Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Ellers kan en lure litt på hva en driver på med nå den første vinterdagen. Ute er det -2,4oC og jeg måtte ha på genser og tykk jakke da jeg nettopp luftet skipshunden. Og alle vannpytter er islagte. Og så drar vi til båten om to timer!? Jeg må si jeg er heldig som har en kone som også gjerne vil ut på båttur.

Jeg beundrer slik båtentusiasme som dette, men som du sier `Lars H`, du er heldig som har en kone som vil på båttur i minusgrader. Ha en riktig god helg på fjorden. Husk å la skipshunden få en "snipp av dundynen". :yesnod::flag:

Japp legger seg nok godt midt mellom oss med dundyne på begge sider! Men nå må jeg raske på. Fruen skal hentes på jobben i Oslo om en halvtime. Men så bærer det rett til båten, før jeg er på nett igjen om en drøy time derfra.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg beundrer slik båtentusiasme som dette,

Det er jo nå vi koser oss på sjøen , lissom litt mere plass nu . Å så deilig det er å sitte ombord når det suser utafor , kaldt å surt ute og nydelig å varmt inne . For dem som har dieselvarmer da :wink:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei.

Og så var vi på plass i en nedrimet båt. Da vi ankom var det -4oC ute og -2oC inne i båten. Men nå er vi snart oppe i +12oC inne med Ebern på fullt, pluss en vifteovn på 2000W. Trude legger kabal, og jeg sitter med en pils. Den var ganske så kald da den lå i båten. Drøyer litt med å legge oss til dynene blir litt varmere. Folk som ser det lyser i en Saga 27 i hjemmehavnen må vel tro vi er smårare. Hadde heldigvis fyllt vann sist vi var ute, og bra var det for vannet i kranen i havnen er frosset.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Og da var vi på vei mot Borgen. Det var kalt i natt, -4gr ute og +4gr. inne i båten. Men under dundynene var det godt og varmt. Sjøtemperaturen i havnen (under båten) var +11gr., men i enkelte viker lå det issørpe. Nå skinner solen, det er omtrent vindstill og temperaturen er +3gr. ute og +20gr. inne. Ut fra Son måtte vi holde godt av land pga. teiner, så videre oppover fjorden holder vi oss på dypt vann.

Lars H.

Webkam fra båten her

Lå i gjestehavna på Bolærne frem til sist søndag (var på krabbe/hummerfisketur) og da var det strøm, vann og åpent servicehus (dusj-wc). Koster som vanlig vi betalt 200 kr. pr. døgn.

Til helgen blir det nok tur på oss også, det blir vel som vanlig en tur til Dragsund, skulle være brukbart med plass til de fleste der nå.... Tar med noen peiskubber så da blir det nok bål og hygge i "gropa".

:cheers_wine:

Skal snakke med kapt. Charente så kanskje vi ombestemmer oss og drar til Borgen i stedet. Tyrolermusikk er toppers sammen med øl, snaps og pølser.

Stor klem til alle fra

fru Charente

Redigert av Fru Charente (see edit history)

Blir vanskeligere og vanskligere og få med rederinna, blir mange ingåtte avtaler for og få til turer på denne tiden av året assa. :lol:

Kan virke som at vi blir flere en på mini treffet vårt for noen helger siden:-)

Lars kan jo bare stenge havna og reservere den for BP folk:-)

Redigert av Bavaria.Morten (see edit history)

www.ribtjenester.no

Foreløpig er det god plass her, vi er kun to gjestebåter. Ellers har jeg stått på hode nede i dassen. Det var grodd igjen mot slangen. Etter å ha øst skålen etter fruens bruk, ble det å ta av slangen og stikke opp. Men nå funker det og jeg har luftet ut rommet.

Lars H.

webkamera fra båten her

Ellers har jeg stått på hode nede i dassen.

Ja ja, hver sin lyst. :giggle:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Lenge siden sist Frue. Håper å se dere på Borgen da. BP-havna er i NW-lige hjørnet, utenfor det røde huset kølaskuret.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Blåser noe inn i hampen , og regner ,veit ikke om vi kommer oss ut av båsen idag .Dem melder sol og 11 ms seinere idag da ,så regner med at det går bra .Litt mye vind ,da det er passe trankt om plassen i havna der jeg ligger.Skal lissom gå greit på første forsøket ,men blåser jo riktig retning så det må gå .Men våkna i 0500 tia idag,trudde huset løsna fra grunnmuren :wink:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

... Men våkna i 0500 tia idag, trudde huset løsna fra grunnmuren ...

Hva sier man i båt; "Trodde skroget løsnet fra vannlinjen ..."?

Våknet her på Borgen ca. 0800. Vi ligger rimelig bra i le for vind fra nord, merker ikke så mye til vindkastene. Dagens første telefonmøte er gjennomført, endel flere i anmars. Varmt og godt, fru Bonus gjør alt for at kontoristen skal ha det bra. Kan man ha det bedre?

Red: "En til med leverpostei takk"

Redigert av Svenning (see edit history)

God morgen fra Borgen. Etter en god natts søvn er nå frokost med egg og bacon fortært og vi bare koser oss. Her inne i kroken ligger vi som i en andedam og forstår ikke snakket om vind. Men alt vannet har rent ut av fjorden. Lurer på hvordan jeg skal få skipshunden opp fra baugen og inn på bryggen før det blir høyvann.

Lars H.

webcam fra båten her

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...