Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Hei.

Sendte en mail til Holmsbu havn med spørsmål om hvordan det var med strøm og vann osv. Her er svaret jeg fikk nå nettopp:

Jeg rekker nok ikke å sette på vannet før helgen. Det har vært frostnetter til nå og jeg har rett og slett ikke tatt sjansen enda.

Jeg har ringt rørlegger i dag og håper det blir satt på så fort som mulig. Toalettanlegget er også stengt som følger av at vi ikke

har vann. Strøm er det hele året så hvis du klarer deg med det er du hjertelig velkommen. Betalingen er ½ pris (en betaling for

to døgn) eller minstepris er 150,-

Med vennlig hilsen

Holmsbu Havn KF

Ann Kristin Hagby Røisland

Daglig leder

Mobil: 416 33 995

info@holmsbuhavn.no

www.holmsbuhavn.no

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tilsammen kr. 150,- for to døgn med strøm inkludert er vel ikke ille? Her er de ordinære prisene.

Priser pr. døgn:

< 30 fot kr. 150,-

< 40 fot kr. 175,-

> 40 fot kr. 250,-

Inkl. vann/strøm + sanitærbygg (ekstra betaling for dusj)

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Første båttur i egen båt går til Jomfruland i helgen for min del, var der ute forrige helg også, nydelig vær, selv om "Union"-pilsen på Haga Kystkafé ikke helt faller meg i smak, desverre, men fortsatt, verdt et besøk, for de av oss som ferdes på Telemarkskysten(åpent der alle helger fremover)

(Om du jeg lånte boksåpner av i en båt på Jomfruland klokken 2 natt til lørdag er baatplassen-medlem: Igjen takk, gjorde godt med et Snurring-måltid) :lol:

Redigert av littmild (see edit history)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

...mulig Halden i helgen?

Var ikke det i påsken, men da hadde isen gått på enden.

Var nettopp innom indre havn i Halden, og kun litt is-slush innerst. Regner med det blir borte iløpet av helgen.

Noen bilder:

img_0067.jpgimg_0068.jpg

img_0069.jpgimg_0073.jpg

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Marida: Er bryggene klare ??

Nå er det ikke is der. A, B og E brygga er klar. C og D blir klar i løpet av noen dager. 2 båter på plass allerede.

Var nettopp innom indre havn i Halden, og kun litt is-slush innerst. Regner med det blir borte iløpet av helgen.

Var mer is her nå enn på 1.påskedag jo. Så du tresnekka som hadde gått ned innerst?

Blei ikke tur i hele tatt. Polerte litt i havna. Skippern er i dårlig form

Var mer is her nå enn på 1.påskedag jo. Så du tresnekka som hadde gått ned innerst?

Har vært isfritt innerst en stund, men det var litt isrester fra Eskeviken (lengre ute) som blåste inn igår. Det er borte nå.

Du skimter tresnekka på det 3. bilde på nedsiden av det rød bygget (Kongens Brygge), ligger delvis under vann, har ligget der en stund... tragisk.

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Heisann ligger en gjeng fra BP her på Borgen ,vann og strøm og redusert pris .5 kr pr fot, redusert å redusert ,men sånn er det jo bare .Vært en knall helg med mega vær å mange hyggelige mensker,kulda kommer igjen til uka .Så her må vi passe på ,så lenge det varer

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Lå i Strømstad fra fredag til søndag. Toppsesong priser i havna i helgene. En del båter, men ingen trengsel.

Glemte igjen kabeltrommelen der :cryin: . Må nok kjøpe meg en ny.

Snakket med noen folk som synes den åpne dusjløsningen sammen med toaletter der ikke var bra. Særlig noen jenter likte ikke å

dusje der alle kan gå rett inn. Det er jo samme kode på dører.

Er nok enig i at løsningen som f.eks Skjærhalden Gjestehavn har med egen avlukker er bedre.

Var forresten en suspekt kar som ville betale meg for å få koden til dusj/toalett. Jeg ba ham oppsøke havnkontoret. Det ville han ikke.

Tror han var med i et sigøynerfølge, de kom med bil(camping).

På vei hjem dro vi innom Fredgashølet. Der var det 8-10 båter, og i tillegg også noen båter ved Alholmen og skjæra rundt.

Var på Herføl idag i det herlige søndagsværet, og legger ved et par bilder.

Og til alle som bedriver vårpuss og ennå ikke kommet seg på sjøen, så smakte halvliteren uvanlig frisk og godt idag.. :cheers::cool:

img_0076.jpgimg_0082.jpg

Vi setter nok ut i mitten på mai tenker jeg.

Det er jo passe sent :smiley:

Støtter landhandelen ved ED-brygga

jaja, den er nok ikke å finne mere - og jeg tviler på om det kommer noen ny der på en del år...

Til helga går turen fra der krana setter ut båten og til plassen vår :flag_bp: - det er en kjempetur på en kvart kabellengde!

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

• 2 uker senere...

Ja da er det snart helg igjen , å skal selvfølgelig utpå sjøen . Men trur det blir en kort tur denne gangen,planen er Horten gjestehavn .Så kansje litt familie kan komme nedom på besøk , så vi kan se litt til dem også .Blir lite av det utover nå ,da vi altid er på sjøen i helgene.Da er det ok å reise til gjestehavna , kan vi være i båten og sammtidig få besøk fra landkrabbene :smiley: Men kan fort bli innover i fjorden også , men det ser vi imårra .God helg alle sammen ,å tenk sikkerhet .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Fredag til H-øya, med forflytting til Borgen på Lørdag vil eg tru?

Kanskje kommer Jerek en tur?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...