REM Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Koselig det Lars. Velkommen skal du være Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 13.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Og så blir det øl og fiskekaker på brygga i Drøbak på Lørdag, ikke sant? Eller en nydelig karbonade og øl på kroa ved torget? Hvis helsa holder... Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
sjøman Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Vi setter kursen mot Borgen Fredag ettermiddag.(Husker du avtalen vår Stålmarken?) Vi må hjem lørdag formiddag.Har en i vennekretsen som har funnet på å bli 50 år på en Lørdag!! Det skulle ikke vært lov! Link to post
REM Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 ??? Hvorfor ikke begge deler?? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Hilmar 2 Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 det "røde huset" Det røde huset bærer navnet: Kølaskuret Ja jeg blir på plass denne helgen også. Er bare meg utover nå Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Bonus Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 (redigert) ... Vi må hjem lørdag formiddag.Har en i vennekretsen som har funnet på å bli 50 år på en Lørdag!! Det skulle ikke vært lov! Vi måtte hjem i 50-års dag forrige Lørdag sjøman. Men nå er det slutt. 50-års dager er ikke gyldig grunn lenger ... Redigert 13.Oktober.2009 av Svenning (see edit history) Link to post
Ribtjenester Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 vi kommer nok utover vi også på fredag og blir til Lørdag, da skippern har bursdag. Klarer ikke helt og lure meg unna den, kan lissom ikke si at jeg ikke kommer:-) www.ribtjenester.no Link to post
Tore B Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 (Husker du avtalen vår Stålmarken?) Husker det ja Kommer nok nedover allerede i morgen, syns det har vært litt ymse værmeldinger for fredagen, fra full sol på yr til regn og 15 sek.m på NRK i går. Link to post
Tine IV Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Oktober festen ifjor var jo en artig vri på party , masse folk å morro .Som sagt så har Øko fri helgen ,så vi går ut rundt klokka 17-18.00 . Blir jo fort mørkt ,men skal vel kansje klare å finne fram til Borgen om vi går dit . Er jo mange kjente som skal dit i helga skjønner jeg , lenge sia vi har sett endel av dere . Så da ser vi ann vær å vind , før vi setter kursen . Sikkert noen som har på vhf'n om vi duker opp i mørke å kan lose oss inn på en ledig plass , så da sees vi kansje på Borgen . PS: Svenning det er vel kansje på tide du får den ankerdrammen + omvisning Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Akoya Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 (redigert) Er det noen som vet om det er strøm på bolærne enda ? Ja det er, men ikke på piren som er sør/ves. Der seilbåtene ligger på langs. Molon. Redigert 14.Oktober.2009 av Niro (see edit history) Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Akoya Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Ikke så bra på fredag på bolærene Fredag 16. oktober Varsel Nedbør Temp. Vind neste 6 timer på klokkeslettet kl 0 0 mm 7° Svak vind 3 m/s kl 6 0,3 mm 8° Laber bris 6 m/s kl 12 0 mm 9° Liten kuling 12 m/s kl 18 0 mm 11° Liten kuling 13 m/s Lørdag 17. oktober Varsel Nedbør Temp. Vind neste 6 timer på klokkeslettet kl 0 0 mm 8° Frisk bris 10 m/s kl 8 0 mm 3° Laber bris 6 m/s kl 14 0 mm 8° Laber bris 7 m/s kl 20 0 mm 4° Lett bris 4 m/s Søndag 18. oktober Varsel Nedbør Temp. Vind neste 6 timer på klokkeslettet kl 2 0 mm 0° Svak vind 3 m/s kl 8 0 mm -1° Svak vind 3 m/s kl 14 0 mm 6° Svak vind 2 m/s kl 20 0 mm 4° Svak vind 3 m Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Bonus Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 PS: Svenning det er vel kansje på tide du får den ankerdrammen + omvisning Så mye dram har du ikke ombord Tine Joda, det blir fint det vettu. Link to post
Tine IV Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Så mye dram har du ikke ombord Tine Å nei Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
sjøman Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Prøver å få til en Borgen-tur jeg også, men muligens ikke før Lørdag [/quo Å,javel ja! Jeg tar men Cognac. Link to post
REM Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Sikkert noen som har på vhf'n om vi duker opp i mørke å kan lose oss inn på en ledig plass Flott Tine, vi kommer også seint. Forslag, kommer vi før dere skal vi ta imot, og omvendt, kommer dere først får dere ta imot oss. OK? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 14.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 (redigert) Her er mannskap nok til å ta i mot en hel flottilje, karer. Dette er noe vi kan. Og rem og Tine! Vi skal ikke legge oss før dere er vel i havn. Ta dere god tid..... K-77 lyttes på vet dere. Og mob.tlf er med oss bort til Didrik. Redigert 14.Oktober.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Å,javel ja! Jeg tar men Cognac. Nei for guds skyld haha "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
REM Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Og mob.tlf er med oss bort til Didrik. Hvorfor ikke en håndholdt VHF også? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Vi lytter i hvert fall på VHF k77 og k16 allerede fra torsdag formiddag. I en annen tråd kom det frem et godt tilbud fra Seatronic på en Horizon håndholdt VHF som jeg som god kunde der kunne få ytterligere rimeligere. Antydet litt forsiktig for 'sjefen' om ekstra kommunikasjons sikkerhetsutstyr, men trakk følehornene fort tilbake. Kanskje ikke så rart etter at jeg nettopp måtte få et par tusinger overført fra hennes konto til min slik at jeg kommer i mål med vanlige utgifter før alderstrygden utbetales den 20ende? Så jeg får vel klare meg med fastmontert Sailor VHF en stund til. Ellers kan en lure litt på hva en driver på med nå den første vinterdagen. Ute er det -2,4oC og jeg måtte ha på genser og tykk jakke da jeg nettopp luftet skipshunden. Og alle vannpytter er islagte. Og så drar vi til båten om to timer!? Og båten er en Saga27 kalesjebåt! Får satse på at Ebern og vifteovnen holder varmen i havnen. For natten har vi allerede tatt med helduns vinterdyner, så da skal vi ikke fryse. Jeg må si jeg er heldig som har en kone som også gjerne vil ut på båttur. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 14.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Hvorfor ikke en håndholdt VHF også? Helt klart håndholdt også! Skulle bare mangle. Vi gikk til innkjøp av en flytedress til skippern i dag. Fruen har fått min som var en anelse trang over..... Dette som ekstra sikkerhet for oss som ferdes sjøangs vintertid. (Bilde i positur kommer senere.) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Der fikk jeg en god påminnelse! I morgen laster jeg om bord den nye Nødstigen min og flytedressen Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Salt Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Muligen Skjærhalden til helga, er det andre ute på Hvaler nå? Ja, det er da klart! Vi bor her hele året, vi, sammen med noen hundre andre :-) Men til helgen går turen med gummihjul til Drøbak på radioaktivitet (JOTA). Og helgen etter er det krandag. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Tine IV Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 kommer vi før dere skal vi ta imot, og omvendt, kommer dere først får dere ta imot oss. OK? Okidokk ,den er god veit du.Sees kansje da,er vel der før dere tipper jeg .Men ikke bare bare i mørke i disse hummer tider , ikke lett å komme fram Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Men hva med håndholdt VHF for havnekapteinen for enklere å dirigere båter inn på havnen? Lars H. som nok finner plass uten hjelp torsdag formiddag! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Men ikke bare bare i mørke i disse hummer tider , ikke lett å komme fram Eller som Petter Solberg så treffende pleier å si det: "It isnt only only........." Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn