Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Enig Arvid, nydelig kveld i går og like bra i kveld. Ligger og ser av og til på dere som ligger stabla sammen på Gjetøya (brygga). :wink:

Vi har litt bedre plass, men det har kommet og gått en del båter her også. I morgen skal det bli nordavind opp mot 10 m/s. Håper den drøyer til ut på dagen før den kommer.

Ellers så er det ankommet et par småbåter, en yacht som ligger på Slevik brygga og en større seiler som ligger på svai midt i Slevikkilen.

Tipper en del med pinnebåt begynte å sikle når den ankom i ettermiddag.

Da er det bare å håpe at mandagen blir like bra. Badevannet har blitt bra med over 18 grader nå. I morges var det 16.3 grader på min måler. Det ble et friskt moregnbad, 2 ganger ute i vannet. Bedre i ettermiddag.

Freden har senket seg og det er fint at så mange båter kan være så rolige som de er nå i Slevikkilen.

Redigert av OLPI (see edit history)

Verdens Ende er en veldig godt beskyttet havn takket være moloen som er bygget. Kan blåse en del på land, men er et flott sted å gå tur eller bare sitte på en høyde å nye utsikten over havet. Godt vedlikeholdt område med fint dusj/wc bygg. Strøm og vann tilgjengelig langs brygga.

Et bilde av den ytterste delen fra påsken i år.

img_5109.jpg

Grei innseiling om man følger med på kart og plotter på en grunne midt i løpet utenfor havnen, merket med jernstang.

God helg :smiley:

Sjøblid og ubetinget positiv!

I morgen går ferden Nøtterøy rundt (regatta).

Til dere som har tenkt dere inn i Vestfjorden - Vrengen - Bjerkøysund med omliggende herligheter- vær oppmerksom på at det båder er regatta for kjøbåter og for kaiaker Nøtterøy rund i morgen. Mye båter! Regattaen starter kl 13.30 fra Tønsberg havn, går ut Vesfjorden - Vrengen - Bjerkøysund og har målgang ved Fjærholmen. De fleste båtene vil vel ha kommet i mål innen kl. 18 vil jeg tro.

Se artikkel fra TB

Redigert av SuperNova (see edit history)

Pappa, jeg vil sove i båten!

Til søndag blir det hvertfall tur på fjorden og følge gode gamle D/S Turisten inn til indre havn. Båten har blitt pusset opp for nesten 50 mill, etter å ha ligget noen år på bunn i Femsjøen.

Les mer om dette i Halden Arbeiderblad.

Oppfordrer alle som er i nærområdet til og møte opp, og følge eskorten inn Ringdalsfjorden,Iddefjorden og inn til Indre havn i Halden.

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Hei Svenning!

Ny båt? det har jeg ikke fått med meg. Gratulerer så masse. :cheers_wine:

Blir kanskje Tønsberg på oss også,været er jo ikke det helt store foreløpig.

Takk for gratulasjonene sjøman!

Vi har byttet inn vår 33 Scirocco i en 37 Grand Mistral HT.

Bruker båten så mye at kalesje var ikke så gøy lenger ... :lol:

Nybåten er en 2006 modell, heeelt strøken med samme motorisering (2 x D4-260) som vi hadde i Sciroccoen.

Her er et bilde av båten. Jeg tok det da vi lå i Smøgen i pinsen

gm37.jpg

Det der er en strøøøøken båt :) :flag:

Veldig strøken er den. Akkurat slik den var da vi med vemod leverte den til NordWest da vi byttet den inn i båten vi har i dag :smiley: Da het den Bitteliten IV. Det er en fantastisk god båt. Solskinnsbåt og dårlig vær båt med sjøegenskaper av høy klasse. Den ble designet i 1997/1998 av Hans Jørgen Johnsen og er etter min mening en av de vakreste HT båtene på sjøen.

Gratulerer igjen Svenning. Det er veldig hyggelig at dere kjøpte denne båten. Vi hadde stor glede av båten de nesten 3 sesongene vi brukte den. Her er et av våre beste minner - en augusthelg på Bile.

bitteliten_paa_bile.jpg

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Gtarulerer med ny drømmebåt Svenning!

Vi setter nok kursen mot Tønsberg rett etter jobb, har ikke vært der siden vi lå der en natt i påsken, så blir hyggelig med middag på Havariet og en tur langs brygga igjen.

God helg :sailing:

Sjøblid og ubetinget positiv!

Imorgen blir det jo båtrace i ryfylket. Noen som skal få med seg det da?

Skal nok på fjorden Lørdag/Søndag, men skal passe på å dra i stikk motsatt retning av dette arrangementet. Var det fra byen og inn til Lysefjorden de skulle kjøre?

S/Y Surprise

Takk for gratulasjonene sjøman!

Vi har byttet inn vår 33 Scirocco i en 37 Grand Mistral HT.

Bruker båten så mye at kalesje var ikke så gøy lenger ... :lol:

Nybåten er en 2006 modell, heeelt strøken med samme motorisering (2 x D4-260) som vi hadde i Sciroccoen.

Her er et bilde av båten. Jeg tok det da vi lå i Smøgen i pinsen

gm37.jpg

Fy feite for en skute svenning. gratulerer masse fra oss. :flag::flag:

www.ribtjenester.no

Var det fra byen og inn til Lysefjorden de skulle kjøre?

Racet starter i fra byen ja og inn i lysefjorden.

pokerrun stavanger

Vi skal nå ivertfall få med oss starten, gøy å se båtene, sikker en god del båter som kommer til å følge etter i samme retning som løpet. Men vi kommer nok til å gå i andre retninger etterpå, kan sikkert bli litt mye kaos også når så mangen båter er på samme sted. Men blir sikkert veldig folkeligt i byen hele helga, for de som foretrekker det.

Jeg bråbestemte meg nettopp for å seile alene til Tønsberg for å få med meg starten på Nøtterøy rundt regattaen i morgen.

Problemet kan vel bli å få plass når jeg kommer frem ikveld/natt. Noen tips til plass utenom Fjærholmen(som jeg antar er fullbelagt) som det er greit å legge til i tussmørket alene frem til kanalbroen åpner i morgen tidlig?

Redigert av Naver29 (see edit history)

There are two choices in life-Take it or leave it

Kjøpmannskjær båtforening i Vrengensundet tror jeg har noen plasser. Det går det jo an å ligge på svai ved Kalvetangen. Vet ikke om det er noen gjesteplasser ved Tenvik, men det er kanskje en mulighet. På Veierland i Albykilen pleier det også være noen gjesteplasser. I Melsomvik bør det vel også være muligheter.

Redigert av SuperNova (see edit history)

Pappa, jeg vil sove i båten!

Grattis ja!

Kjempebåt du har kjøpt. Bitteliten har nok ikke slitt den ut :wink:

Det var en GM som hilste på meg forrige helg (mandag) ved Onsøylandet, men tror vel ikke det var deg? Fikk se den litt sent, men tror ikke den hadde HT.

Det var kona som gjorde meg oppmerksom på at noen hilste :rolleyes:

Ligger på Flatskjær vi. Alene her - ingen båter. Bare en Nidelv 28 som passerte gjennom for et kvarter siden.

Fredelig og deilig, men noen båter er det litt rart det ikke er her.

Da ble det Horten gjestehavn på oss.,Været var så usikkert.Men ferden går mot Tønsberg / Verdens ende i morgen.Noen som har en stemningsrapport fra Tønsberg området? Her i Horten Gjestehavn er det 7 båter og helt lugnt! Fortsatt fin båtkveld.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...