påskedag hvis vi holder ut så lenge. Har bunkret en god del så regner med at det går bra. Blir været dårlig får jeg kose meg med BP og båtblader. Redigert 3.April.2009 av Hansi (see edit history) Link to post
Astor Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 God påske, Hansi! Husk at man trenger ikke dårlig vær for å og lese BP. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hansi Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) God påske til deg også Astor. Neida, man trenger ingen unnskyldninger for å logge inn på BP, det er jeg helt enig i dårlig vær eller ikke. Redigert 3.April.2009 av Hansi (see edit history) Link to post
Poseidon Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Idag er det praktisk utsjekk med en gruppe D5L-deltagere. og resten av helgen blir forhåpentlig også stort sett ombord Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Salt Svart 3.April.2009 Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 Ja, det kan hende vi kommer av gårde sørover på søndag. Hørte for øvrig Tine IV på radio'n for halvannen time siden. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Tine IV Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Snart helg igjen , kansje litt tidlig ute nå men . Noen som skal sjøen til helgen ,tenkte å loffe litt rundt jeg aleine da Øko jobber . Så hvor ferden går er ikke banka enda , men heller mot en tur innom nabo byen Holmestrand og Kommers øya .Så kansje jeg svinger innom Borgen en tur på lørdag , været bestemmer litt av dette men . Blir det knallvær som det kan se ut som på fredag/lørdag , så besøker jeg sikkert Ocars borg . Men hadde jo vært topper's om det hadde vært andre kjente i farta også da , så da ser vi om vi treffes . Reiser vel foresten ut torsdag , håper jeg .Skal bytte div slanger å noe styr imårra og thermostatene på den ene motoren .Så en test tur , er alt i vater da så er mye gjort å det meste ligger til rette for en knall helg . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn