Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Gratulerer Kingsea, hvilken båt blir det?

Du får si ifra når du krysser svenskegrensa en gang.. :cheers_wine:

Ha ha, jada - har ikke glemt premien din

Det ble en P-45 til slutt :-)

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Blir Risholmen ved Hankø for oss. Må få med oss blomsterprakten i år.

Blomstringen er godt i gang. Men det er nok en uke eller to til det setter inn for fullt. Vi var innom der i helgen som var, og det blomstrer en del, men det er mye igjen til alt står i full prakt.

Uansett, det er flott utpå der! :yesnod: Og med det været som er meldt nå, så skyter det fort tror jeg.

Yess!!!

Da er endelig havna klar for å ta i mot skuta, og utsetting er avtalt i morgen kl. 15 :flag:

Merkelig så godt humør man blir i av slikt!!

På lørdag blir det å få stuet saker&ting ombord, og hvis alt virker som det skal etter vinterdvalen, blir det nok pinsetur nedover langs Østfold-kysten. Risholmen, Gjetøya - vi får se etter hvert.

:sailing:

Med slikt knallvær i vente frister det å komme seg lit lengre enn Holmsbu/Horten. Tar sikte på en tur ned til Krukevavna/Losstationen på Vasser. Kanskje en overnating på Bustein/Ildverket søndag/mandag med håp om litt badetemperatur i vannet !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Kankje vi sees Arvid. Skal ut på lørdag vi også, men hvor er ikke bestemt helt enda. Sikkert mange kjente ut, og så får vi se hvor det plass til oss. Liker ikke å ligge trangt, men må vel det i helgen, tipper jeg. :rolleyes:

Prøvetarta aggregatet idag. Det gikk som en klokke. Tar det med i tilfelle jeg vil bråke litt :lol:

Redigert av OLPI (see edit history)
Kankje vi sees Arvid. Skal ut på lørdag vi også, men hvor er ikke bestemt helt enda. Sikkert mange kjente ut, og så får vi se hvor det plass til oss. Liker ikke å ligge trangt, men må vel det i helgen, tipper jeg. :rolleyes:

Prøvetarta aggregatet idag. Det gikk som en klokke. Tar det med i tilfelle jeg vil bråke litt :lol:

Da går vi bare etter lyden :smiley:

Som nevnt foran her fikk skuta endelig vann under kjølen i ettermiddag. Etter noen sekunders tørning med stoppknappen inne for å få opp oljetrykket etter vinterdvalen, brumma Yanmar'en i gang straks den fikk sjansen. Alt - inklusive den nyinnsatte impelleren, synes å virke slik det skal, så da er vi klare til å ta imot sommeren. :flag:

Jeg håper å få hentet ny båt på Fredag, så da blir det vel å kjøre den hjem til Oslo først for litt kjapp pakking av småting før det blir en prøvehelg til Borgen eller noe.

Vi legger oss kansje på borgen en natt vi å :flag:

Redigert av Bavaria.Morten (see edit history)

www.ribtjenester.no

Jeg tar fri imorgen fredag, så regner med å være i båten ca klokken 10. Har ikke tenkt på hvor ferden går enda, for sansynligvis fylles det sikkert opp med båter uansett hvor jeg ligger.

Strålende vær, lite vind og masse båt. Kan det bli bedre?

God helg! :sailing:

Morgan 445 skjærgårdsjeep

Hurley 20 seilbåt

jeg og kona og våre to barn (gutt 11 og jente 6) drar mot skjærhalden,hvaler imorra med vår nye nidelv 28 , er det noen med gjevnaldr barn som kunne tenke seg en treff. bli kjent /snakke litt båt. øh ! og interiør. hehe / og ikke minst Matche barna i lek , så hyl ut . skål godtfolk!!

19_399894585.jpg

Vi som holder til langt inne i Trondheimsfjorden (Levanger) vil tilbringe Pinsehelga lengre inn i fjorden. Vi er flere båter som vil gå til Garsøya (Galgøen) i Beitstadfjorden. Den ligger i Inderøy kommune. Meget trivelig naturhavn, hvor vi ankrer opp og ror på land for grilling. Vi kan ikke ha ut anker fra hekken og baugen mot land, da det er en tidevannsforskjell på ca 2,5-3 m.

Til Nidelven...

Vi drar til Strømstad i morgen, men kommer til skjærhalden på søndag formiddag. Vi har med "guttungen " på 12 år.

Hans intresserer "Skateboard", mens dattera på straks 16 vil ikke bli med :crazy::eek::nonod:

mor og far :cheers::cheers_wine:

Ligger i Struer Havn (Limfjorden, Danmark) - har allerede vært en tur rundt Venø i dag! Blir vel noen turer ut på fjorden i løpet av helgen, og så skal riggen ned og opp da vaieren har satt seg fast i toppen av masta.

Været er topp!

Hvis det er noen norske i nærheten må de gjerne ta kontakt!

God pinse til alle sammen!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...