Astor Svart 3.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Går du nordover er det sikkert plasser på Borgen... Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Chiba Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Astor: Isfritt og strøm på brygga? Chiba Link to post
Akoya Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Vestre Bolærene. Der trur jeg det er nokk plass til helgn. Ikke is når man kommer inn fra nord. Råel banehage er der hver hverdag. Min båt ligger i Valle båthavn. Der er det litt is. Man jeg reiner med å komme ut neste helg. Vi har fått lit hjelp av Ingeborg til å bryte is. Endelig lys i tunellen. Dette går mot vår. Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Astor Svart 3.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Astor: Isfritt og strøm på brygga? Chiba Isfritt er det og jeg tipper det er strøm også i og med at det ligger båter der i vinteropplag. Send en IM til Hilmar 2 og hør med han. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Chanty Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Har planer om tur til helgen nå som det begynner å bli isfritt, var i allefall isfritt i Moss der jeg ligg. Begynner å bli en stund siden det var tur sist så det verker litt for en tur nå. Tror ferden går til Vestre eller Østre Bolerene der er det muligheter for strøm. Ser ut til at det blir fint helgevær så da ligger alt tilrette for en fin fjordtur til helgen. Chanty Link to post
Tine IV Svart 3.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2010 Har planer om tur til helgen nå Chanty Sikkert unødvendig å si til deg som har vært på sjøen noen vintere ,men må bare Husk at det er mye drivis , å mye av den ser du ikke.Så ta det pent , ikke gi full gass nedover . PS:Dårlig gjort ,alt er klart hos meg også(nesten) å isen i havne der jeg ligger er borte.Men indrehavn er stappa,selv om det hjelper her å der utpå der også.Men NÅ gleder jeg meg til tur ,små svetter å er litt ute av vater nu Foresten isfritt i gjestehavna ,kan besøke deg jeg Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Wannskrækk Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Ferden denne helgen går til Andaman-havet. Litt longtail-båt og ikke så mye seil, men det hjelper kanskje på abstinensene. Men når jeg kommer hjem blir det rigging på harde livet! God helg alle sammen! Link to post
Astor Svart 4.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Fruen og jeg tar Astor ut en tur til lørdag for å få sett mer enn bare båthavna. Det begynner og gå mot tre måneders landligge. Kan ikke huske at dette har skjedd tidligere mens båten har ligget på sjøen om vinteren. Det nærmers eg påske og båt og motorer skal gjøres klar for sesongen. Har litt drypping på babord motor ved impellerhuset, Pakninger ligger klare og i morgen er dette gjort. Deretter står akterlugaren på tur til liott puss og maling. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 5.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Har litt drypping på babord motor ved impellerhuset, Pakninger ligger klare og i morgen er dette gjort. Deretter står Pass på at det ikke er i det lille hullet på akslingen bak impellerhuset som lekker da ,mest vanlig det .Da hjelper det lite med ny pakkning ,må evt bytte simmringen da.Men dette veit du sikkert,tenkte bare å nevne det i tillfelle.Har et par 0 ringer å bytte jeg også,så er jeg klar.Blei ferdig ombord idag,det var drit deilig etter 4 mnd med oppussing . Håper på besøk av Chanty på lørdag i gjestehavna , da han kommer seg ut fra Moss.Jeg har snart isfri havn ,men isen ligger på indrehavn i Horten enda.Men noen flere dager med denne sola å det vindværet som er om dagen så,nå klør det mye i skrotten .Har aldrig liggi så legge før,nå vil jeg UT på tur. Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 5.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2010 Minus 20 på Hurum i dag tidlig. Det er O-ringen som skal byttes. Tar begge to samtidig samt ny papirpakning mot impelleren. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Akoya Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Vestre bolerene er det bra nå. Se opp for is Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Chanty Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Låg på vestre bolerene i helgen og der var det isfritt og fint, var en tur og såg i gjestehavnen på østre men der var det is så det gikk ikke å legge til bryggene. Det var strøm på den ene brygga på vestre, utrolig fint vær på lørdag og søndag så det ble en fin helg. Har planer om ny tur til samme plass kanskje allerede til helgen. Chanty Link to post
Hebbe Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 På messa til helga. Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Tine IV Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Det meste er klart for tur,sitter bare å drekker kaffe ombord om dagen å drømmer om at en slepebåt som har gått feil å brøyter litt.Helt for JÆ/()= å ikke komme seg utpå nå,men men en liten tur på messa .Så kansje det roer seg den dagen Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
KOB Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Marbella Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Akoya Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Låg på vestre bolerene i helgen og der var det isfritt og fint, var en tur og såg i gjestehavnen på østre men der var det is så det gikk ikke å legge til bryggene.Det var strøm på den ene brygga på vestre, utrolig fint vær på lørdag og søndag så det ble en fin helg. Har planer om ny tur til samme plass kanskje allerede til helgen. Chanty Jeg kommer til helgen på vestre. Det er for mye is på Østre Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Astor Svart 17.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Vi hadde satset på Horten til helgen, men det er meldt mye vind. Etter hva jeg komer fram til så kommer vindværet fredag ettermiddag og varer til lørdag morgen. Kan dette stemme? Vi tar avreise fredag formiddag og drar fra Horten utpå lørdagen en gang. 10 - 15 sek/m er lite trivlig. Da er Borgen et godt sted å gå til. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 17.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Hadde vært flott om du hadde rett Astor ,men melder ikke mer enn 3-4 ms hele helgen både på YR og Storm. Men hadde vært topp med regn å mye vind ,da jeg skal til Gøteborg i helgen så hadde kansje isen vært borte når jeg kom hjem. Ser ikke bra ut her ,men det går nok bra iår også .Men nå vil jeg uuuutpåååå også . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
EIRINA Svart 17.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 Nå er det jo meldt 8-10 ++grader og vind så nå bør vel denna jæ... isen kjenne sin besøkelse tid og legge seg langt til havs. God Vår :flag: Link to post
Fru Jacobsen Svart 17.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2010 God Vår :flag: Ute til påske A-Joda? "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Ribtjenester Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Tønsberg kansje www.ribtjenester.no Link to post
Lars H. Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Kommersøya! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 H-øya Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fru Jacobsen Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Lyngdal på Lørdag og Farsund på Søndag "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Astor Svart 8.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Borgen på oss. Greit med landstrøm en stund til. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn