Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

... Hadde ønske om å prøve noe annet etter mange år med kalesjebåt. Var lei av å kneppe på og av kalesjen stup i ett, og er fortsatt usikker på om det er kalesje generelt eller Bavaria spesielt.

Som å høre fruen for et halvt år siden. Akkurat grunnen til at vi byttet til HT. Har ikke angret et sekund.

Jo takk for det. Båten er veldig stor, og det er enormt med plass ombord. Hadde ønske om å prøve noe annet etter mange år med kalesjebåt. Var lei av å kneppe på og av kalesjen stup i ett, og er fortsatt usikker på om det er kalesje generelt eller Bavaria spesielt.

Som å høre fruen for et halvt år siden. Akkurat grunnen til at vi byttet til HT. Har ikke angret et sekund.

Tror det er alderen som gjør at dere handler HT :lol: . Jeg står under åpen himmel til enhver tid på sjøen.

Nei Ludde, la merke til det i sommer også. Ga deg ved Marstrand. Da var det frem med pledd og lur mens vi andre seilte videre.

Kos dere på borgen i helgen. Stikker sørover.

Flotte båter ingen tvil

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Skal du på koster "salt" ? Kanskje vi ses.....

Så litt på programmet her om dagen og så at det skjer litt :smiley:

Tipper på at vi legger oss nede på Arholmen og heller tar jolla inn til sundet....

Prøver å gå gjennom Sundet, og ser om det er plass. Ellers har vi ikke vært på Arholmen på år og dag; er det fullt i sundet i dag, så går vi vel videre den vegen. Hjem igjen i morgen, og det er jo ikke på Koster ting skjer før søndag; det er Resø i morgen, og dit drar vi ikke, for da risikerer vi å ikke komme lett ut igjen. Da heller Tjälleskär, Ramsö eller Kalvöhavna.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Tror det er alderen som gjør at dere handler HT :lol: . Jeg står under åpen himmel til enhver tid på sjøen.

Javisst er det vel det. Du vet at klokskapen og søken etter bekvemelighet kommer med årene, og behovet for å være macho synker i takt med at hårfeste kryper oppover :lol:

Nå ser jeg at vi beveger oss bort fra emnet; så jeg drar til Oscarsborg i kveld og derfra videre til Sætre på lørdag ut på dagen.

Redigert av Ludde (see edit history)

Hilsen Ludde

Det ble Kostersundet; hilste på Marolita som gikk sørover mens vi drev med fortøyninger og elkabler. Mye båter her.

Billettmannen fortalte at de skulle bytte ut bryggene før neste sesong; stabile betongbrygger og nytt elanlegg. Det blir jo bra!

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Tok en sveip bortom "Borgen", der var det rimelig fullt, bortsett fra den nye bølgebryteren. Så ikke ut til at det var plass til en "liten" båt på 26 fot, så nå ligger jeg på gjestbrygga i Sætre, gjorde en perfekt "lukeparkering", alene! (Admiralinnen har viktigere ting å gjøre denne helgen!)

Kanskje vi sees i morgen, noen av oss?

Hei

Hvordan er det på Borgen nå, begynner det å tynnes? Selv ligger vi nå alene her i Grisebukten på Kommersøya og i Fantebukten er det kun to båter igjen. Vi blir liggende her til imorgen. Da drar vi en tur til Holmsbu (har forhåndstemt til valget) for å gå videre til Oscarsborg på tirsdag. Så ligger vi vel en dag ekstra der, og drar til hjemmehavnen i Son på torsdag da fruen skal jobbe fredag.

Lars H. :cheers:

webcam fra båten her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hyggelig helg på Borgen sammen med mange gode båtvenner. Jeg talte ikke alle BP-båtene, men det var mange.

Her noen bilder fra denne helgen. Neste helg blir det slipping i Evjesund.

hilmar_ii_tilbake.jpg

Hilmar tøffer inn til sin faste plass på Borgen. I bakgrunnen Regina III som hadde lagt turen nordover denne helgen. Hyggelig! :cheers:

avgang_borgen.jpg

Her et glimt fra vår avgang fra Borgen i formiddag. Spesiell takk til "fiskebåtskipperen" for god assistanse. :wink:

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Så var ei trivelig helg ved Gjetøya over. Litt lett SV-bris og noen skyer da vi gikk sørover på lørdag morgen.

Etter hvert dro skyene bort så det ble ganske fint i sola, men da vinden økte på utover kvelden var Eber'n god å ha.

dsc03733.jpg

Det fyltes fort opp ved brygga utover lørdagen, så det var nok mange som hadde blitt lokket ut av den fine værmeldingen, og utsikter til endelig å få ei bra båthelg.

img_3902.jpg

På søndag fikk vi "storfint" besøk av "Horn Flyer" ved brygga. En av bryggenaboene fikk problemer med startstrømmen. Nylig overtatt båt og dermed litt manglende kunnskap om hvordan tingene hang sammen under dørken, får ta hovedskylda, da det etter hvert viste seg at problemene skrev seg fra ei dårlig tilskrudd batteripolklemme.

Mens "Flyer'n" lå ved brygga fikk vi i "bryggegjengen" anledning til å ta en tur innom "cockpiten" ombord. Imponerende samling av navigeringsutstyr, joystick-kontroll av "hva-det-skulle-være", og svære skjermer for både oversiktskameraer og avanserte navigasjonsinstrumenter. Det er ikke vanskelig å forstå at på en så krevende arbeidsplass er kun det beste godt nok!

Det ble Kostersundet; hilste på Marolita som gikk sørover mens vi drev med fortøyninger og elkabler. Mye båter her.

Ja du fikk plass i sundet så jeg. Vi tøffet ut på Arholmen og la oss fint i le for vinden. Trivelig å se deg igjen. Du var borte når vi var på vei hjemover på søndag. Tenkte en tur bort i sundet på lørdag men det blåste litt for mye for jolletur. Ikke det at jolla ikke tåler det :wink: men heller at mannskapet ikke ville bli bløte......for det hadde vi blitt uten regntøy, som lå hjemme :crazy:

Trudelutt liger nå godt fortøyd i Holmsbu. Solen kommer og går og det er 15 - 16 gr. Nå er det like før litt formiddagsmat. Sansynligvis går vi videre til Oscarsborg imorgen.

Lars H.

webcam fra båten her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lå få fjellrabben innenfor bryggene Arvid. Lå fra fredag til lørdag midt på dagen.

- da var det dere jeg såvidt skimtet "baksnurten" av, da dere passerte brygga på veg ut.

Vi hadde akkurat disket opp med rugbrød og sild til ankerdrammen, så vi var nok litt fokusert på de nære ting..... :wink:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...