Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Flott helg! Ligger sammen med Oleg på Gjetøya ved Slevik.

Hadde meg en runde med gummijolla tidligere i dag, og der er svært mye båter ute.

De fleste av de mest kjente plassene på Onsøylandet er fylt opp. Noen ligger faktisk nesten landfast da de har våget seg vel langt inn i enkelte viker.

Ekspempelvis nord på Lyngholmen. Mest sand der så de kommer seg nok ut igjen, men ville sjekket sjøvannfilteret.

Skål :drink:

Redigert av OLPI (see edit history)

Nå skal vi på badetur med 8 personer i den lille snekka mi. Det blir fullt ombord, og sikkert kjempetrivelig.

Kanskje på Stokken, eller kanskje i lagunen sør for Skippergada.

Vil med dette gå ut med tsunamivarsel for strekningen Korsvik til nevnte område.

Dersom alle setter seg bak, og vi kjører med 3/4 pådrag så bør jeg kanskje oppgraderes fra Hekksjøspirant til Hekksjøkadett?

Ha en fin søndag! :lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Har akkurat kommet hjem til Oslo etter tre dager i Sandspollen sammen med et vennepar. Ankom Sandspollen i 13-tiden på fredag og dro hjem i knallvarmen søndag ettermiddag. Som forventet ble vi ikke ensomme inni Pollen denne helga, men faktisk var det litt færre båter enn forventet. Var 25-30 minutter i vannet på lørdag kveld uten å bli kald, så nå er det sommer :flag: Traff opptil flere brennmanter med både underarmer og skuldre, men det hører jo med til nevnte årstid :smiley:

Vi setter seil mot Stavern ikveld for å få med oss det store sjøslaget der i helga. Tipper det blir rimelig trangt om plassen :eek:

På søndag snur vi baugen østover mot Koster og 3-4 uker ferie langs svenskekysten :flag_sw:

ICE er innkjøpt og testet i båten så vi skal prøve å sette opp en video blogg/live cam underveis

God ferie til alle på BP!

There are two choices in life-Take it or leave it

Tråden handler jo om hva man skal til helgen, så da svarer jeg enkelt og greit på det:

Til helgen har jeg tenkt meg ut på en liten "pub-til-pub" runde på sjøen. Først går ferden til Herføl Marina, så en liten tur til Halden, og kaaanskje en tur til Bukta. (sistnevnte har jo fått ølservering nå)

Deretter setter jeg kursen mot brygga og tar taxi til Fredrikstad by og fortsetter øl'en der :)

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Tråden handler jo om hva man skal til helgen, så da svarer jeg enkelt og greit på det:

Til helgen har jeg tenkt meg ut på en liten "pub-til-pub" runde på sjøen. Først går ferden til Herføl Marina, så en liten tur til Halden, og kaaanskje en tur til Bukta. (sistnevnte har jo fått ølservering nå)

Deretter setter jeg kursen mot brygga og tar taxi til Fredrikstad by og fortsetter øl'en der :)

Ikke glem grensen på 0.8 da, politiet har hyppige kontroller nå. Er man fullere enn dette kan man også være til fare for andre.

:cheers:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Ikke glem grensen på 0.8 da, politiet har hyppige kontroller nå. Er man fullere enn dette kan man også være til fare for andre.

:cheers:

Jeg har drukket såpass mye at jeg lett kan kjøre en båt med over 1 i promille uten at jeg er til skade for andre.

Hehe...neida...

Jeg skal si deg at jeg er svært forsiktig med halvliteren på sjøen. :)

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Har vært ute på øya vår i natt ( Lort ) , en liten gutte tur fra igår til idag bare .Men vi grilla og hadde det helt topp før himmelen åpnet seg ,men pyttpytt . Men nu skal jeg i kirken å gifte bort datter , synd det ikke er brygge der :cool:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

• 1 måned senere...

Her har det blitt stille , men legger inn en jeg .Til helga er det Makrellfestival i Horten ,så da blir det langtur igjen .Det koliderer ikke med Elvefestivalen i Drammen iår ,så da blir det Drammen neste helg .Elvefestivalen i Drammen er kjempe greier ,mye båt og mye morro.

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Apropos Elvefestivalen i Drammen. Søndag 23/8 stenges nordre løpet ved Holmen på ettermiddagen grunnet offentlig åpning av ny promenade langs Holmen. Dette berører vel kanskje de færreste da det er vanlig å gå det søndre løpet forbi Holmen opp til bybrua.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Foreløpig ligger det an til tur i havna. Men om lørdagsværmeldinga blir bedre, så kan det vel bli en langtur til Lauer eller Vettnet eller noe slikt. Eller Tisler.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...