Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Drar til hjemmehavnen Son i kveld og ligger over der før vi krysser fjorden til Kommers imorgen tidlig. Håper mange av "gjengen" kommer slik at vi kan få reparert skadene på bryggene etter isens herjinger i vinter.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Da vi først var her på disse kanter torsdag,så reiste vi sammen med mange andre kjente ut til Borgen.Kom igår og blir til imorgen,regner å ikke det beste været .Men pytt pytt ,da kjører vi Eber'n å koser oss inne .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei.

Vi hadde tenkt oss over fjorden fra Son til Kommers, og lå over i båten her i havnen for å starte på morgenkvisten før vinden økte. Men her står vi, - det er ekstremt lavvann så vi står fast og samme hvor mye jeg rugger på båten så kommer vi ikke ut av båsen! Så foreløpig venter vi noen timer ettersom vannstandvarslet sier at det går mot flo (!) i 1 - 2 tiden.

vannstand1.jpgvannstand2.jpg

vannstand3.jpgvannstand4.gif

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Heisann!

Trudelutt ble nok sjøsatt på dypt vann for lenge siden. Vi har faktisk hatt 4 helger i båten etter påske (alle helgene), og nå er vi på gang med den 5. helgen. For ja, - etter et par timer kom vi løs og satte avgårde over fjorden med nesten en knops medsjø, og 8m/s vind inn på skrå ektenfra i fantastiske 8,4 knop!! Så nå ligger vi godt fortøyd kailangs i Grisebukten på Kommersøya. Jeg klarte ikke å få noen tamp til akterfortøying i pælene pga. vind på tvers, men regner ikke med at det kommer så mange andre her idag. Men blir det fullt her, får jeg heller gå ut en sving og fortøye forskriftsmessig med baugen inn. En av våre faste brukere av Grisebukten, Kjell Brekke har gått bort og det er begravelse idag kl.1400. Han var forresten hovedpersonen i NRK sin produksjon Sydenliv for noen år tilbake. Og selvfølgelig fikk båten hans navnet Sydenliv. Båten solgte han forøvrig i vinter da han var klar over at helsen skrantet. Men han var likevel aktiv båtbruker i 88 år!

Lars H.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...