Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Har du elektrisk motor som må lades? :wink:

Virker mer og mer som folk må ha strøm for å dra på helgetur. Hva skal dere med all den strømmen?

Har du et problem med at jeg spør om det er strøm i Engelsvik og det plager deg veldig mye så kan jeg jo fortelle at vi gjerne vil ha strøm så tidlig på sesongen siden vi har hundene sovende i cocpit under kalesjen og derfor ønsker å ha en vifteovn der om natten. Jeg har ikke elektrisk motor , jeg har seil samt en yanmar

Strøm i Engelsvik

Jeg har ikke sett noe strømtilkobling i Engelsviken, men nå er det en stund siden jeg har vært der. Jeg har somregel også ligget utenfor den lille fabrikken tvers ovenfor bukta fra resturanten.

Synes ellers selv at det er greit å være tilkoblet strøm når man har mulighet til dette, og i begynnelsen på sesongen er det mer behagelig med en vifteovn enn å la Wallas/Eber gå hele natta (liker å ha det varmt).

Trives ikke hunden inne i båten?

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Trives ikke hunden inne i båten?

De sover oppe i cocpit og er blitt vant til det , hund nede i båten er bare tull og masse ekstraarbeid (vi har en bulldog som røyter endel til tider)

Men da har jeg fått bekreftet at det er strøm i Engelsviken , så da er det bare å pakke fram turseilene

Denne helgen går vi til Bolærne,der har vi aldri vært tidligere. Noen som har tips eller annen info??? :sailing:

Mvh.Sjøman

Bolærne er et veldig fint sted. Et sted som en gang var et militært område, men nå et turiststed, der man kan se hvordan det var da det var militært. Oppleve litt historie.

Det er en resturant der, men vet ikke om det er åpent så tidlig på sesongen. I tillegg er det en kiosk nede ved havneområdet, med litt småting som is, melk og lignende.

Et barnevennlig sted er det også, med fotballbaner, volleyballbane, og et stort skogsområde man kan leke seg rundt i.

Det er strøm der, og en fin gjestehavn. Mye båtfolk der om sommeren.

Du kan også leie kanoner, og små joller som man kan seile med.

Håper du har fått det du trenger, og kos dere :)

NB: Bare pass på innseilingen til Bolærne. Hvis du har kart og kartplotter så går det nok bra.

Det går også ferge til Tønsberg fra Bolærne.

Bråbestemt: Seiler sørover fra Koster på fredag morgen, kosetur med koner, og ender sannsynligvis i Fjällbacka på fredags kveld. Men det spørs om vi må starte motoren for å komme så langt. Gleder meg uansett :flag_sw:

Hjemover er det meldt litt friskere vind, så det kan hende vi går utaskjærs, hvis damene godtar det.

Legger kursen mot verdens ende om ett par timer.

Om vi blir liggende der hele helgen, får tiden vise.

Muligens det blir en tur innom Vestre Bolærne. Er vist lagt ut ett par nye brygger der.

Pga. ryggproblemer så må jeg ha en 2-3 spaserturer på stier/veier daglig. Så noe "ytre nøgne ø" besøk, er det desvere ikke snakk om foreløpig.

Ps. Årets første bad ble gjort sist lørdag. Målte 15,5 grad på ekkoloddet. Syntes det var mye så jeg måtte sjekke. Tror det stemte, var ikke så veldig kaldt.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Det er en resturant der, men vet ikke om det er åpent så tidlig på sesongen. I tillegg er det en kiosk nede ved havneområdet, med litt småting som is, melk og lignende.

NB: Bare pass på innseilingen til Bolærne. Hvis du har kart og kartplotter så går det nok bra.

Restauranten på Østre Bolærne åpnet i Påsken. (jeg var faktisk første kunde i år.)

Kiosken var ikke åpen enda da, men det er den kanskje nå.

Jeg ble annbefalt å gå inn mellom mitre og østre Bolærne fra øst, for å ha renest mulig farvann. Hold til styrbord fra før innseilingen og inn til det trangeste punktet. Resten inn til kaien på østre er da rent vann.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Hei.

Og da var årets andre helgetur igang. Vi ligger nå Kommersøya som vanlig. Middagen er fortært og vi bare koser oss i det fine været. Motoren gikk som en klokke etter uhellet da all oljen rant ut på mandag.

Hilsen oss ombord på Trudelutt

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Oscarsbor blir første stopp, så får vi se om vi går videre til Horten i morgen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hei.

Og da var årets andre helgetur igang. Vi ligger nå Kommersøya som vanlig. Middagen er fortært og vi bare koser oss i det fine været. Motoren gikk som en klokke etter uhellet da all oljen rant ut på mandag.

Hilsen oss ombord på Trudelutt

Lars H.

Bryggene begynner og fylles opp tenker jeg?

Var en del som dro ut av havna når jeg var og byttet olje på båten i sted

Ps. Årets første bad ble gjort sist lørdag. Målte 15,5 grad på ekkoloddet. Syntes det var mye så jeg måtte sjekke. Tror det stemte, var ikke så veldig kaldt.

Nu vel, kanskje instrumentet ditt er litt snillt. Jeg målte 11 grader samme dag, og verifiserte målingen på et annet instrument. Du er nok en hardhaus til å bade i kaldt vann :yesnod:

Ellers er det vel fler som har hørt om konfirmasjoner, da blir det ikke mye til båttur gitt :cryin:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Blir motorsykkelturer med tilhørende bryggevandringer på meg denne helgen, har fortsatt ikke funnet meg ny båt dessverre.

Men ønsker alle dere med båt en KJEMPEFIN BÅTHELG :sailing::cheers_wine:

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...