sjøman Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Hmmm, ingen som skal ut i helgen???? Fortsatt åpent på Borgen. Link to post
Lars H. Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Nei, nå gir jeg meg. Rigtignok skal ikke båten på land før 4/11, men med gråvær og fruen bortreist hos moren i Kr.sund, holder skipshunden og jeg oss hjemme. Det blir vel heller å tømme båten for klargjøring til vinteren. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sjøman Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 (redigert) Jeg er desverre helt enig med deg Lars,nå er det slutt. Men etter 80 overnattinger med den dårlige sommeren vi har hatt,får vi vel si oss fornøyd.Håper det blir en kort vinter. Så er vi så klare for påskeferie på sjøen igjen. Redigert 23.Oktober.2009 av sjøman (see edit history) Link to post
REM Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Dere får slenge dere med på Kosterturen i Påska Sjømann. Masse BP-båter og vårens vakreste eventyr. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sjøman Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Det var Koster vi hadde i tankene ja... Det er jo ikke mer en hundreogseksti dager til skjærtorsdag! Jada,det går jo fort.......... Link to post
Mariell Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Jo da det blir båttur i helgen. Vil har vørt på båttur i 12 dager nå. Er på vei fra Europa og ned til Brasil. Passerer ekvator på lørdag kveld. Så i morgen blir det besøk av kong Neptun med følge. Blir full dåp og påfølgende grillparty. Er nesten 20 stk. som skal "døpes". Jeg skal være doktor under sermonien. Håper ikke at jeg blir hivd over bord, etter at kandidatene er blitt undersøkt og fått i seg "medisinen" sin. Har ikke lagd "medisinen" ennå. Blir noe stærke greier som smaker pyton. Men dog helt ufarlig. "Vaksinasjonen" i år er egget fra undervanns fuglen "Ducktus Ekvatorus" . Har holdt på med å blåse ut innholdet i hønseegg i dag. Skal fylle dem med ei gjørme av forskjellige sauser. Siden dette egget blit knust i hodet til kandidatene, må jeg passe på at dette ikke er for sterke saker. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
ter-av Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Hmmm, ingen som skal ut i helgen???? Fortsatt åpent på Borgen. Joda, sjømann. Så du lå godt fortøyd, mens vi bega oss ut i mørket. Kom sent avgårde i dag, men nå ligger vi i gjestehavna i Horten - sammen med en del andre, noen tydeligvis på tur, andre i vinteropplag. Passerte og vhf´et med Astor som ligger i Mossekanalen. Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Tine IV Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Kom oss ikke ut idag,første helgen så langt iår etter isen gikk som vi ikke har kommet oss ut.Men håper vi kommer utpå imårra da,var så mye som måtte gjøres plutslig .Var vel kansje ikke det helt store været å reise ut i dag heller,men blåste jo mere sist helg så.Været kan man ikke gjøre noe med ,så tipper vi går til gjestehavna imårra.Ikke godt å sitte hjemme en fredags kveld,sitter lissom å klør jeg.Detta er ikke bra,håper det er lenge til neste gang dette skjer Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Flid Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Nå har Tine landligge, Mor Major ligger i Horten og Astor er på hjemlige trakter i kanalen. Vi skal til Sandefjord i morgen med bil... Link to post
Rusken Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Stille og fint i havna i Drøbak i kveld, mange ledige plasser der de "innfødte" har satt båtene på land. Kan bli mange fine helger utover nå ! Link to post
rover Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Fjelberg er stedet denne helgen. Bare 3 gjestebåter, stillt og rolig.......... Link to post
sjøman Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Det er nesten ikke til og holde ut,sitte hjemme en fredagskveld alene mens kona jobber.Tror jeg snart drar bort i båten. Link to post
Tine IV Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Nå har Tine landligge, Ut imårra, ikke to fridager på rad på land.Går ikke det veit du,så ikke lenge før vi kaster tampane å reiser utpå Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Tom Rør Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 På borgen med kone og vesla.Stille og fint.Balsam for sjelen. Link to post
sjøman Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 (redigert) På borgen med kone og vesla.Stille og fint.Balsam for sjelen. Er det mange båter på borgen i kveld?? Redigert 23.Oktober.2009 av sjøman (see edit history) Link to post
Hilmar 2 Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 la 9 båter der nå Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Bonus Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 På land denne helgen. Uvandt. Har SMS'et litt med Major'n i Horten, men det blir ikke helt det samme som å være på vannet selv. Denne helgen er vi i Stavanger på det årlige Parkinson for yngre seminaret. Har det veldig bra selv om det rykker litt når vi ser sjøen. Var på Oljemuseet i ettermiddag; det var veldig spennende. Men, på Søndag blir det litt vann under skrotten, da skal vi på båttur innover mot Prekestolen. Link to post
Bitteliten Svart 23.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2009 Stavanger er en hyggelig by. Anbefaler en tur på nattruten Sandnes som ligger til midt i byen. Link to post
Astor Svart 24.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2009 Her i Mossekanalen koser vi oss med Eberen gåendepå halv maskin. Ute erd etsurt. I dag skal jegpå møte i Norsk Skpsfartshistorisk forening. Taubåter er jo min store lidenskap. Fruen tar med seg kortet til nærmeste handlesenter. Nå venter vipå "Pallemann", som jobber på Horten VTS. Han og jeg drar videre på møte. I går hadde vi strømbrudd på brygga akurat da Mor Major kom glidene forbi i høstmørket. Flott syn, Kirsti og Terje! Nå er strømmen igjen inntakt og vi har det godt ombord i Astor. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ter-av Svart 24.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2009 Stille og rolig formidag i gjestehavna i Horten. Har ruslet litt bryggelangs og observert nytt: Molobrygga (som er vårt favorittsted om sommeren) har nå fått utriggere/båser. Veldig bra - men nå blir det vel mer kamp om plassene der neste år..... Noen som vet om det blir ytterligere oppgradering av havna med det første? Og; er utbygging av gjestehavna nå politisk vedtatt i kommunen? Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Tine IV Svart 24.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2009 Skal vel bli et eller to hoteller ytterst på brygga og mye ombygging av havna,men når sto det ikke noe om i avisa.Forstod det slik at det blei litt stopp i Åsgårdstand nå jeg,pga for mye penge bruk.HAr vel kosta på endel mill der borte nu. Var på vei bort i gjestehavna vi også ,men pga div så blir det desverre ikke noe tur idag.Sitter ombord å koser meg litt nå da,men vært best med en liten tur.Men men neste helg kansje,er noe greier da også .Men lov å håpe,første helgen i land siden isen gikk i januar.Litt rart da,å ikke reise ut. Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
nimbuster Svart 24.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2009 Det ble ikke Borgen-tur på oss likevel. Hadde med barnebarna og la oss til i Mossekanalen, nede ved fergeleiet. La merke til Astor som lå godt fortøyd NØi kanalen, i det vi ankom Moss i tussmørket. Vi ønsket å liegge oss i le av nø-vinden, og der vi lå var det lite vind. Men, nordavinden er iskald likevel. Link to post
Astor Svart 24.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2009 (redigert) Joda, vi så du gikk under broa. Visste ikke det var deg. Men nå vet jeg bedre, såneste gang blir det hilsing. Viligger med styrhusdøra i le-sden. Surt ute i dag. Redigert 24.Oktober.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Idunn Svart 24.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2009 Hei ter-av. Jeg håper ikke det var du som gikk mot Mossekanalen mellom kl.18-19 i går. Jeg var i bua i Betongen og så en båt som lignet på din som lå langt over 5-knopsgrensa som er skiltet på Rosnestangen , og som gjelder til et godt stykke utenfor kanalen. Bryggene våre fikk ganske bra trøkk ! Det er desverre veldig mange som ikke overholder denne fartsgrensen, noe som tærer godt både på bryggene våre og økonomien. Jeg oppfordrer alle båtplassere til å overholde denne. Link to post
Bonus Svart 24.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2009 Surt ute i dag Bedre her i Stavanger da. Utepils i formiddag ... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn