olpi Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Nå kom det en Baltic inn her gitt Link to post
Hansi Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Denne helgen blir det landligge. Shantyfestival i Langesund hele helgen. Link to post
Bonus Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Noen som har en stemningsrapport fra Tønsberg området? Rimelig mange båter i Tønsberg gjestehavn, men langt fra fullt. Mere trykk inne ved resturangene. Det er en lekkasje på vannrøret ut til brygga, så det er ikke veldig mye trykk på vannet. Link to post
Bonus Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Det var en GM som hilste på meg forrige helg (mandag) ved Onsøylandet, men tror vel ikke det var deg? Fikk se den litt sent, men tror ikke den hadde HT. Vi kjørte fra hankø og nordover ved 3 tiden. Jeg hilser som regel om vi er nær nok til å se ansiktet på dem vi passerer, men husker ikke spesielt at jeg hilste på deg OLPI. Link to post
Bonus Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Har du båtplass nede ved bryggekanten i Moss? Det har jeg Gliset, vi bor på Fleischer Brygge og har båten rett utenfor verandaen. Link to post
Bonus Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 ... Regner medat det blir omvisning når vi møtes. Selvfølgelig Astor, omvisning med tilhørende **** skal det bli! Link to post
GeirFrode Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Vi har byttet inn vår 33 Scirocco i en 37 Grand Mistral HT.Nybåten er en 2006 modell, heeelt strøken med samme motorisering (2 x D4-260) som vi hadde i Sciroccoen. Veldig strøken er den. Da het den Bitteliten IV. Det er en fantastisk god båt. He-he. Fikk litt asosiasjoner mot forhenværende Bitteliten IV når jeg så bildet, ja. Og jammen var det riktig. Gratulerer med "ny" og strøken båt Svenning! Link to post
Bonus Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Gratulerer med "ny" og strøken båt Svenning! Takk skal du ha GeirFrode! Vi er veldig fornøyd her vi sitter og koser oss i gjestehavna i Tønsberg. Link to post
VannTro Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Tja, med fare for å missbruke tråden, gratulerer masse med "ny" båt Trond. Dette var råflott og gir dere nok en langt mer behagelig høst og vårsessong. Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tine IV Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Svenning da , ny båt jo . GRATTIS da , er jo en kjempe båt det der da . Men sklir litt ut denne tråden ,som foresten er litt stille egentlig . Jeg reiser til Borgen imårra , der møter jeg Sætre mafian som legger ut båter imårra for å få plass i helgen . Går oppover utpå ettermidagen tipper jeg , da Øko jobber i helgen så blir det stille å rolig Da sees vi på Borgen , dere som skal dit da .... Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
olpi Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Vi kjørte fra hankø og nordover ved 3 tiden. Jeg hilser som regel om vi er nær nok til å se ansiktet på dem vi passerer, men husker ikke spesielt at jeg hilste på deg OLPI. Da var det nok ikke deg. Tidspunktet stemmer bra, men dette var litt syd for Hankø. Link to post
GB36 Embla Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Først mange gratulasjoner til Svenning - Nydelig båt!! Vi reiser til Stockholm fredag (med fly må vite) for å hente vår tidligere omtalte Grans Banks. Starter da vår hjemtur som skal gå via Göta kanal til Oslo. Kommer tilbake med egen tråd og nytt nick så snart reisen har startet. Vi gleder oss!!! Maya Link to post
sjøman Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Vi satser på Risholmen på fredag ettermiddag. så opp til Saltnes på Lørdag i 40 årslag.Noen som vet om det finnes gjestehavn på Saltnes? Link to post
microship Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Satser på Smøgen. Ligger pt på Croftholmen i Bamble, jobber der disse ukene. Kort vei fra jobb til båt, ca 40 meter.. Noen andre som skal gjennom Sotekanalen? Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Vi er allerede på plass i Grisebukten på Kommersøya. Her ligger vi foreløpig alene, og i Fantebukten er det også kun en båt. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
NovaMalin Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Strekningen Aker brygge - Drøbaksundet - Hollænderbåen - Åsgårdstrand - Horten. Vurderer å ta en øl i Horten på lørdagskvelden. Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Tine IV Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Ligger på Borgen i knallvær , men ser vel ikke så bra ut imårra nedover på øsfold sia .Så håper det går forbi her , men dem melder mye vind . Begynner å fylle seg opp her nå , men blir nok stappa her imårra vil jeg tru . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Khaoz Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Hvor er Borgen? There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
ter-av Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 (redigert) Borgen = Oscarsborg utenfor Drøbak. Det er blitt en flott gjestehavn etter oppjustering de siste par årene. MorMajor legger ut på en ferieuke, en forsmak på den "ordentlige" ferien noe senere. Koster, Strømstad, Hvaler m.m. i første omgang. :yesnod: Redigert 11.Juni.2009 av ter-av (see edit history) Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Astor Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Borgen er lokalnavnet på Oskarsborg i Drøbaksundet. Ligger nå i San Polè rundt en kvartmil fra Borgen. Stille vann og en flott kveld. Har testet ut mitt nye Kipor strømsaggregat som virker etter forventningene. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 t.Har testet ut mitt nye Kipor strømsaggregat som virker etter forventningene. Flid ligger godt fortøyd i Sæby og venter på en varslet Kuling. Det regner her akkurat nå og det regnet rekker vel opp til deg i løpet av natten Astor. Husk å ta inn aggregatet før dere tar kvelden! jan-h Link to post
olpi Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Du får lage et lite telt til aggregatet Astor, men åpning i hver ende. Kjekt i regnvær. Link to post
Bitteliten Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Borgen er lokalnavnet på Oskarsborg i Drøbaksundet. Ligger nå i San Polè rundt en kvartmil fra Borgen. Du får ta en tur bortom gutta på Odd Fellow II og hilse på. Det er hyggelige karer. Det sies at det er bestemt at det kommer ny redningsskøyte til høsten - visstnok en slik "Flyer" som ligger på Skjærhalden (Sundt Flyer er nå i Arendal - Horn Flyer ligger på Skjærhalden) Jeg var en tur innom Sandspollen på tirsdag ettermiddag. Da var det to - 2 - båter der. Stille og rolig. Regner med at det blir ganske fullt der i helgen. Oscarsborg må være et fint sted å være med tanke på at det er Færern i helga. Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 (redigert) Borgen er Oscarsborg ved Drøbak. Lars H. (pt. Kommersøya) Obs, nå var jeg sent ute. Men er det noen som prater med folket på Odd Fellow II, får de hilse fra Trudelutt som de tauet inn til Son for et par tre uker siden etter at oljen rant ut av motoren, og si at det kun var pakningen på oljefilteret som hadde sviktet og at motoren ikke har tatt skade. Kjempehyggelige folk der ombord! Redigert 11.Juni.2009 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Flid ligger godt fortøyd i Sæby og venter på en varslet Kuling. Det regner her akkurat nå og det regnet rekker vel opp til deg i løpet av natten Astor. Husk å ta inn aggregatet før dere tar kvelden! jan-h Hei Jan! Dere er noen ordentlige båtentusiaster! Ikke bare tilbringer dere julaften ombord men bruker båten ellers hele året på korte og lange turer. Det er noe annet enn de som tar ut i mai og opp tidlig på høsten. Kos dere ombord. Det vet jeg at dere gjør. Regnværet kan dere sende innover Sverige. Aggregatet er pakket ned for kvelden. Det måtte bare testes. Liggeer alene her inne og dekket det til med blymatter. Hils Liv. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn