Lars H. Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Drar til hjemmehavnen Son i kveld og ligger over der før vi krysser fjorden til Kommers imorgen tidlig. Håper mange av "gjengen" kommer slik at vi kan få reparert skadene på bryggene etter isens herjinger i vinter. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
mingebretsen Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Tok seilturen til Grimstad denne helgen. Seilte lørdag fra Kr.Sand mot Lillesand, endte opp mer mot Grimstad, utenfor en øy kalt "Bjorøya", fant ikke noe navn over øya jeg ankret på. Deilig i det flotte solskinnet:) Link to post
Akoya Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Endelig uthavn. Hvaløy utenfor Tønsberg. Det skal bli delig med bål. Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Enzo Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 (redigert) Håper på henting av nybåt i Son i morgen og så en natt eller to på vestre bolærne Redigert 29.April.2010 av Enzo (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Ferden er allerede utført, - til Kommers 4. helg på rad! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
oslofjord Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 (redigert) Håper på henting av nybåt i Son i morgen og så en natt eller to på vestre bolærne Håper ikke Sonselven (eller hva den heter) har grumset til området like mye som den pleier på disse tider....dårlig start om du får tettet kjølevannskanalene med masse jord..... Redigert 29.April.2010 av salt (see edit history) Link to post
Enzo Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Ja det ville jo være leit, er det veldig ille så seiler vi vel bare fra havn så det kan jeg jo se litt an Link to post
nomen Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Skal på tur til Ramsholmen i Tønsbergskjærgården i helga,telting og fisking. Synes det er meldt litt for mye vind,men det får ikke hjelpe har planlagt denne turen i 6mnd. nå. Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Salt Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 søndagstur til Skjelsbusund. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
submiss Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Denne helga skal vi til Skudeneshavn How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
Bitteliten Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Son fredag kveld for middag. resten av helgen er åpen og klar for tur. Vi får se hva det blir. Hankø frister egentlig mest. Link to post
Bonus Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Etter nøye overveielser med varierende vekting i regnearket, ble beslutningen Hankø. Kaster tampen i 2 tiden. Link to post
Merlis Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Det blir nok en søndagstur rundt på Hvaler-kysten da det er meldt bra vær og lite vind på søndag. Gleder meg til å få testet båten ordentlig igjen =) Satser på en fin helg med bra vær! God helg folkens! =) Link to post
Tine IV Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Da vi først var her på disse kanter torsdag,så reiste vi sammen med mange andre kjente ut til Borgen.Kom igår og blir til imorgen,regner å ikke det beste været .Men pytt pytt ,da kjører vi Eber'n å koser oss inne . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Enzo Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Er det noen som vet om det er noe som er åpent i Hankøsundet ? jeg skal ut alene med båten i helgen og tenkte det kunne være greit å ligge et sted med litt servering Link to post
Salt Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 tjaaa - hotellet er vel åpent! Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bonus Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Er det noen som vet om det er noe som er åpent i Hankøsundet ?... litt servering Hei Enzo, Seilerkroa åpner 14. Mai. Hotellet er (selvfølgelig) åpent. Vann og strøm på bryggene. Link to post
Enzo Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Oki fine greier, da vurderer jeg det. Link to post
Framtia Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 drar til Horten i kveld, med tenåringsjenter ombord blir det shopping i morgen.... Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Hei. Vi hadde tenkt oss over fjorden fra Son til Kommers, og lå over i båten her i havnen for å starte på morgenkvisten før vinden økte. Men her står vi, - det er ekstremt lavvann så vi står fast og samme hvor mye jeg rugger på båten så kommer vi ikke ut av båsen! Så foreløpig venter vi noen timer ettersom vannstandvarslet sier at det går mot flo (!) i 1 - 2 tiden. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S Bastard Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Oj, da blir det spennende og se hvor lavt vannet er hos meg også, jeg har ikke mye vann under kjølen til vanlig heller Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Prognosene for de neste døgnene sier i hvert fall heldigvis at noen har funnet proppen og har satt den inn i havet igjen! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ribtjenester Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 He he kunne jo sjøsatt båten skikkelig da Lars, Bare halveis er ikke bra nok www.ribtjenester.no Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Heisann! Trudelutt ble nok sjøsatt på dypt vann for lenge siden. Vi har faktisk hatt 4 helger i båten etter påske (alle helgene), og nå er vi på gang med den 5. helgen. For ja, - etter et par timer kom vi løs og satte avgårde over fjorden med nesten en knops medsjø, og 8m/s vind inn på skrå ektenfra i fantastiske 8,4 knop!! Så nå ligger vi godt fortøyd kailangs i Grisebukten på Kommersøya. Jeg klarte ikke å få noen tamp til akterfortøying i pælene pga. vind på tvers, men regner ikke med at det kommer så mange andre her idag. Men blir det fullt her, får jeg heller gå ut en sving og fortøye forskriftsmessig med baugen inn. En av våre faste brukere av Grisebukten, Kjell Brekke har gått bort og det er begravelse idag kl.1400. Han var forresten hovedpersonen i NRK sin produksjon Sydenliv for noen år tilbake. Og selvfølgelig fikk båten hans navnet Sydenliv. Båten solgte han forøvrig i vinter da han var klar over at helsen skrantet. Men han var likevel aktiv båtbruker i 88 år! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Enzo Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Er det noen som har vært på østre bolærne i det siste, er det strøm på alle bryggene osv ? Åpent i kiosken bla bla Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn