moosewine Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Denne helga blir det nytelsesfestival i Grimstad før jeg setter seil tidlig søndags morgen mot Bergen. Har litt tidspress da jeg må være fremme i Bergen senest tirsdag kveld...men foreløpig værmelding sier østavind så det er god sjangs til å rekke frem i tide . Link to post
Ulv I Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Jeg tar meg en svipp tur til Oslo, nærmere bestemt Aker Brygge.. ;-) Avreise kr.sand på lørdag morgen (TIDLIG), og ser ann om jeg kommer frem ila lørdagen, eller om jeg må ha en overnatting på turen. Lytter på K77 og K16 på turen, så om noen BP'er ser meg er det bare å rope på ulven :-) Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Manito Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Denne helgen blir det en tur til Nord-Koster vi legger ut fra Moss i morgen tidlig .Håper værgudene tar feil ang regn Link to post
Bonus Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Kommende helg er det mulig vi drar til Strømstad. Drar antagelig ut Torsdag ettermiddag og arbeider fra båten på Fredag. Link to post
baatsman Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Kommende helg er det mulig vi drar til Strømstad. Drar antagelig ut Torsdag ettermiddag og arbeider fra båten på Fredag. Drar også ut torsdag eller tidlig fredag. Kurs for Strømstad. Åpen retur med forbehold om været. Vi sees! Link to post
Bonus Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Drar også ut torsdag eller tidlig fredag. Kurs for Strømstad. Åpen retur med forbehold om været. Da er det din tur til å servere kaffe! Og å sørge for bedre vær enn da vi møttes sist Link to post
Bitteliten Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Drar antagelig ut Torsdag ettermiddag og arbeider fra båten på Fredag. Gjemme kontor kalles vel det Link to post
baatsman Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Da er det din tur til å servere kaffe! Og å sørge for bedre vær enn da vi møttes sist Det er en hyggelig gest å servere kaffe, og ser jeg deg/dere er "kaffen klar". Satt i høyden i utesalongen til Bitteliten i sommer. Den utsikten kan jeg ikke matche med kaffe. Men uten kan vi heise baatsmanstolen slik at det mulighet for en "Strømstad by air". Vi sees. Vi sees! Link to post
REM Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Drar til Borgen på fredag. Får gode venner på besøk, og på lørdag blir det La Boheme Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Ulv I Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Gjemme kontor kalles vel det Eller, man kan stikke innom "kontoret pub" i strømstad.. om noen spør, så er du på "kontoret".. ;-) Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Bonus Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Eller, man kan stikke innom "kontoret pub" i strømstad.. om noen spør, så er du på "kontoret".. ;-) Hysj Ulv Link to post
Manito Svart 13.August.2009 Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 Ligger nå på Nord-Koster i strålende solskinn. Det er fortsatt noen ledige plasser i gjestehavnen Link to post
Salt Svart 13.August.2009 Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 Sundet eller Vettnet? Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Fru Jacobsen Svart 13.August.2009 Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 Denne helgen blir det en tur til Skinnerbukta på sydvest-siden av Malmøya i Oslo, en tur på drøyt 20 minutter om jeg ikke går over 10 knop :-) "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
ter-av Svart 13.August.2009 Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 Ligger i Horten og venter på makrellfestivalen. Har kommet en del båter i ettermiddag, så det blir nok trangt her etterhvert. Akkurat nå går det tordenbyger over oss. Men livet er til å holde ut Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Marida Svart 13.August.2009 Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 Turen går vel høyst sannsynlig til Skjærhalden for en Pizza nr. 9 og en Litt avhengig av været Link to post
Pjolter Svart 13.August.2009 Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 Er på hytta utenfor Kragerø, Blir her til Helgen før vi vender nesen hjemmover. Sol, 22 grader i vannet idag..Fantastisk Kan ellers fortelle at det nesten ikke finnes folk her. Hverken på gjestebrggene eller inne i blindtarmen. Gatene er nesten tomme. Syntes det ble folketomt fortere i år en andre år. Ingen tvil om at ferien er over nei. Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Astor Svart 14.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Vi gikk ut i går kveld og merker i dag at været har slått om til en skarpere værtype. Sommeren er trolig forbi og vi går sakte mot høst. En fin tid det også. For første gang på lenge går Weberen rofast nede fra maskinrommet. Fruen har reist på jobb og nå skal jeg ta ned siste oppdatering fra Garmin til plotteren. I kveld møter vi endel av de andre som var innvolvert i brannen sist helg. Det å høre andres historier om hendelsesforløpet styrker også oss. Fikk en telefon fra en som ofte frekventerer Sandspollen og hun fortalte at hun kom med 10 liter ertesuppe som vi alle får del av. Dette gir styrke og samhold. Fortsatt ser vi tydelige netthinnebilder av brannen og ropene fra de andre båtfolkeene denne natten. Vi vet at tiden visker bort disse sporene og ting blir mer normalt etter hvert.... Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
rover Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 (redigert) Blir bare en ettermiddags / kvelstur denne helgen. Besøk fra Canada og Tyskland. Er det da "korrekt" å heise gjesteflagg? Canadisk og Tysk???? Ellers tror jeg nok at vi for en varmeperiode igjen snart. Må bare få ungene på skolen først:-))) Redigert 14.August.2009 av rover (see edit history) Link to post
Salt Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 korrekt og korrekt... med fremmedlandske gjester ville jeg vel heist flagget deres i babord vant, hvis jeg hadde et slikt flagg - men ikke et nasjonalflagg over det andre! Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
OT-flyktning Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Skal prøve meg på en single-handed Harry-tur med seilbåten til Strømstad. Avgang imorgen tidlig, tilbake senest onsdag. Muligens at den blir single-handed først fra Horten. Link to post
Bonus Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 I Strømstad. Solen skinner. Arbeider i mitt "gjemmekontor" (Bitteliten ®). Livet er ikke så galt. Link to post
baatsman Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Svenning Er arbeidet utprøving av solkremer? Selv på Hvaler og skal kjøre jolle tur. Den bedre halvdelen kommer litt senere. FÅr nyte stillheten til da. . For da må vi rydde. Båten er sjøklar og turen starter idet Sjefen entrer båten. Strømstad er målet denne helgen Vi sees! Link to post
Mouche Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Er på hytta utenfor Kragerø, Blir her til Helgen før vi vender nesen hjemmover. Sol, 22 grader i vannet idag..Fantastisk Det må være såkalte "Skåtøygrader" for her ute var det 17 grader i går og såvidt over 16 nå på morgenen! Men solen skinner og det er stille og fredelig nå, egentlig helt hærlig! Men arbeidsbåtene er tilbake i skjærgården og med det lyden av dieselaggregater, kompressorer, gravemaskiner, dnamittsalver og annen "kos". Blir folk aldri fornøyde her i skjærgården? Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Pjolter Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 (redigert) Mulig det er noe galt med termometeret,men så lenge hodet godtar det som vises, er det ok.. Skal sjekke igjen til morgenbadet om ikke lenge Husk vi er på "solsiden" *glise* Mvh Pjolter med varme i hodet Redigert 14.August.2009 av Pjolter (see edit history) I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn