Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Astor: Isfritt og strøm på brygga?

Chiba

Isfritt er det og jeg tipper det er strøm også i og med at det ligger båter der i vinteropplag. Send en IM til Hilmar 2 og hør med han.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har planer om tur til helgen nå som det begynner å bli isfritt, var i allefall isfritt i Moss der jeg ligg. Begynner å bli en stund siden det var tur sist så det verker litt for en tur nå. Tror ferden går til Vestre eller Østre Bolerene der er det muligheter for strøm. Ser ut til at det blir fint helgevær så da ligger alt tilrette for en fin fjordtur til helgen.

Chanty

Har planer om tur til helgen nå Chanty

Sikkert unødvendig å si til deg som har vært på sjøen noen vintere ,men må bare :wink: Husk at det er mye drivis , å mye av den ser du ikke.Så ta det pent , ikke gi full gass nedover .

PS:Dårlig gjort ,alt er klart hos meg også(nesten) å isen i havne der jeg ligger er borte.Men indrehavn er stappa,selv om det hjelper her å der utpå der også.Men NÅ gleder jeg meg til tur ,små svetter å er litt ute av vater nu :cryin:

Foresten isfritt i gjestehavna ,kan besøke deg jeg :lol:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Fruen og jeg tar Astor ut en tur til lørdag for å få sett mer enn bare båthavna. Det begynner og gå mot tre måneders landligge. Kan ikke huske at dette har skjedd tidligere mens båten har ligget på sjøen om vinteren.

Det nærmers eg påske og båt og motorer skal gjøres klar for sesongen. Har litt drypping på babord motor ved impellerhuset, Pakninger ligger klare og i morgen er dette gjort. Deretter står akterlugaren på tur til liott puss og maling.

Har litt drypping på babord motor ved impellerhuset, Pakninger ligger klare og i morgen er dette gjort. Deretter står

Pass på at det ikke er i det lille hullet på akslingen bak impellerhuset som lekker da ,mest vanlig det .Da hjelper det lite med ny pakkning ,må evt bytte simmringen da.Men dette veit du sikkert,tenkte bare å nevne det i tillfelle.Har et par 0 ringer å bytte jeg også,så er jeg klar.Blei ferdig ombord idag,det var drit deilig etter 4 mnd med oppussing .

Håper på besøk av Chanty på lørdag i gjestehavna , da han kommer seg ut fra Moss.Jeg har snart isfri havn ,men isen ligger på indrehavn i Horten enda.Men noen flere dager med denne sola å det vindværet som er om dagen så,nå klør det mye i skrotten .Har aldrig liggi så legge før,nå vil jeg UT på tur.

Tine IV

Låg på vestre bolerene i helgen og der var det isfritt og fint, var en tur og såg i gjestehavnen på østre men der var det is så det gikk ikke å legge til bryggene.

Det var strøm på den ene brygga på vestre, utrolig fint vær på lørdag og søndag så det ble en fin helg.

Har planer om ny tur til samme plass kanskje allerede til helgen.

Chanty

Det meste er klart for tur,sitter bare å drekker kaffe ombord om dagen å drømmer om at en slepebåt som har gått feil å brøyter litt.Helt for JÆ/()= å ikke komme seg utpå nå,men men en liten tur på messa .Så kansje det roer seg den dagen :headbang:

Tine IV

Låg på vestre bolerene i helgen og der var det isfritt og fint, var en tur og såg i gjestehavnen på østre men der var det is så det gikk ikke å legge til bryggene.

Det var strøm på den ene brygga på vestre, utrolig fint vær på lørdag og søndag så det ble en fin helg.

Har planer om ny tur til samme plass kanskje allerede til helgen.

Chanty

Jeg kommer til helgen på vestre. Det er for mye is på Østre

Vi hadde satset på Horten til helgen, men det er meldt mye vind. Etter hva jeg komer fram til så kommer vindværet fredag ettermiddag og varer til lørdag morgen. Kan dette stemme?

Vi tar avreise fredag formiddag og drar fra Horten utpå lørdagen en gang. 10 - 15 sek/m er lite trivlig.

Da er Borgen et godt sted å gå til. :cheers:

Hadde vært flott om du hadde rett Astor ,men melder ikke mer enn 3-4 ms hele helgen både på YR og Storm. Men hadde vært topp med regn å mye vind ,da jeg skal til Gøteborg i helgen så hadde kansje isen vært borte når jeg kom hjem. Ser ikke bra ut her ,men det går nok bra iår også .Men nå vil jeg uuuutpåååå også :headbang: .

Tine IV

• 3 uker senere...

H-øya

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...