Tine IV Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Planen er Horten gjestehavn som vanlig når den store dagen er , da brukes båten som kaffestasjon for venner å familie . Pluss at da slipper jeg å stresse rundt i by'n å se på tog å full russ som har vannkrig med dem fleste dem passerer . Jeg må være ombord å ha kaffe klar for dem som måtte ønske å ta en pause innimellom alle togene ,passer meg utmerket .Da kan jeg gjøre det jeg syntes er best ,nemlig å være ombord . Reiser tidlig bortover fredag , vil prøve å få min "gammle" plass . Passer lissom bedre der , med god bryggeplass å kort vei til resten Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
baatsman Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Båten skal opp på land i morgen for stoffing og skifting av anoder. Setter også inn "upgrade kit" på vår Sleipner SP95 thrustler. Grimsøy marine skal også fikse noe ute i Cockpit. Hadde en fin 2 timers tur fra Hvaler til Skjeberg idag alene. Alt fungerte som det skulle. Ca. 1 md senere ute med stoffing en i fjor. Vi sees! Link to post
SiA Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Vi skal også til Son i helga, har blitt en liten tradisjon å følge barnebarna i toget 17. mai , i hvertfall når vi kan overnatte i båten! Neste år blir det verre. Kanskje vi sees, "Ada"? Med hilsen oss i "Ronja" Link to post
rover Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Denne helgen går ferden til Romsa eller Fjelberg. Skikkelig "timeouthelg". Med andre ord, ingen planer, bare slappe av....zzzzzz.....:-) Forresten, full flagging over masta Søndag morgen:-)) Link to post
RSL Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Vi skal også til Son i helga, har blitt en liten tradisjon å følge barnebarna i toget 17. mai , i hvertfall når vi kan overnatte i båten! Neste år blir det verre. Kanskje vi sees, "Ada"?Med hilsen oss i "Ronja" Tøft... da ses vi sikkert der. Jeg har ikke navn på båten enda, men det skal sikkert være mulig å kjenne oss igjen fordet. ´87 modell svensk seilbåt på 34 fot med en gammel 3,5 hesters Yamaha hengende på rekkestøtten bak sammen med to kulefendere. NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Shiny Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 For oss blir det en tur til Ildverket utenfor Tjøme. Ser ut som det blir brukbart vær, med en del mindre vind enn forrige helg. Bare å pakke alt klart i kveld, så bærer det av sted rett etter jobb Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Hansi Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Kom hjem fra jobb i går kveld. Helgen blir nok tilbrakt hjemme. Mulig vi tar en dagstur til hytta på Lille Arøya på lørdag med Yamarinen hvis været er ok og tiden strekker til. Link to post
Salt Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Ut på tur med Hvalerfergen II på søndagsmorgen: del av programmet for dagen. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
The Gannet Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Og den drar jeg med sydover 18 mai 06:00 for å bunnstoffe og male. Blir så fin så. Link to post
Per Harald Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Manskapet på "Masø" lurer litt på å legge kursen til skjærgården innenfor Helgeroa for første gang. Mange gode anbefalinger derfra. Håøya, Paradisbukta osv. Vi feirer den store dagen i fred og ro der med et ekstra flagg på "dæsjen" som på Jomfruland i 2008. God helg Per Harald https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Trophy Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Turen går til Brosundet i Ållesund i dag for 17. mai feiring ombord Vi håper finværet holder til søndag Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Lars H. Svart 17.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2009 (redigert) Denne helgen, 17. mai helgen jobber fruen, men neste helg er det langhelg med himmelsprett på torsdag. Og da fruen har fri fra mandag til og med den helgen, blir det nesten en uke i båten. Vi drar vel ned til båten imorgen mandag kveld, ligger over der og tar litt vaske og ryddejobber tirsdag morgen før vi i første omgang tøffer over til Kommers utpå tirsdagen. Så får vi se det litt an hva vi gjør videre. Værmeldingen er i hvert fall bra med lite vind, stort sett sol, brukbare temperaturer og minimalt med nedbør hele uken. Ha en fortsatt god 17. mai! :flag: Lars H. Redigert 17.Mai.2009 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tine IV Svart 17.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2009 Vi har kommet hjem etter en kjempehelg på sjøen , traff mange kjente i Horten gjestehavn og i Holmestrand . Vi hadde noen plikter iår også , klokken 08.00 idag så måtte jeg opp . Da gikk ferden til nabobyen Holmestrand for å se mini i barnetoget , så tilbake til Horten gjestehavn for å få med seg div tog der . Da vi satt en gjeng ombord igår å så på GP , fikk vi også med oss nyheter å vær . Da datt humøret endel hakk da dem meldte regnbyger å vind utover ettermidagen å kvelden . Men som dem så ofte før har gjort , så tok dem gudsjelov feil . Det var knallhelg med kjempe vær , så vi har hatt det helt topp . Vi var to båter som avslutta helgen med en tur til Holmsbu idag for å spise pizza på kaffe Juno , da det var så kjempevær så tok vi den turen . Gikk over til Holmsbu i 6-7 knop å bare lå der å sløva i sola . håper det kommer mange slike helger frammover . Neste helg er det jo langhelg , men Øko har jo da selvsagt jobbehelg .Så da får jeg se hva jeg finner på , men er vist flere som snakker Koster neste helg .Men det er ei uke til , det skal mekkes å kobbles å balle med mye greier innen den tid . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Spinnaker Svart 17.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2009 Det kunne vært bedre her, ble syk ombord og fikk en skikkelig magasjau natt til lørdag etter å ha fått noe dårlig fastfood (trolig dårlig ketchup) på fredag ettermiddag. Har ikke opplevd makan det kom i begge ender i timesvis og ville ingen ende ta før langt utpå morrakvisten lørdag Det er ikke helt bra enda. Unner ikke min værste fiende det samme [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Astor Svart 18.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 (redigert) Langhelg og sikkert mange som har planer for noen dager på fjorden. Ikke det helt stabile været her i Oslofjorden men så lenge varmen er der så spiller det vel mindre rolle. Neste helg er pinsehelgen også der en ekstra fridag. Vi drar ut onsdag kveld og satser på at de værste regnbygene holder seg unna oss. En god helg til dere andre også. Redigert 18.Mai.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Enzo Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Onsdag kveld seiler vi mot Skagen , så om det er fler herfra som skal seile dit så er det bare å hilse på , vi er den 40.7en som ligger innerst Link to post
REM Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Sikter oss inn mot Risholmen til helga eller neste helg, avhengig av været. Risholmen er en perle på denne tiden med rhododendronskogene i full blomst. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
PR Fender Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Satser på jomfruland til helgen, er aleine med en 3åring. Da er det greit at det er flatt! Link to post
Lars H. Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Hei. Vi har allerede tjuvstartet på en riktig langhelg. Ligger nå i hjemmehavnen, men drar over fjorden til i første omgang Kommers imorgen formiddag etter litt rydding og vasking i båten. Hjem drar vi ikke før på søndag. Så denne 'helgen' får vi være litt forsiktig med forbruk av strøm, og så får jeg vel gå bak et tre iland iblant for å ikke fylle opp septiktanken helt. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Marida Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Er det ingen som skal ut? Vi reiser straks nedover til Grimsøy. Vet ikke mer foreløpig. Må sjekke ut den nye skuta til kompis som blir levert på brygga imorgen. Fairline 38 Phantom 1999mod. Mulig vi tar en til til Edholmen, ser an vær og vind Link to post
VannTro Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Vi tusler nedover til Horten i morgen. Hadde det veldig koselig der under Makrelfestivalen i fjor. Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Spinnaker Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Vi tusler nedover til Horten i morgen. Hadde det veldig koselig der under Makrelfestivalen i fjor. Apropos Makrell, er det kommet noe makrell i Oslofjorden? Det hadde vært gøtt med fersk fisk [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Hulda Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Apropos Makrell, er det kommet noe makrell i Oslofjorden? Det hadde vært gøtt med fersk fisk Tenker jeg er ute og prøver i Kosterfjorden i morgen. Sitter nå ombord og koser meg i Strömstad. Promillen er litt i overkant, vinden er litt for sterk, til at det blir noe makrell i dag. Vinden durer i riggen. Link to post
Hansi Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 (redigert) Helgen går nok dessverre med til klargjøring av Nord Westen for min del. Utvendig er den ferdig, noe småteknisk og innvendig rengjøring gjenstår. Har bestilt uttak til mandag formiddag. Redigert 20.Mai.2009 av Hansi (see edit history) Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Vi ligger på nordsiden av Sauøy i Ryfylke. Ligger alene her, men det er en 5-6 båter i de to buktene på sørsia av øya. Det regner og regner. Yr meldte 1mm, og det betyr tilsynelatende at det skal pisse ned i 5 timer. Største millimetern jeg har sett.... S/Y Surprise Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn