Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Dagens utflukt har gått opp på hustaket, der noen råtne vannbrett ble fjernet og erstattet med nye, impregnerte! :smash: (i mangel av et hammer-bilde). Det blir kanskje en tur i havna for å klappe på båten, også!

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Dagens ferd, som også blir helgens, gikk til Engelsviken for å toppe dieseltanken til vinteropplaget. At det også ble med hjem en liter av Brødrene Skogens fiskesuppe, hjelper jo litt på det traumatiske faktum at det nå bare er snakk om dager før kranstroppene skal omfavne skuta. :sad:

Vi ligger i Strømstad, og det var relativt fullt her når vi kom i to-tiden. Etterhvert dro de som var på dagsvisitt og nå er det en del ledige plasser. Imorgen går turen over til Koster på jakt etter en god fiskesuppe.. :)

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Vi har også tenkt Holmsbu eller Oscarsborg, eventuelt Kommersøy fra fredag morgen. Men det avhenger av at jeg har motoren oppe og går til den tid. Leverte inn dysene til kontroll og justering idag, og jobben skulle gjøres imorgen. Men må jeg ha nye dysespisser, må disse bestilles. Da ryker nok helgeturen.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Til helgen er det snakk om sesongavslutning i Horten ,slike vi har hatt dem siste åra . Vært 12-15 båter fra BP og langbord på Rossi med god mat en av dagene , dette har vært topp dem siste åra . Veit ikke om det blir til helgen , men rykte sier så . Veit flere som ikke kan , så kan fort bli en helg til .Men pytt pytt , skal vel klare det .Må i havna på lørdagsmorgen pga dugnad , men det skal vel gå det .Starter ikke før 09.00 på mårran :wink:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Sesongens siste båttur går til Horten og opplag på fredag. Litt trist nå når vi har HT båt, men vi reiser bort i høstferien og dermed er det fort veldig høst, og tiden går til alt mulig annet.

Får se om jeg rekker en tur bort i Horten Gjestehavn og se på alle BP båtene.

Hilsen Ludde

Til helgen blir det Borgen.

Drar til båten i kveld etter å ha hentet fruen på jobben.

Så ligger vi over i havnen og drar til Borgen i morgen tidlig.

Håper å treffe mange BP-folk. Lytter på VHF K16 og K77.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...